Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
OVOCE STROMŮ RAJSKÝCH JÍME...
Autor: Monty (Občasný) - publikováno 4.9.2003 (09:00:01)

Gabriel přihodil na oheň hrstičku třísek. Pes měl v obličeji stále ještě zbytky toho připitomělého výrazu, jaký měl dopoledne, když nic zlého netuše očurával mostní pilíř. Tyhlety pokojový rasy jsou hrozná zdegenerovaná pakáž, pomyslel si Gabriel. A ani není tak tlustej, jak původně vypadal. Když ohořely ty chlupy-

Starý muž, sedící opodál na hromadě plesnivějících jutových pytlů, se táhle poškrábal v nose a výslednou kuličku cvrnkl směrem ke Gabrielovi.

"Už to bude?"

"Hned, šéfe," odtušil Gabriel a otočil psem na rožni. Přestalo mu být vidět do tváře; tu pohltily plameny. Nad jejich jazýčky čněl jen pahýlek ocasu.

K ohni se přišouralo několik mladíků. Hovořili mezi sebou, hřáli si ruce, pošťuchovali se. Sem tam některý z nich přihodil plamenům prázdnou krabičku od cigaret nebo ohořelou sirku.

"Tak už je to hotovo," oznámil Gabriel poté, co z bezpečnostních důvodů uhasil oheň vydatným pramínkem moči.

Stařec se zvedl a s chrchláním a kašláním na rtech se došoural ke skupince. Ještě si stačil během nedlouhé cesty asi sedmkrát uplivnout. Na místě zašmátral v hromadě odpadků, vytáhl z nich vybledlou rybářskou židličku, usedl na ni a jednoznačným gestem si pohladil břicho.

Gabriel uřízl psovi zadní běh a na papírovém tácku, nesoucím ještě stopy po hořčici, ho podal starci. Všichni jej sledovali hladovýma očima, ale neodvažovali se po pečeni vztáhnout ruce. Teprve když stařík odhodil kost, spokojeně říhl a otřel si rukávem mastnou bradu, podělili se o torzo pekinéze.

"A teď byste... nám moh´ něco vypravovat, šéfe," ozvalo se z hloučku.

"Jo, to byste moh´," přidali se další.

"A co byste tak jako chtěli slyšet?" otázal se staroch.

"No, něco vo dávnejch dobách, nejspíš," zahuhňal něčí hlas.

"Dobře," přikývl stařík. "Budu vám vyprávět, jak jsem stvořil člověka k obrazu svému."

Andělé si olízli prsty a přisedli těsněji jeden ke druhému, neboť z vyhaslého ohniště stoupal už jen štiplavý kouř a od řeky táhlo.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 4.9.2003 > šamanský texty sou dobrý! šamanský texty patřej na gramofón!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 4.9.2003 > supr !
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 4.9.2003 > Skvělý! :-)
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 4.9.2003 > *****
Body: 5
<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 4.9.2003 > juj, tak tohle se ti povedlo... fakt ze jo....
libi, moc
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Astra (Občasný) - 4.9.2003 > Napsaný úžasně, ale závěr..., tak příště snad
:-)
Body: 4
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 4.9.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 4.9.2003 >
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 4.9.2003 >
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 4.9.2003 > Zdravím. Tak jsem to četl vícekrát, ale stejně mi to nepřijde moc originální. Mám hodně rád apokrafní žánr - když se koukneš do odpaďáku, taky tam něco mám a myšlenka že člověk tvoří boha k obrazu svému patří k mým oblíbeným. Ale přesto, jestli mi nic neuniklo, je tvůj text o tom, že anělé jsou houmlesové. OK, proč ne. Ale taky - proč jo? Prostě jsem čekal víc pemýšlení a nápadů. Nicméně je to dobrř napsané, to je pravda.
Body: 3
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 4.9.2003 > Bobr> No, to vyznění nemělo být, že jsou andělé houmlesové. Byť to z textu vyplývá. Prostě jsem se tak zamyslela nad tím, že stvořil-li Bůh člověka k obrazu svému a člověk je vesměs prase dobytčí, dala by se z toho udělat krátká žertůvka.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 4.9.2003 > Bobr> andělé jsou tací, jaké je vidíme, mají dar - stávat se našimi, nejsou mimo, jsou prostě s námi, nechtěli to, ale nezbývá jim nic jiného...
<reagovat 
 pavson (Občasný) - 4.9.2003 > Adora> Jo svoji logiku to má. Buďto takhle, nebo nějakej takovej kutil kozlík Šikula. S veselostí Zločin a trest ( u který jsem poprskal monitor ) to patří do sbírečky.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 4.9.2003 > Zajímavý, to jo.......
Body: 4
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 4.9.2003 > Móóc pěkný. Akorát bych zatajil to jméno Gabriel aby dobře vyzněl ten konec..jakože překvapení. Doporučeních bych dneska potřeboval pytel. sakra dneska mám ňákou rozdavačnou náladu, ale tohle si to zaslouží.....a ty předtim taky
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.9.2003 > jsem asi děsná šťoura, ale vypadla ti tam jedna čárečka v souvětí: ((o:
Starý muž, sedící opodál na hromadě plesnivějících jutových pytlů se táhle poškrábal v nose
Jinak se to dobře četlo... Cikáni jdou do nebe ;o)))
Body: 4
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 5.9.2003 > Kelly> Dík za info, jdu to opravit. :o)
<reagovat 
genialnideti (Občasný) - 8.9.2003 > Líbilo, nejvíc teda ta zmínka o ohořelých chlupech a tedy opticky menší výživnosti pekinéze. :)))
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 17.9.2003 > To je až Dahlovský........... i když ten Gabriel a název trochu anoncujou... Déčko mám vyčerpaný.........
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.1.2005 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter