Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Naše lékárna
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 20.11.2000 (11:39:52), v časopise 21.11.2000

Naše lékárna

Znám prastarý roh lékárny
označený aspirínem,
andělíčkem v rouše bílém
a zlatým zvonkem nad dveřmi.

Vcházíš sem jak v dobách svátků,
vrznou dveře a zvonek zacinká,
uvnitř by
dlí ticho a malinká
lékárnice v modrém šátku.

Lékárna, alespoň ta v naší ulici,
to není krám, to je tichý kout.
Svůj klobouk sem přijdeš sesmeknout
v létě zmrzlý či v zimě chřipkou hořící...

Když posledně jsem odtud šel
a v kapse mačkal sklenku s léky,
voněly tam suché květy
jak spánek padlý na postel
kam tmou se vkrádáš po paměti
jako bys chodit zapomněl...

... tak to je naše lékárna.



Poznámky k tomuto příspěvku
Petr (Občasný,Redaktor) - 21.11.2000 > Martine ... můžu Ti říkat Nerudo? Tvoje básničky, když je čtu, tak mi připomínají Malou Stranu ... fakt, že jo ... hezké ...
Body: 5
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 21.11.2000 > Jako obvykle se tva basen jen hemzi krasnymi slovy, metaforami a bohatym jazykem...malinko mi v prvni sloce prislo, ze ty rymy trosku nesedi, ale pak uz to jede jak po masle :-) Nejhezci moment z basne mi prijde "jak spanek padly na postel" to je super :-)
Body: 5
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 21.11.2000 > Žádná hlubší "kritika". Prostě (jak jinak u Tebe) moc pěkné a poetické...
Body: 5
<reagovat 
origo (Občasný) - 21.11.2000 > Musím se přiznat, že když jsem viděla název, tak jsem si řekla : "Co to je za téma?", ale to bych Ti moc ukřivdila..:) Možná je to tím, že u nás ani jedna taková lékárna, ba ani žádný obchůdek nejsou.. samé dveře na fotobuňku (tím pádem bez zvonečku atd.) a neochotné prodavačky... zato Ty lékárnu popisuješ jako vždy vše brilantně:)) Moc se mi to líbilo... krásné obraty!:)
Body: 5
<reagovat 
Majka (Občasný) - 21.11.2000 > Martine, pekne. Jen doufam,ze takovou lekarnicku jeste najdu, v dnesnim svete supermarketu :).
Body: 5
<reagovat 
Paula (Občasný) - 22.11.2000 > Hezke, unikatni a ojedinele tema - lekarna. Nejvic se mi libi "v lete zmrzly ci v zime chripkou horici"..moc pekny "oxymoron"{myslim, ze se to tak jmenuje..}..Super!!
Body: 5
<reagovat 
Étienne (Občasný) - 22.11.2000 > První sloka má velmi špatné rýmy, spíše nerýmy (lékárny/dveřmi). Druhá a třetí sloka mi přijde lehce dětsky říkankovitá, až infantilní. Poslední sloka se mi docela líbí.
Celkem zajímavý nápad, zpracování slabší. Je cílem básně kritika spotřební společnosti?:-)
Body: 1
<reagovat 
Kulisek () - 30.11.2000 > Ahoj Martine, tvoje básnička se mi líbí. Působí jako obrana před každodenním shonem. Doufám, že budeš psát takové pěkné básničky i nadále.
Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 5.12.2000 > Jak asi vis, ja jsem spis versotepec.. nebo rymotepec?) takze..bych uvital vetsi rymovani.. Ale tu atmosferu jsi vystihl velice hezky..Mooc pekne a mile..) Diky.. uplne jsem si predstavil tu nasi..i kdyz tam bohuzel nebyla ta mala lekarnice..)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter