Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pohled z okna z kolekce Lapálie Natálie
Autor: mefisto (Občasný) - publikováno 13.8.2003 (00:32:56)

Vidím Tvý znamínko na vnitřní straně stehna a mrazí mě v zádech. Zapřísáhl jsem se, že budu myslet na cokoli jinýho, třeba na koně nebo jezdce F1. Jenže Ty řídíš jako ďábel & nejradši máš divoký a neosedlaný…

Na protějším rohu ulice zase brnkají ti študáci s kytarama a flétnou. Párkrát jsme se u nich zastavili a Ty ses přidala k jejich niczpěvu. Vždycky se kolem slezl děsnej dav a ti kluci byli rázem kingové.

Pak už Tě sami vyhlíželi – marně koukáte po tramvajích, hošíci, v duchu se jim směju.

Tu už tady nikdy neuvidíte; no jo, ale já už vlastně taky ne…         

 

Minulej týden jsi odskočila od okna bledá jak stěna. – To je v háji, můj muž je dole… - No a, tak seš tu na návštěvě, ne ? Vo co de, brouku? To už Tvůj muž bušil na dveře, až mi na polici skákaly skleničky.

- Nepřeju si, abys sem ještě někdy chodila, je ti to jasný?! hulákala ta mátožná postava, chňapla po Tvé bundě a vytáhla Tě za loket z bytu na chodbu. Bylo slyšet vzteklej řev, dokud s rachotem nezapadly hlavní dveře. Psalas mi smsky, byly zmatený a přerušovaný, to když Ti vzal telefon z ruky a střídavě ho schovával na různejch místech v tom vašem napulírovanym bytě.

 

- Seš stejná jako Tvoje matka! řval na Tebe z obejváku,  zatímco Tys v kuchyni  míchala koprovou omáčku a tvářila se naprosto nezúčastněně. Koneckonců, v tomhle mu chtě nechtě musím dát za pravdu. Podobáš se jí jako vejce vejci. Stejný vlnitý vlasy do půli zad, šikmý kočičí oči, úsměv, co bere chlapům klidnej spánek. I ty nápady máte stejně šílený.

 

Třeba to jaro, co byly v jednom kuse bouřky a lilo celý dny, vytáhlas mě do studovny s termoskou plnou grogu a sbírkou tantrickejch knih pod paží. Tvoje máma si je taky ráda pročítala… Možná ses tehdy trochu divila, že už hromadu věcí znám nazpaměť. Aspoň nám ten grog nestih vychladnout.

 

Dokud jsi byla sama, všechno šlo bez problémů. Vídali jsme se podle chuti, přestávky na oběd se prodlužovaly úměrně podle barvy Tvýho korzetu, někdy jsme celý dny ani nejedli. Jenže pak Tě u vás ve firmě potkal ten mravkolev ředitelská. Málem mu zaskočilo kafe, když viděl ty Tvoje boky.

Hučel do Tebe tak dlouho, až jsi na chvíli uvěřila, že můžeš žít spokojeným rodinným životem.

Zrovna Ty, sakra. Jak já k tomu přijdu, že ses vdala za takovýho hňupa! 

 

Včera jsi volala z budky před vaším domem. Znělas dost vyděšeně, to u Tebe neznám. – Všechno ví, co budeme dělat? Vyhrožuje mi, že to práskne policajtům, když nebudu hodná, rozumíš, sebrali by mi kluka, to nemůžu dopustit. To bych nepřežila. – Stejně není jeho, co se do toho plete, ani za mák tomu nerozumí. Nemůže mít potuchy, co se doopravdy děje. – To se pleteš. Volal domů mé matce, vyhrožoval jí, že mě zabije, když mu všechno hned nevyklopí. Mám hroznej strach… - To chápu, ale nechceš snad říct, že už se nebudeme vídat, že ne ? - Je to moje jediná šance, brácho, pochop to, prosím. Cvak. Vytrhl Ti sluchátko z ruky, smýkl s Tebou o stěnu budky a odtáhl Tě do domu.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 13.8.2003 > není to napsaný špatně, ale je to nějak bez konce, mi přijde :o| jsem přísná, co???? ;o))
Body: 3
<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 13.8.2003 > Kelly> jo, to teda jsi :-))))))))) a to je dobře :-))) a dík, žes to četla :-))))
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 13.8.2003 >

Jazyk je ale dobrý - v tomhle s Kelly nesouhlasím. Vyprávění má melodiku trošku bítového střihu, dobře se to čte.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 13.8.2003 > Taky se mi to líbí. Má to vnitřní náboj smutku a nostalgie.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 13.8.2003 > ouvej> děkuji děkuji :-)))
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 13.8.2003 > mi se to moc libi se stejnyho duvodu jako ouvej... to sem se z toho vyvlik...ne vazne !
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 16.8.2003 > Čte se to hodně dobře. Místy se v té rychlosti textu až dusím, ale to je jedině plus. Jenom ten konec jsem čekal trochu silnější, lepší. Vše před ním je jasná omáčka (i když výborně sepsaná) a těšíl jsem se bizarní pointu. Trochu zklamání, ale celkově slušné.
Body: 4
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 16.8.2003 >

Bizarní pointa pro mě není podmínkou. Možná bych sem tam přehodila slovo, ale jinak se mi to v celku líbí a zakončený mi to přijde taky slušně. Ale ta sosovost je tam opravdu markantní, ovšem sem tam prosvitne krásně hustej kousek.

Suma sumárum, lepší než dobrý, ale smekat nebudu


Body: 4
<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 18.8.2003 > cirrat> fajn, hlavně že neděláš cirráty :-))
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.8.2003 > Mně vadí, jak píšeš o ní, Ty jsi tohle a támhleto, přitom jsi tam nebyl.....nezúčastněný vyprávění by se mi líbilo víc.......tak brácha jo? Hm....
Body: 4
<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 19.8.2003 > Lian> jojo :-)) jinak dík za postřeh.... to víš, jsem nováčkem v oboru prózy, ale člověk se učí stále a rád :-))
<reagovat 
Annart (Občasný) - 25.8.2003 > Leze kozel do zelí! Ona - mrcha-pes!
Body: 3
<reagovat 
JiKo (Občasný) - 14.5.2007 > Je to dobrý, dám celkem subjektivní 5ku, ale na druhou stranu opodstatněnou. Konec není neuzavřený, konec je jako život a tahle situace v něm.. nikdy nekončí

Neverending stórýýýý (zpívá Limahl)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter