Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zima
Autor: Čech_Radek (Občasný) - publikováno 27.9.2003 (09:47:29)

Na dně kašen

není vody

Umíráček zvoní

Nepostojí

kdo se bojí

Obílené hroby



Poznámky k tomuto příspěvku
Petr Vaněk (Občasný) - 27.9.2003 > bílé hroby jak čeho:)
Body: 5
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 28.9.2003 > Petr Vaněk> Dobrá báseň! :-)

Ty "obílené hroby".... nevím, ale domnívám se, že to má souvislost s tímto:

"Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Podobáte se OBÍLENÝM HROBŮM, které zvenčí vypadají pěkně, ale uvnitř jsou plné lidských kostí a všelijaké nečistoty."

Mt 23,27
Body: 5
<reagovat 
 Petr Vaněk (Občasný) - 28.9.2003 > BorisCvek> no vida...*
<reagovat 
nanthei (Občasný) - 27.9.2003 > dobře zimně depresivní, to jo, ale ty hroby mi tam dost nesedí (ten umíráček si já osobně beru jako symbol té zimy, ale hroby..)
Body: 3
<reagovat 
 Čech_Radek (Občasný) - 29.9.2003 > nanthei> Díky za ohlas. Napsal jsem na to reakci jako odpověď stanislavovi, jestli máš chuť, tak se na to mrkni ;-)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 27.9.2003 >

tahle věc mi přijde do depresivna, což samo sebou nevadí...

jen ten umíráček i hroby se mi trošku perou s obrazem prázdné kašny, ale to je jen první vjem...

 


Body: 5
<reagovat 
 Čech_Radek (Občasný) - 29.9.2003 > stanislav> Myslím, že se ta báseň dá vykládat různě. Zkusím popsat, jak jsem to myslel, když jsem to psal: jdeš zimou kolem kašen, které jsou prázdné (vlastně jsou tím mrtvé), navíc zvoní umíraček. Zbabělí to nechtějí slyšet ani vidět, proto se bojí zastavit, či spíše postát, tzn. zamnyslet se nad tím, vnímat to.... a tak jsme (my - myslím, že jsme zbabělí tak trochu všichni, někdo víc, někdo míň)
vlastně jako ty obílené hroby (v biblickém smyslu), navbíc i ty kašny jsou pod sněhem bílé, což je úmyslný dvojsmysl, symbol...

Nějak¨jsem se rozjel :-)) na těch pár veršů asi až moc...
Každopádně díky za reakci
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 29.9.2003 > Čech_Radek> 

když se autor rozjede ve výkladu svého kousku, jsem vždy oblažen...

mám tyhle řeči kolem vzniku básničky či jiného textu rád...


<reagovat 
 nanthei (Občasný) - 29.9.2003 > Čech_Radek> taky ráda čtu takováhle vysvětlení, díky :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter