Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Magnolia
Autor: Neo (Občasný) - publikováno 16.11.2000 (21:34:44), v časopise 20.11.2000
MAGNOLIA
Film, který byste si rozhodně neměli nechat ujít. U nás měl premiéru 28.září 2000. Je to povedené tříhodinové dílo režiséra Paula Thomase Andersona, který si dělal i scénáristu a kameramana Roberta Elswita. Hudbou doprovodil Aimée Mann. Tu zahrál si Tom Cruise, Melinda Dillon, William H. Macy, Alfred Molina, Julianne Moore, Jason Robards ad. Za tento film získal Tom Cruise Zlatý glóbus TM. Je málo věcí, které vám přijdou zvláštní a film MAGNOLIA rozhodně mezi ně patří. Film se odehrává v současném americkém městě San Fernando Valley a seznamuje nás s osudy devíti lidí navzájem spolu nesouvisejícími. Teprve až během tohoto dne, se kterým nás film seznamuje, se některé osudové čáry překříží a téměř po třech hodinách v kině, strávených sledováním jednotlivý osudů, přijde závěrečná společná chvíle, která vás jistě překvapí. Film ze začátku působí převážně zmateným dojmem. Já si myslím, že je to způsobeno útržkovitým prolínáním osudů již zmíněných devíti lidí, tj. umírajícího otce,jeho mladé ženy, slavného syna, pečovatele, zamilovaného policisty, geniálního chlapce, muže, který býval geniálním chlapcem, moderátora televizní soutěže a ztracené dcery. Vzhledem k tomu, že dočasná lidská paměť dokáže u průměrných lidí pojmout asi šest položek, u nadprůměrných to může být až devět nebo dokonce i dvanáct, oněch devět lidských osudů doopravdy působí dojmem nesouvislosti, zmatenosti a přitom vlastně všechno spolu souvisí až do nejmenších detailů. I přesto každý jeden zlomek osudu jednotlivce dává smysl a je sám osobě příběhem života. Ze začátku jakoby neměli nic společného, ale během oněch tří hodin, spíše ke konci, se ony osudy lidí tak prolnou , že to působí jako jeden harmonický celek zakončený něčím zcela nečekaným. I ony zcela fatální a někdy i trapné situace, se kterými nás film v jednotlivých lidských osudech seznamuje, jsou vlastně ze života. A když si člověk uvědomí, že to je vlastně život, tak … měl by se nad nimi (možná) i zamyslet. Nevím, jestli z tohoto filmu plyne ponaučení. Mně přinesl jen nezapomenutelný zážitek z návštěvy kina. Rozhodně nelituji, že jsem kino navštívil. A všem tento film vřele doporučuji.


Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 12.3.2002 > Film je to přímo úchvatný a Aimee mann též, hned jsem si pořídil soundtrack! Snad jediný film, kde mě velmi zaujal Tom Cruise.
<reagovat 
čtenář Cpt.Baker DFC - 29.12.2003 > Bomba, bomba, bomba - kamera, režije, hudba, herecké výkony. Film během svého plynutí několikrát graduje, tak jako naše vlastní životní situace.
<reagovat 
Godard (Občasný) - 21.11.2000 > Podle mě dost slabá recenze, ze které jsem se toho moc nedozvěděl. I úprava textu bohužel pokulhává :-(
<reagovat 
čtenář Zdenek - 7.2.2001 > Mel jsem moznost shlednout a uchvatilo me to.Tri hodiny paradni filmu.Nutnost vid
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter