Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Příhoda s hořákem z kolekce Noční debaty pro otrlé
Autor: PaŠa Barlachon (Občasný) - publikováno 27.8.2003 (23:44:40)

PaŠa Barlachon

Příhoda s hořákem


Záznam rozhovoru z noci takzvaně bezesné mezi Šavlem Pavlem a Bärlachem Michalem…

---------------


M – Haló, pane Šavel, pojďme se o něčem bavit, nemůžu spát.

P - Téma?

M – Co třeba…

P – Přihořívá?

M – Co třeba hořáky…

P – Nedávno jsem měl s hořákem docela problém… …jen si vzpomenout

M - Že by nehořel... nebo hořel moc?

P - Jak to víte? ano, potřeboval jsem najít hořák. a jak jsem ho tak hledal v tý petrolejový lázni, našel jsem. zapálil, hořák hořel, brácha taky…

M- Copak, vy máte bratra?

P – Ne, proč?

M- Jen tak.

P – Aha. Tak zkrátka hořák hořel, brácha taky, všechno to hořelo, protože lázeň je lázeň...

M - To víte - hořák... z toho jde bázeň.

P – Snad strach ne?

M – Ano. Ten hlavně. Jistě. No jo – strach, to jistě no… …. …. ale bázeň taky ne?

P - Myslíte? ale ano, vlastně... bázeň a strach, to jsou hořáci v lázni.... že vy se chcete koupat?

M – Koupat? Ne. Já mám z lázně bázně.

P – Vy jste básník….

M – Všiml jste si? Chcete si poslechnout? "Byl pozdní večer, první máj, večerní máj byl lásky čas."


P – Počkejte, to už jsem někde slyšel.

M – Jsem známý básník. A navíc, v lázni je hořák dobrý sluha, ale špatný pán.

P – Jistě, vždyť jak říkali staří Egypťané : Kdo jinému jámu kopá, sám si v ní pak shoří. Nebo to říkal Mácha?

M – Karla Hynka já neznám. Byli to Egypťané.

P – Ano, tak Egypťané… Ale nejhorší na těch dnešních hořácích je skutečnost, že to ani hořáky nejsou. Prostě to jsou jen trubky, který fučej plyn a ten pak hoří. Žádný navlíkání punčošek, vytahování bavlněných provázečků, tkaniček z bot... technika...

M – Teď! Teď jsem si konečně vzpomněl! onehdá, je to asi týden, cítil jsem se být hořákem...

P - Aj! Vy také? Jak já měl nedávno zapálená lýtka... punčošky jsem neměl, ty ne... ale plyn ze mě jenom fičel... a stále fičí.

M – Já to cítím! To je Bóra….

P - Tak tak, Bára to je. Stará Bára, která upřela svým synům punčošky! A jak naříkali...

M - Ta taky pěkně páchne…

P - Anebo to není Bára, ale pes – může třeba jít kolem.

M – A může dětem upřít punčošky i s kalhotama - A chlapcům ponechá kýžený nátělník… Za což ho stihne trest jistě spravedlivý….

P – Spravedlivý za upření kalhotek? Tak akorát přivázat k sloupu.... Třeba čistě namátkou elektrickýmu. Někde na poli. A teď do toho ten blesk... No a rána jak z děla, a pes má připálený kamaše.

M – Ano kamaše. To byl asi předtím v divadle, tak se vyšvih...

P – Ba ne, to panička. Ale bála se ho nechat před divadlem jen tak. Naostro. Proto ty kamaše.

M – A on záviděl dětem a děvčatům, takže jim zubama upřel jejich oblečení. Za což onen trest – pole plné jednoho sloupu, elektriky a blesku..

P – A jak Vám on pak na tom poli hořel…

M – Stihl ho osud spravedlivý, kdo zlo činí, stane se hořákem…



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 28.8.2003 > Poslední větu bych vynechala, myslím, že ta předtím to uzavírá mnohem líp. A to o tom psovi už je takový násilný, pořád jeden podmět, vybočuje to z celku. Jinak pobavilo
Body: 4
<reagovat 
barlach (Občasný) - 28.8.2003 > Nevím co na to PaŠa, ale Barlachon děkuje :-)
<reagovat 
Pavel Šavel (Občasný) - 28.8.2003 >

já mam kocovinu jako prase, takže je mi to uplně volný... jo ale poděkovat bych taky mohl. tak teda i PaŠa posílá jedno vzdušný ď.


<reagovat 
barlach (Občasný) - 28.8.2003 > PaŠo, nevymažeme tu poslední větu? Ne že bych pro své M chtěl urvat pointu, ale fakt je to lepší :-)))))
<reagovat 
Pavel Šavel (Občasný) - 28.8.2003 > mno... když se na to kouknu střízlivejma očima... tak už jí tam vlastně nevidim:o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter