|
|
|
Přelet nad loutkářským hnízdem Autor: Kateřina (Občasný) - publikováno 27.10.2000 (11:35:10), v časopise 30.10.2000
|
| |
|
Naivní divadlo Liberec, Historky |
Přelet nad loutkářským hnízdem
Přelet nad loutkářským hnízdem je oborová přehlídka loutkových divadel, otevřená širokému spektru divadelních skupin, tedy nejen statutárním divadlům, ale i nezávislým skupinám a amatérským souborům. České loutkářství je jedinečné v možnosti porovnávání amatérských a profesionálních souborů jedním metrem. Toto srovnávání umožňuje právě Přelet, pro který jsou vybírány nejlepší inscenace uplynulé sezóny. Přelet se letos koná již po desáté, tentokrát v Divadle mimů Alfréd ve dvoře, v Pidivadle na Letné a v Divadle Komedie, ve dnech 3.-5. 11. 2000. Přelet nad loutkářským hnízdem pořádá České středisko UNIMA a Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář ve spolupráci s hlavním městem Prahou a s Divadlem Komedie za finanční podpory Ministerstva kultury ČR.
Přehlídka se poprvé konala v roce 1991 a jejím hlavním organizátorem a autorem názvu byl Luděk Richter. Přelet se odehrával v Žižkovském divadle, v Divadle Na zábradlí, v Divadle Minor, a v Divadle v Dlouhé. Každoročně se jí účastní asi deset souborů, a to zhruba třetina z řad statutárních divadel, třetina z řad nezávislých skupin a zbytek tvoří výběr z amatérských souborů.
Vstupenky na dětská představení v ceně 60 Kč (30 Kč děti, studenti, členové UNIMA) a na večerní představení 100 Kč (50 Kč děti, studenti, členové UNIMA) budou k dostání v pokladně Divadla Komedie od 16. 10. 2000. Pokladna je otevřena pondělí až pátek 11-19 hod., v sobotu a neděli 13-19 hod., tel.: 02 24 22 27 34.
Výkonná produkce: časopis Loutkář, Nina Malíková, Kateřina Čejková, Celetná 17,
110 00 Praha 1, tel: 02 24 80 91 31 /132, tel+fax: 02 232 60 28.
Historky Šest bajek bajkaře La Fointaina si na jevišti mezi sebou vypráví a předvádí skupinka herců. Uvidíte například O lišákovi a kyselých hroznech a O zajíci a želvě
Podobizna Malíř Čartok zásluhou (spíše vinou) nečekaně nabytého jmění rezignuje na vlastní tvorbu. Stejně se vede souboru, korumpovanému potencionálním sponzorem. A ty konce!?
Zachraňte vojína Kuřátko Představení vzniklo inspirací pohádky F. Hrubína Kuřátko v obilí a pohádky S. Spielberga zachraňte vojína Ryana. Tím je snad řečeno vše.
Křížová výprava Loutkové představení absurdní minikomedie známého francouzského umělce. Hrají dva herci s doprovodem kytary.
Rozum a Štěstí, známá pohádka o pasáčkovi vepřů, kterak díky Rozumu a Štěstí k princezně přišel. Tato dramatizace vychází z pohádky Jana Wericha.
Sávitrí Příběh indické princezny, půvabně zpracovaný jako stínoherní loutkové divadlo.
Gogo a Chru Chru Tři krátké příběhy, jejichž hlavním tématem je honba za jídlem a co je maňásek schopen pro jídlo učinit.
Hamlet Originální loutkové provedení známého příběhu od Williame Shakespeara. Hamlet jako loutkový velkofilm.
Don Giovanni Šarmantně feministické podání příběhu slavného svůdníka tentokrát z pohledu ryze dámského souboru z Českých Budějovic.
O Mrazíkovi Loutková komedie podle ruské národní pohádky, která má mnoho úprav a variací. Tentokrát se setkáte s hodnou Mášou a hloupou Parašou, které budou po zásluze odměněny v království kouzelného děda Mrazíka.
Jeminkote, Psohlavci půvabné, záživné, mnoha cenami ověnčené vyprávění z školních čítanek o Kozinovi, Lomikarovi, a tentokrát i o Kašpárkovi.
|
|
|