Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Bouřka
Autor: Lian (Občasný) - publikováno 13.11.2000 (12:23:29), v časopise 14.11.2000
B o u ř k a



Když na kámen dopadla první kapka, byl ještě na obzoru vidět proužek světla. I ten ale brzy zmizel v záplavě šedé. Moře, jindy tak klidné, najednou zuřilo pod kovovou oblohou. Vlny se tříštily o kameny na pobřeží takovou silou, že za chvíli temná barva vody zmizela pod bílou pěnou. Poslední rackové se rychle letěli schovat mezi skály. Ve stejném okamžiku, kdy nebe rozčísl první blesk se ozvala ohlušující rána hromu.
„Nebe se zlobí, mami, proč?“ Malé děvčátko sedělo na stoličce a z okna majáku vyhlíželo loď svého otce.
„Možná se zlobí na Tebe, protože jsi k obědu nesnědla ten špenát“. Odpověděla s úsměvem maminka ve tváři cela červená od rozpálené plotny.
„Hm, a kdy se vrátí tatínek?“
„Určitě už brzy, víš, že vždy spěchá na večeři“. Opět se obrátila ke kamnům a zamíchala maso na pánvi. „Za chvilku bude hotové, kde jenom je? Snad se……
Holčička seskočila ze stoličky a přiběhla k mamince. „ A mami, co bude dneska dobrého?“
„Pro Tebe nic, nesnědlas špenát, tak nic nedostaneš“. Usmála se maminka. Malá Editka jí zatahala za sukni. „Ale mami, víš, že ho nesnáším, tak proč ho pořád děláš?“
„Protože tatínek ho má rád. A kromě toho je zdravý. A pusť mi tu sukni.“
Místnost prozářil další blesk a obě se k sobě instinktivně přitiskly.
„Jdi radši vyhlížet tatínka.“
Editka odběhla zase k oknu. Z výšky padesáti metrů shlížela na rozbouřené moře a marně se snažila zahlédnout skrz provazy vody dopadající na sklo otcův „koráb“, jak mu doma přezdívali.
Místnost naplňovala vůně masa a koření a příjemné teplo vyzařovalo i z okna, z nějž se Editka dívala.
Ani ona, ani její maminka netušily, že ve stejném okamžiku se tatínek dívá na tento zářivý bod uprostřed tmy a vzpomíná na ně. Na milovanou ženu, teplou večeři a rozvernou dcerušku. V tomhle pořadí. I ve své situaci se musel usmát, když si to uvědomil.
Před pár minutami jedna velká vlna hodila jeho loď na skálu a on se teď marně snažil doplavat ke břehu.
„Sakra, a zrovna dneska, když byl úlovek větší než jindy“.
Těšil se, jakou budou mít obě radost. Jak vše ráno prodá na trhu a bude jim oběma moci něco koupit. Heleně perly, umělé samozřejmě, ale tak moc se jí líbily. A Editce? Editce nějakou sladkost, nebo možná tu červenou sukýnku, co si vyhlédla minulý týden.
„Škoda. Budete mi obě chybět.“
Byl právě uprostřed modlitby, když i jeho odhodila další vlna na skálu jen pár metrů od břehu.



Poznámky k tomuto příspěvku
Saimon (Občasný) - 26.1.2004 > nuda, nuda, šeď, šeď...raději neznámkuju, pokud by se ti nelíbilo hodnocení 2-3, tak radši neznámkuju.

Jinak možná to není pro někoho, až tak špatný, ale mě to vůbec neoslovilo..spíše teda nuda, než šeď..
Body: 3
<reagovat 
Fialin () - 14.11.2000 > Docela pusobive, ma to zajimavy napad. Uprostred cteni jsem myslel, ze ta holcicka skoci do more. To co popisujes, je vlastne docela bezna situace v zivote - clovek uz neceho temer dosahnul, neco je temer hotove a nahle se vsechno pokozai
Body: 5
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 14.11.2000 > jako redaktor ;o) ... je to zajimave ... Zajimava myslenka ... resne jak rika Fialin dokonce to psal nekolikrat ;o) ... Je to fakt hezky psané ... Teď přijdou ty ALE ... trochu nerozumim jakou roli tam hraje ta rodina, ty vztahy jsou tam jen tak lehce načrtnuté snad jenom tim špenátem :o), chtělo by to rozvést ... pochopil jsem, že dceruška Editka je nějako utlačovaná ...(mimochodem hezké jméno, kde jsi ho sehnala? :o) )
možná by to chtělo víc rozvést ... je tam právě dost dobrých myšlenek, ale dle mého názoru nedotažených ... s tou kocábkou mi to přijde jako, že "náhodou zrovna dneska ztroskotala ..." ... ale docela se mi líbí ta atmosféra té rodiny, té večeře a tak ty obrazy tam jsou hezké ...

ber to jako ostřejší kritiku, tepu do Tebe víc, než do jiných, abych z Tebe vypěstoval sqelou spisovatelku :o), tak mi to neměj za zlé :o)

btw. můžu se ještě někdy u vás stavit za Tebou? :o)
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 15.11.2000 > Petr: Víš co? Myslím, že asi ani ne. Už si nemáme co říct :-))))))
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 17.11.2000 > V te povidce se vyskytuje dost prime reci, coz je dle mne jeden z nejtezsich prozaitskych zanru. Co se zpracovani tyce, je to alespon z meho pohledu vyborne, skoda jen toho konce, cekal jsem, ze se s tim tatinkem ci nekomu neco zleho stane ... to se mi zda je totiz dost casto casty zaver ... proc tam ctenare najednou necim nutne takto upoutavat ... ale celkove musim rici, ze to bylo moc pekne.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 20.11.2000 > Já vím, já vím, já vím. Píšu rychlejš než přemýšlím :-)) Ale nechápu, proč by se u moře nemohl jíst špenát. Pepek námořník nic jinýho ani nejí :-), okno nikdo neotevíral a když někdo ví, že umře a nic už s tím neudělá, myslí na ty, co tu nechává, dokaž mi že ne :-))) Ale jinak děkuju.
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 19.11.2000 > Klasická, romanticky (velmi) pojatá povídka. Pokud to vezmeme jako pohádku pak je hezká. Ale jinak je vidět, že hodně jenom čteš. U moře se žije trochu jinak. Máš tam pár nepřesností. Např. Chlap, který bydlí s rodinou v majáku nikdy se neživí rybolovem, když ztroskotáš, tak máš hodně jiných starostí, než myslet na rodinu a je to poněkud dramatičtější, protože ti jde o život. U kterého moře papají špenát? Když je taková bouře tak na majáku v 50m by nikdo neotevřel okno. Atd. Ale myslím, že ti šlo v tom, příběhu o něco jiného. Škoda, že jsi nezůstala na pevnině. Když píšeš o prostředí, které znáš, je to věrohodnější a pravdivější. Tak věřím, že tu svoji pevninu brzo najdeš. Budu se těšit.
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 19.11.2000 >
Body: 1
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 20.11.2000 > popovídáme si o tom někdy, je to na dlouho...to neni o pár větách
<reagovat 
Killersx (Občasný) - 29.11.2000 > Souhlasim s Petrem. Je to pekna myslenka, ale rozvest jsi to mohla, zdda se mi ten konec az moc useknuty.
zacatek se ti moc povedl.
Ale diky i za to, moc rad ctu pekny veci.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter