Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Hypnóza a duchovnost
Autor: romann (Občasný) - publikováno 30.10.2000 (08:51:17), v časopise 30.10.2000
Hypnóza v našem životě
I při poslechu mluveného slova nebo přednášek jsme ovlivňováni, jde tedy o určitý druh hypnózy. Kromě myšlenek se předává i psychické vyzařování přednášejícího, které se spojuje s posluchačovými. Vliv na ně je velmi složitý a probíhá převážně v nevědomí. Pod vlivem vlastních i cizích hypnotických sugescí jsme vlastně stále. Je to vliv propagandy, reklamy a módy.
Osoba hypnotizéra má obrovský význam. Každý ho sice může dělat, ale každý jinak. Záleží nejen na tom co říká, ale i na tom, co a jak silně vyzařuje. Dochází ke skládání osobnosti hypnotizéra a hypnotizovaného. Velcí diktátoři dostávali od svých poddaných psychickou energii. Tou je zpětně hypnoticky ovlivňovali a zesilovali tento vztah. Podobně to platí i o všech populárních lidech. V davu či kolektivu však může dojít k tomu, že splývá role hypnotizéra a hypnotizovaného.
Velmi silně hypnoticky na nás působí okolí, televize i tisk, ale ještě více naše vlastní vědomí, které vždy máme snahu pokládat za normální a pro to si vždy najdeme zdůvodnění. Ať je to stav snový, mystický nebo vytržení (transu), vždy ho přijímáme jako přirozený a ostatní bereme za něco cizího, neznámého. To platí i tehdy, když z něj vystoupíme a nemůžeme pochopit, kde jsme byli. Bojíme se neznámých stavů mysli. Často bez náhledu přijímáme svou depresivní či agresivní náladu, kterou omlouváme různým způsobem. Schopnost objektivního pohledu sám na sebe je jeden z hlavních znaků duchovního člověka.


Pomocné prostředky hypnózy
Některé drogy působí jako stimulanty či katalyzátory změněného stavu vědomí. Záleží ovšem na konkrétním druhu. I zde je důležité zaměření (setting). Podobné účinky má hyperventilace i placebo. Hlasitá hudba holotropního dýchání působí jako sugesce. Zastánci této techniky však často setting odmítají, což je nepochopení principu vesmíru, neboť každé úsilí má mít svůj směr.
Výhodou je možnost sledovat účinky autosugesce pomocí zpětné vazby. Biofeedback umožňuje sledovat hloubku změněného stavu vědomí pomocí měření změn odporu kůže. Takto je možné s autosugescemi experimentovat a dál je zdokonalovat. Psychowalkman je kombinací optické a zvukové stimulace, která navozuje různé hloubky změněného stavu vědomí. Záleží ovšem na obsahu vybraných sugescí, je dobré se vyhnout programům, které silně ovlivňují vědomí ne příliš duchovním směrem. Jak již bylo řečeno, důležité je i výběr vhodného prostředí pro hypnózu, nejlépe působí chrámy či uzavřené prostory s magickým působením, nejvíce je to vnitřek pyramidy. Škodlivé vyzařování některých míst hypnózu znemožňuje.

Hypnóza a duchovnost
Více než teoretické znalosti vyčtené z náboženských knih je pro opravdový duchovní život nutné poznání našeho nitra. Jednou z možností, jež toto poznání umožňuje je hypnóza. Jde o zvláštní druh ovlivňování, schopné změnit program vědomí. Zkoumáním prožívání během změněných stavů vědomí odhalíme obrovskou katedrálu naší osobnosti, můžeme navštívit její neznámé a utajované prostory. Prožitek rozšířeného vědomí v transu je tak silný, že přivádí člověka k poznání, že existují i daleko vyšší kvality vědomí než zná.
Náboženství dodnes hypnózu zcela nepochopilo a nepřijalo, ačkoliv ji vždy používalo, i když ji nazývalo jinak. Mše svatá má všechny prvky hypnózy. Sugesce kněze - hypnotizéra s božským pověřením, magické symboly slov i chrámu, vkládání rukou, očekávání určitého děje, zvuk varhan a zvonů, zpěv, vůně kadidla i dlouhodobé působení sboru věřících atd. Správně provedená modlitba k bohu je také účinná hypnotická autosugesce.
V meditaci jde také o změněný stav vědomí, zaměření pozornosti k božskému, při němž dochází od sebeovlivnění až k prožívání mystických stavů. Při tvorbě se umělec napojuje na vyšší dimenze, i to je forma autohypnózy. Podobně i posluchač s dokonalým vnímáním může na koncertu nebo při tanci mít božský zážitek. I zpěvák je tedy hypnotizér a kulturní událost má být bohoslužbou.
Nejlépe je odložit všechny všeobecně přijímané názory a představy, protože znesnadňují její pochopení. Nestačí jen si o vztahu meditace a duchovnosti přečíst knihy, ale je nutné ji vyzkoušet a prožít.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter