Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O toaletním papíru
Autor: asi (Občasný) - publikováno 8.9.2003 (18:27:35)

 

Když kamarád, který mě přijel po dlouhé době navštívit do mého pražského bytu, vytáhl z kufru roli toaletního papíru, zprvu jsem to chápala jako trochu nešikovný pokus o příspěvek do domácnosti - jako když jdete na návštěvu nebo na večírek a přinesete nějaké pochutiny a pití, abyste nebyli za "vyžírku".

Vzápětí jsem však byla vyvedena z omylu. To si přivezl pro sebe, protože český toaletní papír je hrozně nekvalitní a britský konečník by v dobách svého zaslouženého volna nekonečně strádal.

Mlčky jsem bleděmodrou roli odnesla na záchod, v duchu se omluvila našemu ve všech směrech vyhovujícímu českému produktu a při té příležitosti si vzpomněla na něco, co by milý Brit asi opravdu nepřekousl: Malé úhledné balíčky tvaru kvádru obsahující umně do sebe zaklesnuté dvoustránky hladkého tvrdého papíru, jenž jen s velkou dávkou představivosti, tolerance a umu mohl být zván toaletní.

Nikdy jsem docela nepochopila, jak ho někdo mohl přimět k splnění jeho řiť očišťující funkce. Patřil k tomu druhu výrobků, o nich lze s čistým svědomím říci, že jsou úplně nahovno. A přitom zjevně k práci s tímto druhem exkrementu nebyl původně navržen.

V neblahých dobách front na toaletní potřeby se tato parodie stala na čas výbavou našeho záchodu. Ani po důkladném zmačkání a opětném narovnání se mi nepodařilo vytvořit náznak savého povrchu a byla jsem nucena vyhledávat alternativní zdroje. Uspokojení základní lidské potřeby se stalo noční můrou. Naštěstí netrvala dlouho, a použitelná varianta se k úlevě všech opět objevila na trhu. Mráz mi běhal po zádech při pomyšlení, co se asi dělalo v dobách, kdy jiná varianta neexistovala.

Nicméně vývoj i v Čechách pokročil a současné produkty splňují svou funkci mnohem lépe. Nedosahují sice ještě vysokého britského standardu, ale jsme na dobré cestě a já věřím, že vstup do Evropské unie nás posune o další krůček k extra silnému sametovému blahu.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lef (Občasný) - 8.9.2003 > Pravda pravdoucí. Tohle si můj konečník také ještě bolavě pamatuje :-) *
Body: 5
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 8.9.2003 > Super! Sranda! Jen si to prosímtě ještě po sobě přečti, máš tam takový ty překlepy z rychlosti --Uspokojení základní lidské potřeby atd.... Taky si ještě matně vzpomínám :)) Upozorni toho Brita, že už jsme slezli ze stromů ;-)
Body: 5
<reagovat 
 asi (Občasný) - 8.9.2003 > Cum-ley> Díky, snad se mi je už podařilo vychytat všechny. Ty překlepy jsou spíš ze sleposti - na obrazovce se vždycky mršky nějak líp maskují než na papíře.
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 9.9.2003 > muheh...ja pouzival Rudy pravo...kdyz se 5-10 minut usilovne muchlalo a trelo v dlanich, jisteho stupne savosti se dosahlo :-) jeste by me zajimalo, na kolika vrstvach se vyvoj hajzlpapiru zastavi, abysme si pak neutirali zadnice necim, co vypada jak sekova knizka...
Body: 4
<reagovat 
 asi (Občasný) - 9.9.2003 > peetea> 

Rudý Právo? To byla kvalita tisku tak vysoká, že se nestíral? Ale uznávám, že ve městě se dost špatně shání lopuchový list.


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 10.9.2003 > asi> priznam se, ze kvalitu tisku jsem v tyhle souvislosti nezkoumal...po aplikaci jsem dotycny muchlanec pulstranky Rudyho prava neprodlene upustil do zachodovy misy ;o)
<reagovat 
 asi (Občasný) - 10.9.2003 > peetea> V té fázi už asi stejně bylo pozdě na čtení :)
<reagovat 
MZF (Občasný) - 11.9.2003 > Pěkný kousek. Na konci mi vadí jmenováni Evropské unie. V dnešní době je plno lidí pro, a ostatní proti. Proč však tahat takové problémy (ty je sem netaháš přímo, ale na mne už samotné slovo Evropská unie působí v dnešní době jako polemika a debatování) do příjemného fejetonu. Pokud by byl zakončen o něco "obyčejněji", nekonfliktně, byl by ještě lepší.
Body: 4
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 11.9.2003 > taky pamatuju, pobavilo :o))) jak dopadl Anglán, nedošel mu??? :o)))
Body: 4
<reagovat 
 asi (Občasný) - 11.9.2003 > Kelly> 

Zbytek Anglána byl stejně vybíravý jako jeho konečník. Ale to je u některých Britů normální. Zdůrazňuji: u některých.  Jsou i tací, kteří přežijí déle než týden bez čaje s mlékem a Marmite, nemluvě o extra soft  toaleťáku :)


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 11.9.2003 >  já znám osobně Anglána jen jednoho, to je teda dobrej řízek, ten přežil i pravé české opékání prasete v diwočině a ještě si liboval... ale vzhledem k tomu, že je po otci Maďar a po matce Francouz, tak to asi nebude ten pravý reprezentativní vzorek
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 11.9.2003 > :-))
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 15.9.2003 >

No jo, pár kousků tohoto "skvělého" produktu jsme měla možnost poznat opravdu na vlastní kůži

 

 


Body: 4
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 23.9.2003 > Fajn čtení. A těch úsměvných vzpomínek... :o)

P.S. Zbytek překlepů opraven.


Body: 4
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.9.2003 > jo jo a ty chvilky na vojně s denním tiskem.....:o)))to by koukal britskej konečník:o)))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter