Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Poprvé
Autor: Herwis (Občasný) - publikováno 27.10.2000 (21:30:58), v časopise 1.11.2000

Poprvé

Je ráno, sluníčko ještě není zdaleka celé venku a město se utápí v šedém oparu. Pomaličku otevírá oči a vítá se s novým dnem. Celé tělo si slastně protahuje a s úsměvem si prohlíží své štíhlé bílé boky. Je opravdu dokonalá, každá strana stejně tvarovaná a hladká jak samet. Ještě na chvilku se položí na záda a přemýšlí, co jí dneska bude čekat, podívá se ještě jednou z okna a s uspokojením zjistí, že bude krásný letní den. To už ale slyší cinkot skla, vonící kávu a čerstvé pečivo. Miluje tuto vůni, je tak krásná a jemná, dala by za ní život, jen aby ji mohla cítit již napořád.
Posadí se a rozhlédne se po místnosti, dneska by na ní snad mohla konečně přijít řada. Je tu tak dlouho a pořád pro ní nebyla práce. Stále slyšela, „vezmi radši tu druhou, ta je starší, tuhle necháme na potom“. Kolikrát si přála už být tou „druhou a starší“. Tak snad se dneska dočká.

Hodina utíkala za hodinou a stále seděla na svém místě, na chvilku se i natáhla, aby vynikla její postava, ale stále nic.
Už jí bylo do pláče, když najednou zahlédla vcházet krásného mladého muže, snad Itala. Narovnala se, nasadila svůj nejsvůdnější úsměv a ladně si přehodila nohy přes sebe. Teď už jen čekat a doufat. Snad to poprvé nebude tolik bolet a pálit jak si mezi sebou říkaly ostatní.
„Počkat, přichází sem šéfová – tak co, teď nebo nikdy“. Pořádně vypne tělo a když je majitelka na dosah, skočí ji přímo k ruce, ale zavadí nohou o hranu a padá na zem.
V poslední chvíli než dopadne, ji ale její ruka zachytí, chvilku si ji prohlíží, potom pokrčí rameny a bere ji sebou k tomu krásnému cizinci.
Samou nedočkavostí nedýchá, tak teď se to stane, teď to bude poprvé a od teďka to bude již její práce. Snědý mladík ji opatrně bere do rukou a zamyšleně se na ní dívá, potom se podívá na paní majitelku a s úsměvem poděkuje. Ta jen kývne hlavou a jde se věnovat dalšímu muži, který vešel do dveří.
Ital se posadí na dřevěnou lavici, nakloní se nad vonící hrnek s kávou, natáhne se po cukřence, ale potom si to rozmyslí. Zapálí si cigaretu a bez zájmu vezme do rukou její bílé tělo, s kterým si začne pohrávat. Celá se protahuje a zavírá oči před tou krásou, ale co to je, tohle opravdu bolí? „Pozor na má záda, takhle mi zlomíš vaz“. Vzpomene si na krásné slunečné ráno a ještě se jednou usměje – naposledy.
Potom jen pomalu padá níž a níž. Cizinec zamáčkne cigaretu do popelníku, dopije kávu a odchází.

Přichází sama šéfová, aby poklidila. Podívá se před sebe a znechuceně se zadívá na zlomenou křivku těla před sebou.
„To snad ne, zase další lžička zlomená, a to byla úplně nová, proč to ty lidi musí dělat, vždyť ji ani ten chlapík nepoužil.“
Sebere ji a hodí ji do popelníku...



Poznámky k tomuto příspěvku
Dusan (Občasný,Správce) - 1.11.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 1.11.2000 > Opravdu překvapivý konec...mám rád takové krátke a vtipné povídky...už jsem skoro nedoufal, ze to bude něco jiného než červená knihovna :) a rozuzlení mě nádherně vrhlo do zamyšlení...
<reagovat 
Majka (Občasný) - 1.11.2000 > Stále jsem čekala, co se z toho vyvine,ale to by mě nenapadlo :)-dobré a napínavé :).
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 1.11.2000 > Výborné, ten závěr je hodně dobrý ... na začátku jsem také očekával červenou knihovnu a ono toto :)
Body: 5
<reagovat 
duha () - 1.11.2000 > Fakt bezva, bezchybná pointa, ještě teď se usmívám. Líbí.
Body: 5
<reagovat 
Vea (Občasný) - 3.11.2000 > Pěkné! :) Také sem čekala, co se z toho vyvine a závěr nezklamal. :)
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 3.11.2000 > Je to vážně supr. Nejprve jsem to nechtěla číst (červenou knihovnu fakt nemusim) ale teď toho nelituju.
Body: 5
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 5.11.2000 > Pořád jsem si říkala No toto? No toto snad ne, ono v tom něco bude! A bylo! Supr!
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 18.11.2000 > Jo líbilo se mi to - akorát už jsem asi v půlce tušil co se té lžícence stane,protože asi člověk nebude psát o tom že ji cizinec použil paní jí omyla a lžička se dál používala - to by byl spíš nečekanější konec :))))
Musím uznat že se mi to ale líbilo, akorát bych třeba o tom zlomení napsal něco razantnějšího aby to ještě více vyniklo
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 19.11.2000 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter