Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O Přeletu po Přeletu
Autor: Kateřina (Občasný) - publikováno 6.11.2000 (16:53:47), v časopise 6.11.2000
Přelet nad loutkářským hnízdem

X. ročník Přeletu nad loutkářským hnízdem se letos konal 3.-5.11.2000 především na Praze 7. V divadelních prostorech Divadla mimů Alfréd a v Pidivadle se představila divákům nejen představení pro děti (a ve velké návštěvnickém zájmu o ně se znovu projevil nedostatek těchto produkcí v Praze), ale i loutková představení určené mládeži a dospělých. V obou případech byla návštěvnost více než uspokojivá. Dá se tedy říci, že se daří záměr organizátorů, především českého střediska nevládní mezinárodní organizace loutkářů UNIMA, představovat loutkové divadlo široké veřejnosti jako integrální součásti divadelního a festivalového dění a přesvědčit diváky nejrůznějších věkových kategorií o výrazových možnostech tohoto divadelního druhu. Oborová přehlídka Přelet nad loutkářským hnízdem je otevřená širokému spektru divadelních skupin, tedy nejen statutárním divadlům, ale i nezávislým skupinám a amatérským souborům. V porovnání s koncepcí jiných loutkářských festivalů je právě tato vzájmená konfrontace jevem zcela ojedinělým a zejména v zahraničním odborném tisku velmi pozitivně hodnoceným. Toto srovnávání umožňuje právě Přelet, pro který jsou vybírány nejlepší inscenace uplynulé sezóny, letos tedy sezóny 1999/2000.

Přehlídka se poprvé konala v roce 1991 a jejím hlavním organizátorem a autorem názvu byl Luděk Richter. Přelet se odehrával v Žižkovském divadle, v průběhu dalších let v Divadle Na zábradlí, v Divadle Minor, v Divadle v Dlouhé a letos v Divadle Komedie, v Pidivadle a Divadle mimů Alfréd ve dvoře. Letos se přehlídky zúčastnilo 10 souborů, a to 3 statutární divadla (Naivní divadlo Liberec, pražské Divadlo Minor, a plzeňská Alfa), 4 nezávislé skupiny (Piškot Liberec, Studio dell’ arte z Českých Budějovic, Divadlo Líšeň z Líšně u Brna a Divadlo Julie a spol. z Prahy) a 2 amatérské soubory (Tatrmani SPŠK Bechyně a Rámus Plzeň).

V divácké anketě o Cenu ERIK největší počet hlasů dostalo Divadlo Líšeň. Ocenění tohoto mladého souboru bylo do značné míry překvapením, protože jde o první inscenaci v tomto seskupení. Protagonisté souboru však nejsou na přehlídce Přelet nad loutkářským hnízdem nováčky. V loňském roce přivezlo do Prahy brněnské Studio Dům insirativní inscenaci „Robinson“, jehož hlavní tvůrčí osobností byla Pavla Dombrovská, která je vedoucí Divadla Líšeň.
Diváky zaujala na pohádce o princezně Sávitrí zcela určitě v Čechách méně obvyklá technika stínového divadla, jíž je příběh zpracován, výtvarná kultura, něžnost příběhu i jeho divadelního zpracování. Představení zaujalo svou atmosférou rodiče s dětmi i divadelní kritiku, pro kterou byla inscenace „Sávitrí“ zatím méně známého brněnského souboru objevem přehlídky.

X. jubilejní ročník skončil. O jeho budoucí podobě rozhodne do značné míry i otevření nových divadelních prostor Divadla Minor, které by se mělo stát dějištěm příštího Přeletu.



Nina Malíková
Předsedkyně českého střediska UNIMA
tel.: 232 60 28



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter