Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 9.5.
Ctibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Děti z kolekce Soubor povídek
Autor: Mlejnak (Občasný) - publikováno 1.9.2003 (00:29:59)
další>

 

DĚTI A DĚTI

 

Václav Hejna

 

 

Lidi dělají neskutečný pitomosti. Šel jsem v noci po silnici, žádný auto, jen stromy podél ní a louky. Oni vlastně nebyly vidět, ale já vím, že tu jsou. Chodím tudy každý den na autobus do školy. Vlastně je tahle díra moc fajn. Není tu hluk, těch pár lidí se občas sejde u ohnište a chlastají pivo. Já se těch posezení také zůčastňuju, i když chlastat ješte nemůžu.

 

Byla sobota k večeru, ohnište se zase připravuje. Karel, je mu dvacet pět, je už ženatý. Má dlouhý neupravený vlasy, hezkou manželku. Teda říkáme jí Mery. Vypadá jak holka z westenu, otrhaný rifle, dlouhý vlasy až k pasu. Mají se moc rádi, ale dokážou vyvádět pěkný voloviny. Hezky bmkají na kytaru a zpívají. Mají pět dětí. Jedno leze po trávě, to je nejmladší, a druhý připravuje prázdný obaly od Lybaru.

 

"Hele, budou zase pecky." Karel vytáhl jednu flašku s pivem. Potom se podíval na mě. "Dáš si? Kolik Ti vlastně bude?"

 

Řekl jsem mu: " Za půl roku osmnáct."

 

Podal mi jí: "To je skoro dneska, dej si."

 

Pak jsme museli odejít od ohně, protože se hodně rozhořel. Karel mu pomohl naftou. A pak už jen lítalo cosi ve vzduchu. Začaly vybuchovat ty lybarky. Karel se ženou se smáli a drželi malýho v náručí. Zářily mu oči.

"Tak děcka a jde se na noční hru, na ryby," zavolal Karel.

 

Děti se rozutekly a Karel si ke mě sedl: "Možná mě máš za blázna, ale já se chovám jako dítě, aby mě měly děti rády."

 

 

 

 

© Václav Hejna 2003

Zpět na obsah



Poznámky k tomuto příspěvku
Dáreios (Občasný) - 1.9.2003 > něco tady hapruje
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 1.9.2003 >

opravila jsem ti češtinu a některé drobnosti...

K dílku:

Byla sobota k večeru, ohnište se zase připravuje. Proč to přeskakování mezi časem minulým a přítomným? měl by ses rozhodnout pro jeden, tohle působí dost neobratně.

Mají se moc rádi, ale dokážou vyvádět pěkný voloviny. Jak tyhle dvě věci souvisejí? Kdyby se neměli rádi, tak by nevyváděli??

Mají pět dětí. Jedno leze po trávě, to je nejmladší, a druhý připravuje prázdný obaly od Lybaru. Pětadvacetiletý kluk má 5 dětí? No páni, to je kanec...  A kde nechali ty zbylé tři? ...Karel se ženou se smáli a drželi malýho v náručí. A už je jen jeden...

Jinak tady vlastně není žádný příběh, nic se neděje, kromě toho, že bouchají Lybary - ale to je na povídku trošku málo, ne? :o)))


Body: 1
<reagovat 
Lian (Občasný) - 1.9.2003 > Jo, souhlas s Kelly, ještě dodám, že to jsou dost krátký oznamovací věty, co takhle je trošku rozvinout? Stejně jako celej příběh? Tohle je opravdu dost málo...........
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (2) 3 4
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter