Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 22.11.
Cecílie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Anti-Vatikán z kolekce Zoón politikon
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
HACKMAN (Občasný) - 28.9.2003 > kdyz neco uhniva, tak jako moc katolicke cirkve, vzdy se najde neco o co se oprit, vzdy se najde dostatecna skupina lidi, kteri bez berlicky (v tomto pripade boha) nejsou spokojeni. A tak se musime smirit s touto nekonecne dravou skupinou lidi, jez si predsevzala, ze bude hlasnou troubou na nasi zemi. Nejde uz zdaleka o hodnoty krestanstvi, ale o moc. Obcas se proto zjevi vykriky, ze musime mit preambuli Boha v ustave EU, obcas zakrici i prezident nejakeho statu, kdyz vi, ze prave tato skupina lidi mu muze dat svuj hlas. Stejne jako to, ze se i nadale budou slapat po pravech lidi, kteri maji jen jine biologicke vnimani jineho pohlavi. Na rodinu veri stale prilis lidi a proto je to tema z ktereho se da vytezit nejvetsi politicky kapital. Nastesti doba katolickeho temna se pomalu ztraci v dejinach, ale bude trvat jeste stovky let nez vymizi z pameti lidi do te miry, ze zacnou byt skutecne tolerantni. A tady je hlavni kamen urazu. Katolicka cirkev nebyla nikdy tolerantni vuci skupinam, kteri smysleli jinak nez oni. Ted kdyz jejich moc uhniva, maji mnoho reci o tolerantnosti, ale jen na bazi, kdy budou chapani jako vedouci cirkev na tomto svete. Cela historie lidstva nebyla nikdy o tolerantnosti, ale hlavne o uchopeni moci. Kdy se to zmeni? )))) To vi snad jen Buh ))), ktery se tam nahore smeje, kdyz obcas jukne dolu na to nase blazneni.
<reagovat 
stanislav (Stálý) - 28.9.2003 >

kdyby byla církevní politika politikou tohoto státu, bylo by se dobré ozvat, ale spíš bych směroval iniciativu na parlament, který rozhoduje o zákonech, ne na církev...

proti registrovanému partnerství nebyli jen tlučhubové z KDU, kteří jsou dle zpráv několika lidí, co maj co do činění s politikou, svým způsobem nyní pokračovatelé sládkovců, co se extrémně nejapných zarputilostí xenofobních týká, ale i hodně ódéesáků a jiných...

kdyby tedy petice, tak směrem na parlament a ne k pánbíčkářům... :o)) 


<reagovat 
stanislav (Stálý) - 28.9.2003 > s tím registrovaným partnerstvím, dneska byl dobrej pořad na dvojce o homosexualitě, i o katolících byla zmínka, proč je přibližně 50% (?) knězů homosexuálů, mají asi potřebu nést kříž, najít čistotu, proč je tedy církev proti registrovanému partnerství? na to je natolik nesnadné odpovědět, a má se na paradoxy hledat odpověď?, že nějakou peticí asi houby kdo zmůže...
Body: 5
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 28.9.2003 > stanislav> Já ti rozumím, akorát si vezmi, kdože to v našem parlamentu zákon nejenže blokuje, ale ještě problém nechutně komentuje: je to ODS a KDU-ČSL, která se odvolává na křesťnské hodnoty. není to fuj, very very fuj?
<reagovat 
 stanislav (Stálý) - 28.9.2003 > Bobr> jsi mě předběh.... :o)
<reagovat 
 stanislav (Stálý) - 28.9.2003 > Bobr> 

odvolávat se na křesťanské hodnoty, boží řád světa, tradici a podobně jest neblahý zlozvyk, větší cenu má říct: já si myslím to a ono... i když se třeba seknu... vůbec mistři v odvolávání se na na hodnoty jsou povětšinou lidé se silným sklonem ke komplexům...

konkrétně co se mé osoby týče: registrované partnerství mi přijde jako docela potřebná záležitost, zboření dalšího ghetta...

 


<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 30.9.2003 >

Ve slabé chvilce přiznávám: po dvou dnech na christnetu jsem zcela udolán. Opravdu perverzní podívaná, jak se tam "diskutuje".

Právě jsem tam raději dal životopis, aby už konečně přestali řešit mou osobu...jak úchylné.


<reagovat 
čtenář Jirka - 17.10.2003 > Odhlédneme-li od toho, že katolická církev je taková jaká je (každý nechť si doplní podle svého uvážení vhodná slova), pak zde máme problém soužití dvou osob stejného pohlaví. (Apropos - již v evengeliích se člověk může dočíst, že Ježíš v podstatě byl proti církvím - a chudák fanatický Pavel to nějak moc nepochopil). Myslím si tedy, že tento problém soužití dvou osob stejného pohlaví nabývá významu toliko z hlediska kontaktu s institucemi. Prakticky žádná civilizace neumožňovala oficiální soužití dvou jedinců stejného pohlaví, a to (pokud mám správné informace) ani ve starém Římě, kde v době úpadku homosexualita jen kvetla. Mě osobně je to jedno - když se mají dva rádi, ať si dělají, co chtějí, neškodí-li tím jiným. Je otázka, je-li registrované partnerství z hlediska společnosti i jednotlivce nutné. Rodina založená na heterosexuálním vztahu víceméně nutná (podle mě) je. K tomu už dospěly různé jiné kulury, nejen my, a postavily na rodině stát.
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 22.10.2003 > čtenář> Jistěže: reg. partnerství nerní nutné. Stejně tak není nutný žádný zákon, a to ani ten o rodině. Ano, rodina je přirozeným efektivním způsobem jak zaplňovat Zemi lidmi. Ale rodina má mnoho podob, záleží na kultuře. Máte pravdu, reg. partnerstvínení nutné, je to luxus. Stejný luxus jako lidská prává a demokracie - ani to není nutné.
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 26.10.2003 >

Bobr má prostě pravdu i zde. Velice nerad se vyjadřuji k tématu registrovaného partnerství, doufám ale, že čtenáře Jirku má poznámka někde zastihne. NENÍ PRAVDOU ŽE BY RODINA BYLA NEJPŘIROZENĚJŠÍM ANI ZÁKLADNÍM MODELEM LIDSKÉHO SOUŽITÍ, neboť tím je pochopitelně tlupa a model, který lze zjednodušit jako "samec má tolik samic, kolik jich uživí".

Není pravdou ani to, že by soužití jedinců stejného pohlaví nebylo "legální" v jiných kulturách. Čtenář Jiří by se mohl dovzdělat přinejmenším něco o Thrácích, Peršanech, do jisté míry i Indech, neboť v části historických kultur (Řecko, Thrákie, Persie) bylo toto soužití běžně tolerováno a přijímáno jako fakt - ev. pikantní zajímavost, v některých jiných kulturách (citáty antropologů na požádání doložím) - australský kmen Aranda, některé novoguinejské kmeny, dokonce přirozenou součástí dětské výchovy, v dalších zemích (klasická Indie, Čína, starý Řím) - pak nikdo nerozlišoval pohlaví ani věk sexuálního partnera.

Odbočil jsem. Bobr dovolí, že jej oslovím jménem: Honzo, je nutné založit církev.  


<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 26.10.2003 >

(Na úvod: Nečetl jsem reakce a nemám moc času na pečlivou reakci, tak promiňte.)

 

Tedy stručně: S Bobrem tentokrát nesouhlasím, řekl bych, že nedokázal zcela pochytit všechny rozměry celého textu, když ho jednoznačně zařadil do politického diskursu.

 

Pomíjí nejprve základní otázku: Pro koho byl dokument určen. Odpověď je uvedena v textu samotném a zní: vydal sekretariát ČBK pro vnitřní potřebu.

 

V té chvíli se politický rozměr pomíjí a do popředí se dostává věta "Jedna věc je však prosazovat to uvnitř svého klubu, tj. církve (tam stačí přesvědčit argumenty s Písma), druhá je doporučovat to, nebo prosazovat v politice." Od té chvíle se Bobr pouští "do boje s nepřítelem", který ovšem zrovna v tomhle zákopu vůbec není...

 

Mimochodem - závěrečná věta Bobrova textu je pro mne (zvláště u něho) nečekaná demagogie. V Parlamentu není zastoupena křesťanská církev, ale jeden jediný křesťanský politický proud (a většinu tam ani zdaleka nemá).

 

V hlavě se mi honí spousta dalších námětů, které by mohly přinést poněkud méně emotivní rozbor způsobů argumentace. Především určitý rozpor křesťanské rétoriky vznikající z jejího rozporného pojetí filozoficko-politického. Zachycení toho, zda "přirozené" nemá znamenat pouze "tradiční". Ze stejného tradicionalistického důvodu (tradicionalismus je u církví téměř typickým znakem) by bylo zajímavé hledat, zda a jak se mění způsob argumentace křesťanských polemiků - zda předbíhá, stíhá aktuální způsoby polemiky, nebo za nimi zaostává a přidržuje se svých tradic.

 

K problému přirozenosti je třeba vůbec potřeba přistoupit zodpovědněji a nezamlžovat dál, co už zamlžili jiní - otázka přirozenosti v dnešním "nepřírodním" - tj. "nepřirozeném" světě - přirozenost přírodních národů je evidentně pro dnešní svět nepřirozená. Jde tedy zjevně o přirozenost jiného druhu, málokdy přesně definovanou a pravděpodobně rovněž málo "přírodní".


<reagovat 
 Miroslav Langer (Občasný) - 26.10.2003 > Okino> P.S. Poslední poznámka k pojmu přirozenosti - viz věta z textu ČBK: "jak to Bůh vepsal do lidské přirozenosti" - je zřejmé, že jde o zcela jinou "přirozenost", než jakou by si běžný nevěřící smrtelník představoval...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter