Přáníčková víla (Občasný) - 17.8.2003 > V mnohém s tebou souhlasím a oceňuji, do jaké míry a hloubky jsi se tímto , pro tebe a mnohé jiné, problémem zabýval. Já naštěstí nikdy potíže s jazykovou správností příliš neměla, neb jsme na základní škole chytli výbornou češtinářku a já se do našeho jazyka bezhlavě zamilovala..celou svou duší. S otázkou gramatiky se setkáváme nejen v jazyce českém ale i v jazycích cizích. Přiznávám, že jsem si zvykla, soudit lidi i podle znalosti pravopisu..tak nějak patří k člověku..Jsme Češi, tak ať je to znát, ale máš pravdu...gramatika se ohromně mění..jenomže kdybys uvažoval trochu více tímto směrem a nahlédnul i do ostatních odvětví lidských znalostí..vědních oborů, ...vše se neustále formuje, objevují se nové informace a staré, které kdysi platily jakožto zákon, "spláchnou se po čase do záchodu" ..i z nich se však učíme. Pokud ti dělá problémy gramatika...no všimla jsem si, že ano:o)...nezbyde nic jiného, než se buď vyrovnat s jistými předsudky a přesvědčit o svých kvalitách jiným způsobem..a věřím, že jsi jistě vzdělaný človíček...nebo se ji jednoduše naučit. Jistě se s tímto tématem v budoucnu ještě setkáme.. Napadlo mě teď: "Když ji miluješ, není co řešit." A tak tomu skutečně je...s fyzikou, chemií, matematikou,... s gramatikou. Jinak i já jsem jistě napsala nějakou tu chybičku, když jsem reagovala na tvé ..nevím, jak to nazvat:o), nikdy si nejsem jista slovy jako změna nebo proměna..Učit se musíme pořád že?:o)
Nezoufej však, třeba zde nalezneš i spřízněnější dušičky:o). Osobně považuji náš jazyk i s gramatikou za jeden z nejkrásnějších na světě.