Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
KELLY: "Mám na zdi podepsanou půlku Totemu" z kolekce rozhovor
Autor: j'en ai marre (Občasný) - publikováno 4.8.2003 (22:17:20)

Rozhovor s Kelly

 

Myšlenka totemích rozhovorů vznikla v (návaznosti na Martinovy aktivity) během pátečního posezení Bobra a Farišty. Samotný rozhovor s Kelly se odehrával v noci ze 2.8. a 3.8. po ICQ.

 

Začneme klasicky, ne? To nikdy neškodí. Takže: vzpomeneš si, co tě uvedlo k poezii a vůbec literatuře? A kdy to tak bylo?

 

Můj první styk s literaturou byl internetový, předtím jsem netoužila něco psát. Někdy před třemi lety mi napsal tuším Petr (reagoval na www stránky, které jsem tenkrát dělala pro tátu), jestli bych nechtěla tátovu poezii publikovat na Totemu. I stalo se a Petr s Martinem mě pak ukecali, abych taky něco napsala.

 

Takže nepatříš mezi ty, kteří hodně čtou a pak píšou?

 

Ale jo, něco jsem četla, ale poezii moc ne, tak maximálně Žáčka a Kainara někdy v šestnácti, ostatní spíš tak nárazově. Zato s prózou jsem začala už v pěti letech. Máma mě vždycky vyhazovala ven, ať si jdu hrát s dětma, ale vybijka byla nudná a já měla rozečtenýho Švejka.

 

A jsou nějaká „top“ díla, řekněme „top five“, která tě poznamenala?

 

To se asi mění s věkem, dost věcí mi došlo, až když jsem je četla teď v „dospělosti“ podruhé. Napadá mě třeba Tichá dohoda, Spolčení hlupců, Hrdinské legendy staré Francie (ty proběhly v šesti letech), Směšné lásky a třeba Škvorecký. Jo a ještě Svět podle Garpa tam určitě musíš napsat!

 

Garp, garp…

Teď zrovna jsem dočetla Pravidla moštárny a vrhám se na Cestu na Mars. Samá próza, co? Z poezie mi Egil půjčil mladý slovinský básníky.

 

A poslední knižní – jaký máš zkušenosti s doporučováním knih?

Doporučování viz. mladý Slovinci. A jinak jsem většinou knížkama zásobovala své exfrendy, jelikož já jsem byla většinou ten s „uměleckými sklony“ z nás dvou. A teď po mně čte knížky spolubydlící.

 

Myslíš, že to může dobře fungovat, když má „umělecký sklony“ jen jeden?

Neeee (smích)! Ale to je pak širší problém, že jo.

 

To jo, ale to patří do jiných časopisů. My se vydáme jinou cestou, když dovolíš.

Jaký je tvůj první výraznější zážitek z Totemu, něco na způspob Tenkrát poprvý…?

 

Když jsem dostala pozvánku na rande na základě toho, jak píšu…. pozvala mě holka. Zdála jsem se jí zajímavá.

 

Takže Totem funguje jako seznamka?

Definitivně! Je to logický, protože na Totemu se potkají lidi stejných zájmů a spádů.

 

Jak by na tebe potenciální zájemci měli jít?

Jak by to mělo být podle Kelly? Svět podle Kelly? No…čím mě jako upoutá…? Měl by dobře psát, měl by mě zaujmout, imponovat, ohromit... Abych si mohla říct, sakra ten je dobrej, kam na to chodí, tomu to pálí.

 

Logická otázka – pustíš do nás nějaký jména? (budeš mít spoustu kamarádů a tak!)

Úplně nejdřív asi Olina, zalíbily se mi básničky od Petra, od Aquaria. K Egilovi jsem hledala cestičku delší dobu, zato teď patří k mým poetickým favoritům. Dál třeba tkadlec, ouvej,  zirael, farišta, rabako, daen, RadimP, non01… a pak na prózu razantně zaútočivší peetea. Taky Filip Sklenář mě hodně příjemně překvapil, když přestal rýt a začal publikovat.

 

Má Totem svou elitu a celebrity, veřejné osobnosti?

Elitu ano, v dobrém slova smyslu. Patří sem autoři, kteří podle mého překračují hranice Totemu a mohli by mít šanci i jinde. Celebritou je asi pán totemů Dušan, včetně historek o počátcích Totemu. Plus to hodně zdravé jádro, které se rýsuje po posledních akcích. Líbí se mi, jak se totemáci potkávají v reálu. Při hodnocení příspěvků to má pak ovšem svoje úskalí, oprostit se od osobních sympatií…

 

Jak bys popsala první setkání s totemáky jedním slovem (tedy „egilí metodou“)?

BANDAINTOŠŮ (smích)

 

Vzpomeneš si na polohu v čase a prostoru?

Prosinec dva-dva, Jazzklub. Přišlo mi to hodně akademický.

 

Měla jsi trému z takového styku?

No, až do toho setkání s Olinou jsem byla proti schůzkám přes net. Setkávat se s někým, od koho jsem si jenom přečetla pár věcí… Myslela jsem si, že si nebudeme mít co říct, v reálu si vybíráš kamarády prostě jinak. Třeba podle toho, jak se s nima dá zapařit. Taky jsem takový schůzky považovala za záminku k balení – ale když mě pozvala holka, přišlo mi to bezpečné.

 

Takže žádnej trapas, ale co překvápko, našlo by se?

Jo, když jsem prvně viděla Centaura. Jeho úvahy a komentáře na totemu vyvolávají představu zdatného čtyřicátníka.

 

A přemýšlíš o svým image, jak tě vidí ostatní a co třeba očekávaj, když ne tebe čekaj někde v kavárně?

 

Dobrá otázka! Už se mi stalo, že čekali kluka…magistr Kelly. Tak třeba Olinu jsem prý překvapila svojí „ženskostí“, podle dílek čekala akční typ od rány, možná feministku. Občas mě baví šokovat. Jako třeba ty týpky tenkrát ve Velrybě, co si o nás mysleli, že jsme zapšklí intelektuálové a já měla zrovna ten roztomilej výstřih… Nemám ráda, když si mě někdo hodí do škatulky „píšeš básničky, tak budeš ufňukaná intelektuálka s brejlema a budeš pít sodovku“. Takže se většinou spíš předvádím a lidi si myslí, jakej jsem extrovert a exhibicionista. A taky jsem si všimla, že se ode mě očekává organizace…ode mě rozeného nevůdce.

 

Aha. Takže pod tím vším jsi…

No, nebudu dělat květinku nevinnou, ale v podstatě jsem spíš stydlivá a tím předváděním se to snažím přebít.

 

Když jsme u toho organizování, jak jsi spokojená s totemáckou aktivitou?

Hodně, protože z akademických akcí se stala přátelská posezení, mám-li použít eufemismu.

 

To myslím básník smí a navíc „akademický“ je můj oblíbený. Nejsi tedy příznivec posezení nad daným tématem.

 

To mi nevadí, sessions ve Fantazii mě bavily. Spíš myslím takové to, že někdo na pódiu recituje cizí dílka a hlediště tiše poslouchá. Mám radši interaktivní akce, Fantazie, Dekovka… Ale i Salmovská začíná být velice domácí záležitostí.

Já to beru spíš v osobní rovině – začátkem roku jsem se totiž shodou okolností ocitla skoro sama, bez kamarádů, a díky Totemu jsem poznala spoustu nových přátel, takže se s nimi chci prostě potkávat.

Takže, víc „netypických akcí“, aby se totemáci cítili „jako doma“. V nějaké debatě na Písmáku píšou, že Totem je sterilní…to jsem se teda urazila! Možná, že ten dojem dělá to, jak se snažíme spíš hodnotit literární úroveň než soucítit s autorem. Terapeutickou komunitu si můžeme vybudovat v soukromí, já na Totemu sázím na umění a broušení talentů.

Kurňa, já mluvím jako kniha, chytrá su jak rádio! Plácni mě, ne???

 

Existuje pro Kelly taky něco mimo Totem?

Jasně, zachraňování opuštěných koček. A mám propisku, na který je napsáno Píšu poezii!

 

Určitě teď posloucháš muziku, jakoupak?

Pořídila jsem si novou Metallicu a taky soundtrack z Matrixu Reloaded, neboť je tam nějakej Linkin Park a Marilyn Manson a tak…Ta nová Metalicca, no…připadalo mi to ze začátku všechno stejný, ale soustředěný poslech do sluchátek to spravil. Skvěle se při tom spravuje databáze, už si to i broukám.

 

Chceš učinit nějaké skandální prohlášení, nějakou perverzní věcičku, která se objeví v nadpisu?

 

Přemýšlím o něčem zveřejnitelném…teda, něco jako kouří haš a krade? Tak jo. Mám na zdi podepsanou půlku Totemu. Kdo přespí u Kelly, tj. nebojí se koček, musí se podepsat vedle postele u kytary. Někdo jednou trefně poznamenal, že největší borec bude ten, kdo se podepíše nad postel….zatím nebyl důvod ;o)

 

Dáme klasiku? Tak nejl. a nejh. zážitek Kelly totemačky?

 

Supr Dekovka a hrůza bylo moje čtení poesie v Salmovský.

 

Překvápko. Teď bych tě poprosil o tři otázky, které si sama položíš o zodpovíš.

OK.

1)        Tak něco pikantního, třeba: Proč ses nechala vyfotit do rubriky Akty?

  Chtěla jsem se vidět bílá na černém.

2)        Myslíš si, že ostatní hodnotí tvoje dílka spravedlivě?

  Ne, mají strach, že bych jim zrušila nicky.

3)        Kterou svojí báseň považuješ za nejlepší

  Nevím, jestě jsem ji nenapsala.

 

Díky. Za to už tě čekaj jen tři poslední. Chceš je najednou? Chceš.

1)        Můžeš položit otázku komukoliv z Totemu, snad odpoví

2)        Koho bys ráda vyzpovídala, nechala vyzpovídat?

3)        Pro jistotu: můžou čtenáři počítat, že jim zodpovíš jejich případné dotazy?

 

1)        Večernice, kdo jsi???

2)        Rozhodně Sv. Alfonse, líbí se mi jeho báseň o teplácích.

3)        Sure.

 

Kelly, děkuji za rozhovor a přeji ti napsat tu nejlepší báseň.

                                                                                                                                                                                     

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Rawen (Občasný) - 4.8.2003 > Kde najdu ty akty!?!?? :-))))
Doporučil 
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 4.8.2003 > A co ten Matrix? Ten OST je fakt na ....
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 4.8.2003 > Tak ŠKANDÁLNÍ příspěvek nepamatuju!!!! A to jsem stálej!!!!!!
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 5.8.2003 > Tak sterilní?
Totem?
Teda takhle sterilní bych chtěla mít celej život.

Jinak k věci.
Rozhovory = bezva nápad!

Kdo bude příště?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 4.8.2003 >

Co to je??? :oD Rozhodne pobavilo, teda doufam, ze to byl ucel...ptat se radsi nebudu, kdovi co by si mi na to odpovedela.:o) (strach mi to nedovoli )

Ja chci taky rozhovor - narozdil od tohoto by byl k placi.o) Coz nejni vubec od veci.o)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.8.2003 > P.i.k.o> jak, co to je, prostě pokec s Bobrem ;o))))
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 4.8.2003 > A kde je moje jméno ve výčtu oblíbených autorů!!!!!!!!???????
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.8.2003 > Rawen> to víš, skleróza ;o)))
a jinak TADY ;o)))
<reagovat 
St. Alphonso (Občasný) - 4.8.2003 > Dík za reklamu, ty prachy ti mám poslat kam?
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.8.2003 > St. Alphonso> mám u tebe panáka... nějakýho Welkýho... třeba Lebowskýho ;o))))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.8.2003 > ...a Bobrovi dík za pěknou noc - ale podepsán ještě není!
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 4.8.2003 > sázím na umění a broušení talentů - tohle mě tedy dostalo... mít vytříbenej vkus jak Kelly a k tomu takovýhle nadšení pro věc... a pojednou jala se Kelly brousit... bylo by mi tedy hodně divný, kdyby se tady nějakej ten diamant nevybrousil...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.8.2003 > hubert> jsem brusička nožů, zlato, a už si na tebe brousím zub ;o)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.8.2003 > Kelly> já se probrousim sám, dík za ochotu... jseš hodný děvče...
hehehehe
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.8.2003 > hubert> 

ušetříš mi práci, démante  i když ty už nabroušenej docela jseš...  a to je potřeba!

počkej, až jednou dorazí Carrie

 


<reagovat 
afro (Občasný) - 5.8.2003 > Bobr > Fajnové... doufám, že bude pokračování (už by to ani nemusela být Kelly... :-))))
Kelly > Svět podle Garpa - fakt je to dobré?!? Přečetl jsem kdysi tak 100 stran a přišlo mi to hóóódně zoufalý... (třeba pak přijde nějaký zvrat :-))
Nová Metallica - je to stejná nuda jako cca předešlé tři desky? :-)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.8.2003 > a-front> 

Kelly to jen nastartovala a už zase běží pryč

U Garpa mě chytlo už to jeho početí  ... a Metallica - na tebe málo afro, viď?


<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 5.8.2003 >

jinac, abych jako jen priblble neskytal...napad s rozhovorama je good :)

 

a kdo ze teda bude dalsi ? Bobr ? :)


Doporučil 
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 5.8.2003 > ...skyt...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.8.2003 > peetea> 

Péťo, a máš tu -tonickou nebo tu druhou?


Body: 5
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 5.8.2003 > Kelly> tu tonicko-klonickou ...uz je to potvrzeny od Rabacinyho anatoma...skolniho
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.8.2003 > peetea> great! to by se mělo zapít :o)))
já myslela, že další bude svatej Alfonzo? :o))
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 5.8.2003 > Kelly> warum nicht...muzem na...psssst...at to neslysi hubert...dekovce  esli naka bude...
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 17.8.2003 > Jo rozhovory tu začal myslím JiKo v nějakým čísle časáku, ale byl asi jeden, nebo dva. Určitě s Ginem Hašlerem. Jinak zajímavej nápad. Hnidopišská: Akorát docela skáčeš z jedný otázky na druhou, aniž bys chytl třeba něco zajímavýho z odpovědi a zaměřil se na to.

Ještě sem někde četl, že se nemá psát "(smích)" :-))) nevím proč se to nemá psát, ale ten dotyčnej na to byl alergickej :-)))
<reagovat 
Lian (Občasný) - 21.8.2003 > Pěknej výslech. Vtipný odpovědi.....Kelly překvapila....nevěděla jsem, že je taky vtipná
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 21.8.2003 > Lian> ty toho ještě nevíš, melounku
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 12.8.2004 > Kelly> Kelly, asi tě začnu mít trošku rád.. to za to Spolčení hlupců

a jinak Bobře, toto je ukázkově vedený rozhovor a výborně ses vyrovnal s klecí ICQ
- z očí do očí je to lepší, zpovídaný nemůže unikat, ale tys to celkem pohlídal
Body: 5
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 14.6.2005 > po sousloví "první styk s literaturou" si musím dát oraz...
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 14.6.2005 > miroslawek> Milý Miroslawku, jistě promineš můj lapsus linguae ve společnosti tak šarmantní a milé slečny. Holt, někdy to prostě jazyk projede ;-)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 15.6.2005 > Bobr> Tobě odpouštět nehodlám, protože onu pamětihodnost stvořila Kelly, které bych to pro tu způsobenou prču prominul, i kdyby nebyla šaramantní...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 15.6.2005 > miroslawek> Meero, takhle se my Kellímky přece jazykově vylejváme běžně ;o*
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter