Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
...
Autor: Ozka (Občasný) - publikováno 19.10.2003 (13:51:42)

"No tak co je??? Jak si to vlastně představuješ? Co si asi myslíš, že z tebe bude? A nečum na mě tak blbě." Čumím blbě dál, přidám překvapivé zamrkání. "Říkám ti, neprovokuj mě nebo uvidíš! Nechceš dělat tuhle školu? Tak co chceš dělat? Hajzlbábu někde na Václaváku? Co z tebe jednou bude? Obchodka ti přece zajistí dobré místo, naučíš se účetnictví, ekonomiku, psát na počítači, je to dobrá škola. Co by za to jiný děti daly?" Nehne to se mnou. Je mi to volný. "No tak, řeknu to tátovi!" Výhružky. Moje reakce? Žádná. Úsměv. Už rudne, to je špatný znamení. Moje myšlenky si dělají, co chtějí, oči se od ní nehnou, usmívám se dál. "Musíš, přece něco ve škole dělat, trochu se snažit, přestaň prosím tě dělat ty blbý ksichty na učitele, vždyť oni to s tebou myslí dobře. No tak, slib mi, že už to nebudeš dělat a tý učitelce se omluvíš." Lhát jí nebudu, nemám důvod. Jsem zticha, pozoruju každý pohyb, uhnutí pohledem, sval v obličeji přede mnou a pořád se mi roztahují koutky úst. "Co se furt tak blbě směješ, sakra co jsme to z tebe vychovali?? To není možný, po kom vlastně jseš? No po mně určitě ne. Přestaň se konečně usmívat, máš týden zaracha, umeješ nádobí, uklidíš, naučíš se a to osobně zkontroluju, teď ti začne tvrdej režim holčičko. Flákat se nám nebudeš, nepřej si mě, to ti to je jedno? Ani neprotestuješ?" Co mám říct? Škoda námahy, usměju se a dostanu první facku. Usměju se zas. Už je vzteky bez sebe, chápu jí.

 "Jseš snad němá???"



Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 19.10.2003 >

Zvláštní, jak dospělí zapomínají, že byli kdysi děti a při podobných scénkách s rodiči měli stejné pocity Pak by si asi ušetřili podobné výlevy, nabádání, křik...jenže, zvláštní taky je, že děti po čase, až dospějí, vzpomínají i na tyhle chvíle, že rodičům nebyly lhostejné. A dělají svým potomkům totéž. Jak z toho ven? Asi nelze, normální koloběh života.

Pěkně zachyceno.


Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 20.10.2003 >

Fí ha, drsný........z vlastní zkušenosti můžu říct, že obchodka je vcelku na h...když nemám sebevědomí a ambice, a pokud tohle máš, můžeš dělat cokoliv a školu nepotřebuješ....ale nechci podrývat maminčinu autoritu

Zrovna v pátek jsem viděla na zastávce maminku s nádhernou malou holčičkou, tak 2 roky, ale byla tam taky kráva babička, holčička si dovolila vydat nelibý zvuk, ani moc neřvala a ta bába na ní: Drž hubu nebo jednu dostaneš, 2letý krásný holčičce!!!Tichý!! Na zastávce!! Myslela jsem, že jí jednu vrazím....a pak ještě když jí máma krmila jablkem, a ona koukala na mě, protože jsem se na ní culila a dělala ksichtíky, tak zas: Kam to čumíš, ty parchante!!.....a nebyli to cikáni....fakt mi z ní bylo zle...a maminka se ani neozvala.....


Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 20.10.2003 > no ja mam zrovna dneska za sebou vystup "co to z tebe vyrostlo?" a to uz sem na vejsce a rodinný zázemí jinak hodnotim pozitivne...dobře zachycený
Body: 5
<reagovat 
maxicka (Občasný) - 24.10.2003 > .. usmev je asi nejlepsi reseni techto skvelych reci.. musim souhlasit s lian. (btw. ta scena s dvouletym ditetem je prilis drsna..babicka byla asi pekna s prominutim 3,14ca...) ..pokud mas vlastni rozum, drz se veci, ktere te bavi (treba kresleni nebo psani), ale obchodka ti neda nic.. ani nenauci ekonomice, naopak, hodi te do podezreleho prostredi,kde stejne vse, cos treba umela, nebo spis co te bavilo, ti zhnusi.. nebo clovek musi na tech par let zatnout zuby, vystudovat i to, co ho nebavi.. maminky jsou nekdy prisne a tvrde, a bohuzel to nekdy davaji najevo az extremnim zpusobem.. jsou na svete horsi veci nez takovehle, bohuzel to si rodice neuvedomuji, a i v pokrocilem veku jsou schopni pohadat se kvuli rozbitemu hrnku a vylitemu kafi..lide jsou ruzni.. drzim ti palce, at muzes vyjadrit sebe sama bez toho, aby te kdokoliv omezoval..ja jsem taky na vysce a muzu rict to same, co preslicka.. tech vystupu jeste bude..at jich ma tva mamina co nejmene.. :)ps. abych se jeste vyjadrila k literarni strance- hezky jsi to napsala, hned mi do tech slov zapadla moje mamina.. asociace.. :) ale ber to tak, ze oni jsou rodice vlastne hodni.. casem to bude lepsi.. :)
Body: 5
<reagovat 
Mája (Občasný) - 22.3.2004 > Vsichni to asi zname. Musim vsak rict, ze maminka ma vzdycky pravdu. Pokud si pamatuji (mluvim za sebe), vzdycky kdyz sem dostal vynadano, tak sem si to vice ci mene zaslouzil. Slava vsem maminkam !
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter