Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Jabloň
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 6.11.2000 (15:37:59), v časopise 7.11.2000

Jabloň

Jabloň,
to není strom to je žena
zasnoubená s úly včel.
Za veder
pod zeleným slunečníkem
obtěžkána děti skrývá
a když noc den větrem smývá
a z korun se táhnou stíny
před příchodem kruté zimy
chumlá dítka do peřiny
svlečená a sama nahá.
Jabloň,
to není strom, to je žena
mateřskou láskou zasažená.



Poznámky k tomuto příspěvku
Cid (Občasný) - 7.11.2000 > Moc hezké Martina. Napsané jednoduše a silně.
Body: 5
<reagovat 
stín (Občasný) - 7.11.2000 > Prosté, poctivé, krásné. Díky.
Body: 5
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 7.11.2000 > Jo, dlasi z tve dilny...krasny napad...trosku jsem si vzpomnel na detstvi, jak jsme obtezkavali jablonove vetve...procitene, krasne prirovnani stromu k zene...jen tak dal :-)
Body: 5
<reagovat 
noelani () - 7.11.2000 > Je to opravdu krásná báseň - ženství, tolikrát již opěvované od dob antických..Bereš to jen jako vděčné téma, na které vždy nachytáš dost emociálních dívčích srdcí, nebo máš k ženě opravdu tak kladný, jemný, smyslný vztah? Moc se mi líbí dělení veršů na jednotlivé řádky - Jak se tomu správně říká? Nejsem odborník, ale snad víš co myslím. Myslíš, že je tolik krásných básní i o mužích? No, snad to do konce příštího tisíciletí doženou...!!!
Body: 5
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 7.11.2000 > Jak už je u Martina zvykem, dostál své pověsti romantika i v této básni. Velmi poeticky zpracováno, báseň je v podstatě jedna velká metafora (jabloň - žena - zasnoubená s úly včel..). Navíc autor pracuje velmi citlivě a zároveň netradičně s rýmy. Jako by byl rým již uprostřed veršů samotných, hned pak následuje několik rýmů sdružených, které urychlují dějový spád...
Po obsahové i formální stránce se (podle mého názoru) jedná o velmi povedenou a vyváženou, poetickou báseň.
Moc hezké... Těším se na další...
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 7.11.2000 > Zapomněla jsem na hodnocení... promiň.
Body: 5
<reagovat 
origo (Občasný) - 7.11.2000 > Nezbývá mi, než se opět přidat ke komentářů přede mnou..:)) Vážně pěkné.. vidím, že ty jabloně Ti vážně nedají spát:))
Body: 5
<reagovat 
Majka (Občasný) - 7.11.2000 > Co víc říci?:) Krásné.
Body: 5
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 12.11.2000 > Krásné - já bych nikdy nic takového asi napsat nedokázal. Více si všímám ošklivějších věcí na světě, což asi není vždy dobře - ale bude to asi také tím, že mám nějaký ten rok navíc...
Body: 5
<reagovat 
Black (Občasný) - 21.11.2000 > Nevím, proč máš zájem o kritiku, když na tomhle prostě zkritizovat nic nejde. Opravdu nádherná báseň, líbí se mi "zasnoubená s úly včel" to by mě nikdy nenapadlo.Díky
Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 5.12.2000 > uz bylo asi vsechno receno prede mnou..
presne..( kdyby tak ta posledni radka.. mela o 2 slabiky mene.... ale da se do dorecitovat stejne hezky..)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter