Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Risk je zisk???
Autor: Cum-ley (Občasný) - publikováno 7.9.2003 (16:06:01)

Čekání na ortel

čekání na rozhraní

mou kůži dostal jsi

na praní, na ždímání

 

Stojíme za dveřmi

každý z té druhé strany

nastevřels, přibouchl

prsty mám polámaný



Poznámky k tomuto příspěvku
Lef (Občasný) - 7.9.2003 > velmi drsné a velmi dobré!
(asi jsem vyčerpal doporučení, takže zatím jen takto: doporučuji :-)
Body: 5
<reagovat 
asi (Občasný) - 7.9.2003 >

Trochu kruté, ale výstižné a v perfektním rytmu.

"Nastevřels"? Co to znamená?


Body: 5
<reagovat 
 Cum-ley (Občasný) - 7.9.2003 > asi> Ano, ono to totiž JE kruté. Nastevřel jsi (pootevřel dveře, udělal tam škvíru, tak akorát na ty prstíčky...) V přeneseném smyslu to znamená, že zprvu se choval vstřícně.
<reagovat 
 asi (Občasný) - 7.9.2003 > Cum-ley> Tak to je přesně to, co se mi pod tím slovem vybavilo. Jen si pořád nemůžu zbavit dojmu, že do tohoto místa v básni neologismus moc nezapadá. Ovšem vyjadřuje význam, který jsi chtěla, a jiná varianta mě nenapadá.
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 7.9.2003 > moc dobrá!
Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 7.9.2003 > Síla.
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 7.9.2003 > nastevřels se mi vůůůbec nelíbí, ale jinak je to pěkná zkratka, odsýpá to!
Body: 5
<reagovat 
Cid (Občasný) - 8.9.2003 > Mě to slovo také nenadchlo. Je ho nějak plná huba. Ale první sloka krásně odsýpá. To nové slovo se pak ale chová jako škrábanec na skle. Rozbíjí druhou sloku. Ale měním hodnocení, asi to byl úmysl a já jsem blbej.
Body: 5
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 8.9.2003 > ...nastevřels taky ne...ale jinak úderný!
Body: 5
<reagovat 
Tanein (Občasný) - 8.9.2003 > Mě nastevřels nevadí, přesně tam zapadá!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 8.9.2003 > Mohlo by tam být prosté "otevřel" jenomže to nevystihuje přesně ten význam, nic lepšího mě nenapadá. Myslím, že se to zbytečně rozmazává, když to jeden vypíchl, každý si toho všímá víc, než je nutné. Jinak ale všem DĚKUJI ! Především Tanein ;-)))!
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.9.2003 > Cumleyko, já nemyslím, že to je tím, že jeden vypíchl "nastevřels" a ostatní se chytli... mě to pláclo přes čenich okamžitě při čtení - odkud se bere??? :o))) až pak jsem četla krititiky, ze kterých jsem pochopila, že to nepraštilo pouze mě  
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 9.9.2003 > Báseň je moc fajn. Nastevřels je hrozně nepochopitelné slovo, bez ohledu na kritiky. Já se domnívala, že jde o překlep. :-)
Body: 5
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 9.9.2003 > Tak jo, je to pitomý slovo! Ale co s tím stejným významem, co? Babo, raď!  
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 16.9.2003 > koukám, že cumlátkový šuplík skrývá ještě nejedno překvapení:o)
Body: 5
<reagovat 
 Cum-ley (Občasný) - 16.9.2003 > quentinbubakoff>  Teď už se tam právě neposedně vrtí další kousky, ale ještě s tím otálím, musím to proložit také jinou tematikou :))) Jo, a díky!!
<reagovat 
delikt (Občasný) - 11.10.2003 > Jojo, tak tahle je fakt superdrsná, jak prásknutí bičem! Mňam! A nastevřels... nádherný slovo! :))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Cum-ley (Občasný) - 13.10.2003 > Delight> Díky moc, aspoň někdo to slůvko ocení :)))
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 17.10.2003 > Cum-ley> Nevěřila bys, jak mi to poslední dvojverší utkvělo a honí se mi v hlavě! :o)) Asi proto, že mám taky taknějak právě.. prsty polámaný - úplně přesný! :o)
<reagovat 
 Cum-ley (Občasný) - 19.10.2003 > Delight> Ach jo, tak já je aspoň na dálku foukám, snad brzy přebolí!
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 21.10.2003 > Cum-ley> Dík!!! Po pařbě u Naty už není skoro památky po polámaných prstíkách!!
<reagovat 
delikt (Občasný) - 17.10.2006 > Tak nějak se k ní cyklicky vracím... utkvěla mi, fakt vynikající vystižení pocitu, jojojoj! Pořád ji považuju za výbornou.. :)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2006 > delikt> taky jsem si nedávno vzpomněla na Nastevřels,,, čéče to budou nějaký vlny ;o)
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 17.10.2006 > Kelly> 

Že ty máš zatržený posílání poznámek, žejo?! :))

jojo, to chodí ve vlnách, dycky když někdo přibouchne a sou polámaný.. :))


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2006 > delikt> já mám zatržený záděry snad u celýho roku 2003 a okolí ;o))
tak to budou vlni tsunami,,,
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 17.10.2006 > Kelly> 

budou vlnit sunami?! já žádný suny neznám.. leda duny, ty panečku vlněj! :)))

 


<reagovat 
 Cum-ley (Občasný) - 24.10.2006 > delikt> 

Dík, to potěší, i když zrovna tohle bych nepřála někomu opakovaně prožívat :-) Snad se ani ty tsunami nebo cumnami nevrátí. Jo a naše rodina fakt slovo "nastevřít" úplně běžně používá ve smyslu pootevřít něco tak, aby tam zůstala škvírka, akorát na ty prsty , tak já nevím, asi nějakej dialekt.


<reagovat 
 delikt (Občasný) - 25.10.2006 > Cum-ley> já už ho už používám taky, nastevřít.. Akorát mi moraváci ani pražáci nerozuměj, chi! :)))
<reagovat 
 Cum-ley (Občasný) - 26.10.2006 > delikt>  No vidíš! Není nad to nastevřít si okno, konzervičku apod. Za pár let se to chytne, vyderžať!
<reagovat 
čtenář Mateskwor - 25.2.2010 > Nastevřít je slovo z nářečí Plzeňského. U nás se používá naprosto běžně. S pozdravem Klatováák :-D
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter