Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Začít znovu
Autor: unseen (Občasný) - publikováno 10.9.2003 (00:30:47)

 Rána byla vždy nejtěžší. Všední balast, který se na něj navalil v průběhu dne, dokázal alespoň částečně oslabit výčitky svědomí a vzpomínky na křivdy, jichž se dopustil, ale ráno, když byla mysl osvěžená spánkem, na něj ozvěny skutků křičely s nesnesitelnou intenzitou.

Z cesty do koupelny měl hrůzu. Věděl, že na jejím konci číhá zrcadlo, které jej polapí a donutí pohlédnout si do tváře. Indiferentní krutost té stříbřité pasti ho děsila stejně jako nevyhnutelnost každodenního setkání s ní. Nemohl se ji zbavit, nemohl ji rozbít i když si byl jist, že jeho pěst je tvrdší něž ona plochá skleněná harpyje nad umyvadlem. Takovým destruktivním chováním by pouze zasel další otázky, vepsal další vrásky do čela své ženy. Něčeho takového se již nechtěl dopustit. Ale ta tvář, tvář, která na něj každé ráno hleděla jako výsměšná připomínka toho, čím byl a co dokázal, jej přiváděla k šílenství.

 

 Náhle se zarazil uprostřed automatického pohybu, jímž chtěl vymáčknout pastu z tuby na zubní kartáček. Ano! Vždyť je to tak jednoduché! Chvíli se přehraboval v košíku s toaletními potřebami, až konečně našel to, co hledal. Zapomenutý nepoužívaný holící strojek starého typu spolu s náhradními žiletkami. Jednu z nich rozbalil, uchopil mezi prsty pravé ruky a postavil se zpříma před zrcadlo.

 

 Nejprve nařízl kůži na čele, těsně pod vlasy. Samotný řez téměř necítil, žiletka byla ostrá, a ani bolest, která se dostavila po chvíli, nebyla nijak ohromující. Bez váhání proto pokračoval dál, podél linie vlasů a pravého ucha dolů, až ke krku. Poté přiložil tenké kovové ostří k levému konci čelního řezu, aby uvolnil kůži i na této straně obličeje. Prsty kluzké krví stékající z otevřených ran však nedokázaly udržet žiletku ve zvolené dráze, ruka se smekla a nepovedený řez mu rozťal tvář. Kůže se vlastní vahou poněkud odchlípla, takže v zrcadle zachytil odraz svých zubů bez toho, aby musel otvírat ústa. Několik rudých kapek vymrštěných nečekaným prudkým pohybem končetiny poskvrnilo zářivou čistotu kachlíků kolem. Proklel sám sebe za svou nešikovnost a umínil si, že koupelnu musí nakonec uvést do původního stavu, aby ženě nepřidělával práci.

 Znovu pozvedl ruku k levé straně obličeje a provedl opravu. Pak už zbývalo jen propojit oba vertikální řezy vodorovnou ranou vedenou pod bradou. Krve se objevovalo stále víc a tak si s tichou omluvou vypůjčil několik manželčiných kosmetických vatových tampónů, aby se alespoň z nejhoršího zbavil rudého nánosu na obličeji. Věděl, že nejhorší část ještě přijde, ale potřeboval kůži pevně uchopit a nedovolit jí vyklouznout.

 Pokusil se zajet prsty pod pokožku na čele, ale bolest jej donutila přestat. Výkřik zadržel až v posledním možném okamžiku a v žádném případě nechtěl ženu zbytečně předčasně probudit. Věděl, že potřebuje více spánku než on. Po krátkém zamyšlení si rychlým energickým pohybem prořízl hlasivky a tak zamezil dalším nežádoucím projevům vlastní slabosti. Pak konečně vsunul konečky prstů do rány na čele, kůži pevně sevřel a ze všech sil zatáhl. Ozval se vlhký trhavý zvuk. Nedokázal však provést celý úkon najednou, zhruba uprostřed mu došli síly. Opřel se proto o bílý porcelán umyvadla ozdobený ornamenty rudé tekutiny a trhaně lapal po dechu, zatímco si prohlížel výsledek svého snažení v zrcadle. Pohled na obnažené obličejové svaly byl nezvyklý a také oči bez řas a víček působily podivně. Nejkomičtější byl však cár uvolněné pokožky začínající kousek pod kořenem nosu, který mu zakrýval ústa a bradu. Ten musel co nejdříve pryč. Muž se zhluboka nadechl a rázným trhnutím oddělil kůži od svalstva. Koupelna se zaplnila němými výkřiky.

 Po chvíli se muž vzchopil, přešel do sprchového koutu a pouštěl si na tvář ledovou vodu tak dlouho, dokud se krvácení nezastavilo. Cítil se zvláštním způsobem uvolněný. K otření použil starý ručník, protože správně předpokládal, že jej při tom alespoň trochu ušpiní. Pak uklidil koupelnu, vyčistil si zuby, oblékl se a odešel do práce. Cestou se ještě stavil v ložnici, aby manželku políbil na rozloučenou. Na zvuk bezertých úst dotýkajících se její tváře si také bude muset teprve zvyknout... 


Poznámky k tomuto příspěvku
Lef (Občasný) - 10.9.2003 > hm, trochu kruté, ale velmi dobré :-)
Body: 5
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 10.9.2003 > Hustý (jak by řekla Kačaba).
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 10.9.2003 > uff...
Body: 5
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 10.9.2003 > Souhlasím s Lian, ale je to napsané svižně.
Body: 4
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 10.9.2003 > Taky mi to připadá trošku nevěrohodný, to krvácení by hned tak nezastavil. Kdysi jsem si rozseknul čelo, měl jsem ránu asi 5 cm a nemohl jsem krvácení zastavit. Ještě o půl hodiny pozdějc, když mi to šili, tak mi z toho crčela krev...
Body: 4
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 10.9.2003 > Bobísek> a zkoušels tu ledovou vodu? ;o))))))
<reagovat 
 Bobísek (Občasný) - 10.9.2003 > unseen> Jasně že jo! Dokonce jsem si dal na to led místo abych si ho nasypal do whisky... :-))) Bylo to prd platný.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 10.9.2003 >

Mno, připomnělo mi to Alexise Machinea od Kinga, ale ten takhle kosil nevinné policisty, takhle by možná dopadl, kdyby měl svědomí...nicméně co vím, právě z této knihy, tak když rozřízneš kůži právě na čele pod vlasy,

 A:kůže se odchlípne sama a padá na oči

B:krev Ti nezadržitelně teče do očí a totálně Tě oslepí, což si nějak zapomněl zmínit, možná to nevíš:-))Ale fakt mi to přijde reálnější, než Tvoje verze. Nevěřím, že by někdo měl tu sílu stáhnout si kůži, pořezat se ano, ale stáhnout si jí? Ta bolest by ho složila omdlel by. A kdyby náhodou ne, tak po tom úkonu by tak strašně trpěl, že by neměl sílu si na ty obnažený svaly a nervový zakončení pouštět vodu, nepředstavitelný, no a nakonec pusa manželce, tu by si asi taky odpustil a do práce by nešel jinak,než pod skara velkým vlivem prášků, tohle by nevydržel. Podtrženo sečteno, je to zajímavá myšlenka, i když mi chybí popis těch hroznejch věcí co provedl, aby to osvětlilo jeho "únik" , ale popis je dost nereálný a nevěrohodný.

Nevaděj mi drasťáky, ráda je čtu i píšu, ale musí mi aspoň znít reálně. Doporučuju povinnou četbu Kinga, je to mistr takových

Jejda, to jsem se rozepsala. No, snad Ti to do budoucna pomůže


Body: 3
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 10.9.2003 > Lian> no, kolme kinga sice tu a tam projdu a přes ramenu mu do spisků nakouknu, leč alexise maxinea jsem nečtl. nicméně...v tomto případě mi ani tak nešlo o realisticky dokonalý popis stažení kůže z obličeje, ten akt je jen nástrojem, který používám a přizpůsobuji svým potřebám, ber nebo nex ležet. jinými slovy - fakt, že je pospaná činnost v zásadě fyzicky neproveditelná, se stává podružným, neb na tom čerta starýho záleží :o)

a jen tak naokraj - koho složí bolest stahovaný kůže, ten je hovno xlap ;o)=
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 10.9.2003 > unseen>  Fakt? Já su ženská, tak snad mám právo omdlít....se nedělej, z toho by se po....každej. No, jenže když Ti ten popis zabírá 4/5 povídky, tak to pro mě význam má, víš? Myslím, že tahle Kingova kniha se jmenovala Temná půle, jo, to je ona, můžu zapůjčit, jestli chceš
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 10.9.2003 > Lian> samozřejmě že to stažení MÁ význam, ale jako symbol, kterýžto není povinován slepou poslušností realitě...
hmmm, tak už mám sklerózu jak čepici, páč temnou půli jsem čtl...no nic, taky nejsem nejmladší :o))
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 10.9.2003 > unseen> 

Jako symbol bych to asi napsala jináč, aby to tak taky vyznělo, ale to už není žádná sranda, taky bych to nezvládla, takže odpouštím.

Temná půle je o spisovateli, co má v hlavě dvojče, který se zhmotní a právě díky tomu dvojčeti psal horory s hlavním hrdinou (ano hádáš správně:-)) Alexisem Machineem, ta jedna se jmenovala Machineův způsob....:-)) Četla jsem to v létě podruhý, tak si to pamatuju.....i když, já si pamatuju všechny, páč sou dobrý


<reagovat 
 unseen (Občasný) - 10.9.2003 > Lian> hmmm, tak mám nejenom sklerózu, ale xytá mě i fantas...podle toho, cos nastínila, sem temnou půli nečet...tak co sem to čet, sakra? :o)))
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 10.9.2003 > Zajímavě napsané. Líbí.
Body: 4
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 10.9.2003 > Kašlu na to jestli je to reálný. Fakt je ten, že mě při čtení mrazilo v zádech, takže to účel splnilo na výbornou. Ostatně King nebyl z Čech takže prdlajs věděl. O anatomii by ti mohla dát přednášku Monty
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 10.9.2003 > Jóó akorát ta barva s pozadim je pekelná a bolej z toho oči.
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 11.9.2003 > Kolben> hele to je sxválně, pro zdrsnění efektu :o)= a tak je to odkaz...zrcadlo, voda, krev...

xext, king nejni z čex...xexexééé ;o))))
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 11.9.2003 >

Jójó ...xixiíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí

ííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí

íííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí

ííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí                                       íííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí

                               iiiiiiiiiiiiiiiiííííííííííííííííííííííííííííííííííííí

íííííííííí. jéééééééééééééééééééé   to sem ňák zfakoval, sem usnul na klávesnici. To víš sem byl večer poznávat literárno. Sem se poprvé viděl se Standou(Hubertem) a ten mně smontoval se Ziggim takže výsledek se dočteš v mym dalšim příspěvku ííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 24.1.2004 > tak se dávám do tvejch starejch věciček.....kdyby byl velkej tvrďák(především málo při smyslech) třeba by si i ten xicht sundal.....ale políbit starou v natáčkách a jít do kolbenky???:o)))jinak si někde počti co to je afghánská košile...by tě to mohlo zajímat.....ale sepsaný je to pěkně...to zase jo....
Body: 5
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 26.1.2004 > quentinbubakoff> 

co je afghánská košile? hledal jsem, leč síť mlčí...

 

a pokud jde o "políbení staré a odchoddo kolbenky", tak to je naprsotá nutnost, ten příběh musí končit naprosto všedně a každodenně...


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 26.1.2004 > unseen> afghánská košile - to byla oblíbená kratochvíle afghánských mudžáhedinů.....zajatému Rusovi nařízli kůži v pase a přetáhli přes hlavu...prostě košile.....no Rusové se nenechali zahanbit....trhali je mezi tankama.....:o(ale oboje opisovali z dějin.....stahování z kůže s tím přišli poprvé ve vymakané podobě féničané a mezi koňmi se nešťastníci trhali celý starověk...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter