Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 9.6.
Stanislava
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Budoucnost je v Africe
Autor: Ripper (Občasný) - publikováno 18.10.2003 (14:11:36)


 Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > m.ilk> Tahleta sbírka je pojmenovaná "Dekadence" - to znamená "úpadek". Výchozí myšlenkou je, že se naše společnost ocitá v krizi (v úpadku), přičemž Ripper (účelově používám třetí osoby) nedělá nic jiného, než že tento postmoderní úpadek přijímá za svůj normativní obsah (poetika se tedy "tragikomicky" a dojisté míry neuspěšně identifikuje s estetickými i hodnotovími normamy soudobé pop-kultury, spotřební společnosti) - celospolečenský úpadek se tak stává zároveň objektem, a s trochou nadsázky, i subjektem uměleckého snažení. Samozřejmě je to krátkodobá záležitost, to je jasné jak facka. Tyto básně nemají dlouhou životnost už od své přirozenosti, nejsou s tímto záměrem ani psány ba právě naopak. Vždyť, co má v 21.století zaměřeném na konzum - tj. okamžité uspokojení potřeb, dlouhodoběnší charakter? Poetika Dekadence 2. je pletivem vzájemných vztahů tak svázána s dobou, v které vzniká (tj. být "IN"), že přirozeně pominou-li podmínky soudobého celospolečenského klima, zpřetrhají se i tyto životadárné kontexty. Význam těchto veršu pak zcela pomine, v lepším případě se posune do kvalitativně i obsahově jiných úrovní. Pro nic za nic jsem si nezvolil pseudonim sebevraha!
Co se týče politického názoru, nemyslím si, že bych o něj zakopával na každém rohu, právě naopak. Tvz. angažované umění v současnoti převládá hlavě v oblasti výtvarné. Na západě je to zcela běžné, že umělci ve svých dílech projevují své politické názory. U nás, kde za komančů téměř vše (a hlavně literatura) bylo vnímáno "politicky", převládá všeobecný odpor ke všemu, co má, ať už jakýkoliv, politický nádech - je to vnímáno jako trapná agitace apod..
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Ripper
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter