Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Lili Marlene - pozvánka na koncert - nenechte si ujít! :o)
Autor: Yfča (Občasný) - publikováno 30.9.2003 (09:03:14)

     Ve druhé polovině loňského roku  se kapelník, textař, hudební skladatel, producent, scénárista a akademický malíř v jedné osobě Martin Němec pustil do nového autorského projektu: založil skupinu "Lili Marlene", již tvoří převážně členové legendárních Precedens (Martin Němec - klávesy, Pavel Nedoma - programování a klávesy, Petr Kohut - baskytara, Miroslav Turek - bicí). Do projektu přibral talentovaného jednadvacetiletého kytaristu Ondřeje Voršilku (FUNK ALLSTAR, FUN PEOPLE, COCOTTE MINUTE, CERTAINTY, THE ANGELES) a zpěvačku Dášu Součkovou (OPO). Název kapely zvolil podle velkého hitu "Lili Marlene", který obletěl celý svět a byl přezpíván mnoha zpěváky. Hudbu na text Hanse Leipa složil v roce 1938 Norbert Schultze a první interpretkou byla Lala Andersenová. V jejím podání však píseň zapadla, proslavila ji až Marlene Dietrichová, která z ní udělala největší hit druhé světové války.

     Přestože kapelu tvoří jádro Precedensu, má skupina zcela odlišný zvuk a její písně se hodně blíží k tzv. elektronickému šansonu. Autorem textů a hudby je kapelník Martin Němec, který říká, že chtěl udělat "pár jiných písniček, nějak komornějších a podivnějších". V jednom z rozhovorů (mojenoviny.cz) tvrdí: "Lili Marlene není ovšem nijak žánrově vyhraněná, nedokážu přesně popsat její styl. Je tam něco ze šansonu, ale ne klasického, místy má atmosféru pouličních balad ražení Gézy Včeličky, trochu Kurta Weila, a to celé je rozpuštěno v dost silně elektronickém zvuku s rockovými akcenty."

     Po několikaměsíčním zkoušení se Lili Marlene představila veřejnosti 11. dubna 2003 v Malostranské besedě šestnácti skladbami a sklidila zasloužený úspěch. Také při dalších vystoupeních (např. na festivalu Benátská noc na Malé skále, v pražské Stromovce na Music Garden Festu, na letním festivalu v Krchlebech u Plzně - pikantností je, že v Krchlebech  Martin Němec vystoupil současně i s Precedensem) nadchl diváky dobrý zvuk kapely, především však byli příjemně překvapeni sametově hlubokým altem zpěvačky Dáši Součkové, která před časem zdařile konzertovala i v Argentině. Mezi nejúspěšnější písničky patří „Dívka ze stínadel“, „Samuraj“ a „Elementy“. Na koncertech samozřejmě nechybí "Lili Marlene", již Dáša Součková zpívá v německé i anglické verzi.

     Další informace o Lili Marlene, včetně profilů jednotlivých členů, textů a ukázek skladeb, najdete na webových stránkách kapely (http://www.lili-marlene.com). Živě můžete skupinu slyšet 2. října 2003 v Malostranské besedě. Začátek koncertu je ve 20,30 hodin. V Noci s Andělem (ČT 2) bude Lili Marlene 25. října 2003 (pravděpodobně zde bude mít premiéru i první videoklip skupiny).  

     Myslím si, že pokud se "novorozeněti" Lili Marlene podaří prorazit do hromadných sdělovacích prostředků, popřípadě vydat CD, může zastínit Němcův "domovský" Precedens a stoupat k hvězdným výšinám. Máte-li rádi melodické písničky s dobrými texty, nenechte si čtvrteční koncert ujít!

 

 

Žena ze Stínadel (ukolébavka)

Martin Němec/Martin Němec

 

Hajej můj chlapče hajej v náruči mojí spi

musela jsem to provést já už vím o světě svý

najdou tě v tomhle bytě nejspíš až zejtra ráno

budeš jak dítě spát v krvi mít rozestláno

 

spinkej můj hochu spinkej držím tě v objetí

nezůstal v očích pláč, nevlastním dojetí

srdce mám tetovaný tvým jménem na paži

za oknem skřípou vlaky z blízkýho nádraží

 

      žena ze Stínadel vráží do zrcadel

      vráží pod žebro nůž – smrt vlídně kývá

      žena ze Stínadel nikdo jí neviděl

      přijít do podkroví – kde píseň zpívá svou

 

zhasni můj milý zhasni zavři už oči svý

mysli už jenom na nás nemysli na živý

já jsem tě milovala tobě to bylo málo

co už dál nešlo snést s krví teď odplavalo

 

hajej má lásko hajej chovám tě na prsou

za chvíli nebudem sami za chvíli už tady jsou

padli ti do očí jiný já padla do zkázy

teď můžeš klidně spát už ti nic neschází

 

 žena ze Stínadel vráží do zrcadel

      vráží pod žebro nůž – smrt vlídně kývá

      žena ze Stínadel nikdo jí neviděl

      přijít do podkroví – kde píseň zpívá svou

 

Elementy

Martin Němec/Martin Němec

 

Já do řeky vstoupím až zřítí se most

a poletím s větrem, když bude ho dost

já rozdělám oheň a v něm budu plát

a stočím se na zem a budu s ní spát

 

já poplavu proudem až opustím břeh

a pohlédnu vzhůru, když dojde mi dech

já založím požár a v něm uhořím

a v popel se změním, pod strom uložím

 

já stanu se vodou, můžeš ve mně plout

a proměním ve vzduch, smíš mě nadechnout

já budu tvým ohněm, chceš budu tě hřát?

a stanu se zemí, můžeš na mně stát.

 

obrazek [http://www.lili-marlene.com/images/kapela_souckova2.gif]

Dáša Součková



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 30.9.2003 > už se moc těším:) slyšet Dášin hlas a umřít:)
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 30.9.2003 > asi se nezúčastním... ale vypadá to zajímavě... :o)
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 30.9.2003 > Písničky jsou to fakt pěkný (poslechnul jsem si demáče), jestli to vyjde, stavíme se s Hankou.
Body: 5
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 30.9.2003 > Bobísek> Co jestli to vyjde? Koukejte přijít! Já tam budu... 
<reagovat 
 Bobísek (Občasný) - 30.9.2003 > Yfča> Máš dát vědět dřív...
<reagovat 
Kačaba (Občasný) - 30.9.2003 > Já tam budu taky. :-)) Dáša zpívá skvěle!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kačaba (Občasný) - 30.9.2003 >
<reagovat 
hajka (Občasný) - 30.9.2003 >

Jdu taky a doporučuji, Dáša má fakt prvotřídní hlas a projev :)))


<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 30.9.2003 > hajka> Však má také moji školu...
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 3.10.2003 > Už jsem to prošvihla, ale fajn pozvánka i s texty! Tak příště....
Body: 5
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 3.10.2003 > Cum-ley> Příští koncerty jsou: 9.11. 2003 ve Vagonu a 27. 12. 2003 v Malostranské besedě.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter