Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Andrej Ondominin z kolekce Postavy
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 11.9.2003 (00:55:50)
další>
 
Jen nebýt té nešťastné a náhlé smrti. To se doopravdy nemělo stát.
Pro ty, kteří nevědí, jak smrt proběhla, prozradíme: vlastní rukou.
Kdyby tedy Andrej tak brzy neodešel, nejeden autor považovaný za vrcholového by bezpochyby sestoupil do nížin sralbotků. Vedle Andrejkovy záře by pohasla hvězda nejednoho postmoderního encyklopedisty, strukturalisty, patafyzika, narativního dadaisty, lyrického expresionisty, impresivního enigmatika. Prostě Andrej byl všestranný talent bez nejmenšího kazu. Srovnávání s kýmkoliv by nebylo vlastně svým způsobem nic víc a nic méně než urážka a špinění jeho odkazu.
 
 

Ondominin toho nenapsal příliš mnoho, kniha mu v podstatě nevyšla tiskem žádná, všechno teprve chystal. Jen nebýt té zatracené sebevraždy! Mohli bychom potom o něm mluvit úplně jinak a zajisté mnohem přesvědčivěji by to znělo. I pochybovačům. Takto o něm pochybovat nemá kdo, protože ho téměř nikdo nezná. Ale to vlastně není tak úplně pravda. Andreje znalo mnoho lidí, nejeden vyzáblý mladík s cigaretou věčně očazující kruhy pod mladistvým okem ho měl za vzor. Nejedna boubelatá ošklivka, rozevlátá kráska či bláznivka věčně pendlující mezi knihovnou, kavárnou a čajovnou tam nedaleko řeky Ondominina uctívala. Nejedno jeho dílo či pouhý nápěv skončil v bločku mladé intelektuálky, když Andrej svým unyle unaveným hlasem diktoval do vlasů a očí té které přešťastlivé osůbce nad číší absintu.

 

 

Rádi bychom se zmínili o Ondomininových projektech: měl jich připravených nejeden stoh, ale debaty s uctívači ho tak rozptylovaly, že se v podstatě nepustil nikdy do ničeho.

Ale jak jen on uměl. Samozřejmě a dokonale zvládal rodný jazyk. Hýřil bohatým rejstříkem nejen pro označované - tedy impresemi, zápletkami nečekanými nabitý děj, nepostrádající ani mistrně s hravou lehkostí pojatou složku popisnou; ale i označující - jeho slovní hříčky, jinotaje, odkazy na odkazy, tajemné i průzračně čisté cesty a dráhy pro slova.

 

 

Nuž tedy. Nechceme se rozplakat, a tak už radši o Andrejkovi mluvit přestaneme. Moc nám schází. Tam u řeky, tam zavládl velký smutek. Proč se jen zabil? Proč nám to udělal?

 

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
asi (Občasný) - 11.9.2003 >

Tahle postava se mi líbí.  

Připomíná mi jednu z postav z mé "nedokončitelné" povídky. Třeba se znali..... :)


Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 11.9.2003 >
Doporučil 
<reagovat 
MZF (Občasný) - 11.9.2003 > Především v druhém odstavci vidím největší mezery povídky. Text se tam místy hodně brodí a je nesourodý. Také občas ujede slovosled.

"Nechceme se rozplakat a tak už radši o Andrejkovi mluvit přestaneme." - před "a tak" by měla být čárka

Celkově vzato mne však tento počin mile překvapil. Je napsán opravdu s příjemnou decentností a nevtíravostí, avšak dokáže ve čtenáři plně vzbudit zamyšlení nad hlavním hrdinou. Ve své prapůvodní podstatě mi na mysli vytanulo několik málo textů, které se čtou po smrti někoho "nadějného, kdo však přes své mládí neměl možnost vydat byť jediný text". A poté se truchlí.
Tento text ve mně však vzbudil i ironický úsměv (je to tím, jak je obratně napsán), že Andrej Ondominin mohl být jen obyčejný flákač, který mrhal talentem a život skončil kvůli pitkám a dluhům, které si nadělal v karbanu a spolčením se s podsvětím.
Příjemná miniaturka - situoval bych ji do 19. století.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > MZF> 

dík za tvé zamyšlení...

asi takhle, tato postava je součástí série "Postavy", když klikneš na kolekce Postavy, tak se ti hezky všechna zviřátka vyjeví...

celé to je šité horkou jehlou, ovšem i promyšlené, jednotlivé typy jsou součástí jednoho, čili má to být takový důkaz toho, že říct o někom pár charakteristik "líný, arogantní atd." nestačí, člověk je osoba zcela různorodá, poskládáná z všemožných součástí...

k tomu slovosledu, je to taková moje libůstka, psát a mluvit tímto způsobem, chápu, že ne každému to může být po chuti...

hezký den!

  s a tak a čárkou jsi měl pravdu, díky


<reagovat 
Monty (Občasný) - 11.9.2003 > Bývali Čechové statní jonáci... i když... on bude Andrejek spíš trochu Rus, nemýlím-li se?
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > Monty> ty se nikdy nemýlíš, nemýlím-li se...
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 11.9.2003 > stanislav> 

To by ses divil, kolikrát již jsem se v životě mýlila...


<reagovat 
Lef (Občasný) - 11.9.2003 > Krásná to řeč nad hrobem nevydaného génia! :-)
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 11.9.2003 > To už jsem někde četla, na Písmáku nebo dokonce tady?????? Opakuješ se???
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > Lian> potřeboval jsem to zařadit do této série, bylo to na písmáku, změny jsou minimální, pravda...
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 11.9.2003 > stanislav> Aha, tak to jo, já jen abys sem něco nevkládal 2x
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > Lian> 

ne, tady to mám jednou...

mít to tady dvakrát není mým cílem... :o)


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 11.9.2003 > stanislav> 

Proč jim neřekneš, že to tu chceš mít třikrát? Ano, tu to Mirinovu storku jsem si jž užíval.

 


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > Luk Malér> a co teprve Sergej Krasavec, připravený na zítra! To je teprve lahůdečka... :o)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 11.9.2003 > stanislav> Tos psal s pohledem do zrcadla????????
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 11.9.2003 > Luk Malér> 

Do zrcadla? Do oka??!!

Hehe, připojuji se k paznehtům !

Opravdu moooc pěkná postavička! Kloním se k variantě 2. podané MZF :-))))!


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > Luk Malér> tyhle uštěpačný paznechty miluju...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 11.9.2003 > stanislav> Vidíš já se taky miluju.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > Luk Malér> kdo se néé-milujéé, ten chýýý-bůůůje!!!
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 12.9.2003 > stanislav> 

Staníku, tys požil??!! Obrázek tomu docela nasvědčuje  ! !

P.S. Slipy a ikony se maj měnit o vánocích  !


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 12.9.2003 > Delight> mně přijde tenhle zelenej děsně legrační... je mi blízkej...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 12.9.2003 > stanislav> Co se zjevu týče, nepochybně, i když von heščejšý, no vo móóc, ale vidět to je...
<reagovat 
pavson (Občasný) - 12.9.2003 > Párkrát jsem tuším s Andrejem i popil. Byl to věru bohatýr.
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 13.9.2003 > Mám pocit, že tenhle textík už odněkud znám... Nepublikoval jsi ho tu nebo na písmáku už kdysi?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.9.2003 > barlach> ano, na písmáku určitě, možná i tady byl, a kdysi jsem ho smazal, teď se mi hodil do série "Postavy"...  tenhle kousek jsem předělával jen málo... jiné texty upravuju v poslední době mnohem zásadněji...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 10 11 12 13 14 24 25 26 27 28 29
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter