Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
HODINY A HODINY TICHA
Autor: nin-ex (Občasný) - publikováno 30.10.2003 (00:29:35)

 

šíp krve vjel do chodby skelně čirý

kde se rozpil na podmořský jazyky

a Tichý oceán vykřikl blahem

 

* * *

 

jindy do těžkých bahnitých vod strouhy

kde se krev vznáší líně a bez zvuku

do tlejících vrstev další list padá

 

 

mluvíš k zrcadlu ve znakový řeči

ať neproniknou slova dovnitř na dno

za stěnou na samotce se musíš bát

jediná duše (zima se vleče roky)

a ve vesmíru jedinýho těla

 

zbavenej obojku času s řemenem

příčin a následků a rozcestí dvou

všech slepých černobílých křižovatek

hledáš bezpečí v řetězech stejnosti

 

ruce s hladem nastavený stisku pout

nebytí všeho kromě mrtvých vjemů

a klec jantaru kde zkameněla Teď

odráží větší klec vězněnou v kleci

 

na krk psí známku tíhou sráží k zemi

se jménem Nikdo víš že jsi Ten kdo ne-

(jiní se jednou začnou proměňovat!)

razítkuješ si cestu na vodítku

 

jedno co když tě nenechá zaběhnout

 

v kleci

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Flegmatik (Občasný) - 29.10.2003 > Ještě se vrátím...
<reagovat 
kink (Občasný) - 30.10.2003 > klec vězněnou v kleci...*
<reagovat 
g morr (Občasný) - 30.10.2003 > Jantar Zatuhel.
tos měla přihlásit do podzimní soutěže, ono by to skrzevá to listí v ouvodu prošlo... ;)
Konečně, o to nic, hlavně jsem chtěl povědít, že su rád, že tě tu zas vidím.
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 30.10.2003 > g_morr> 

já nejsem ten soutěživej typ :))) dík


<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 30.10.2003 > a nevrátil se...
<reagovat 
.......... (Občasný) - 30.10.2003 >

:) jsou tam´úžasně výstižný místa...


Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 30.10.2003 > Asi jsem dnes málo chápavá, nebo pitomá, jako Kelly, ale proložený úvod se mi moc líbí a zbytek, tedy zřejmě to podstattné, se mi zdá příliš složitý.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 30.10.2003 > Naty> to s tim pitomá neni třeba brát až tak vážně, rejpání někdy vypučí v takovouhle nepříjemnost... :o) se nepovedlo, no.
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 30.10.2003 > stanislav> ...si taky můžu rejpnout, ne?
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 31.10.2003 > Naty> jasně, jasně, chyba na mé straně... dlouhej den... ech. :o)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 31.10.2003 >

Já jsem se tady potulovala už včera, aniž bych tu báseň nějak uchopila. Představa, jak Tichý oceán vykřikne blahem, mi zježila slastně chloupky na rukách. Ale asi jako Naty,

 

dnes jsem se sice dostala před dvě sloky toho hutného, říkám si, vždyť fajn, vždyť je to jasné, a u třetí už se obrazy zase někam vyztrácely, jakoby vršeny bez ladu a skladu, já vím, že víš, o čem píšeš, ale mi to přijde, jako bys to donekonečna jen rozmělňovala. Aniž bych to mohla nějak rozmotat - a závěr zase skvělý.

 

 


<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 31.10.2003 > ouvej> 

výjimečně :) rozebírám, rozmotávám:  kurzívový sloky stojej trochu stranou, protože ta první je o nájezdu (prvních okamžicích, minutě, po užití) pervitinu, ta druhá o tom samým u heroinu - a ten nekurzívovej zbytek je o tom, co následuje v dalších hodinách, co je společnýho dvěma protichůdným stavům. a to je podle mě hlavně ten pocit opakování něčeho, nějakýho pocitu, a jeho rozmělňování - proto jsem to tak rozpatlala i v tom textu - snažila jsem se i o to, aby ten začátek byl jasnej a průzračnej, ani slovo navíc - a to pokračování čím dál krkolomnější - prostě převíst ten prožitek do psanýho textu... ve stejným tvaru...

 

je to spíš věc, která s tímhle vysvětlením nikomu nic neřekne, dala jsem to sem proto, aby si v tom každej našel to svoje, co chce...

 

 


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.10.2003 >

Jsou tam hezký místa...

...ale přes to pozadí se skoro nedají přečíst


<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 30.10.2003 > Kelly> už je to čitelný
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2003 > Kelly> Dá se to přečíst, a to f poho...
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 31.10.2003 > Luk Malér> Teď už jo, když nin změnila to pozadí
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 31.10.2003 >

Konečně. Hurá, hurá. Vzala, vložila do hlavy, do srdce.  Nic, co si to zaslouží, nezískáš snadno.

 

:-)

 

Je to krásná báseň. A doporučení i zbylo. :-)


Body: 5
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 31.10.2003 > ouvej> Díky :)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 31.10.2003 > Jo, díky, myslím, že to chápu :o))))
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 31.10.2003 >

A prostě pořád je tu stejně ten fakt, že jakékoliv hodnocení je subjektivní, a odvíjí se od nálady, nenálady (kurnik, abych tímhle slovem někoho nevybičovala k aktivitě :-) ), od vztahu čtenáře a autora a tak dál a tak dál. Všechno legitimní a zcela pochopitelné důvody. Jen z toho nesmí být krédo.

 

To jen k tématu sporu. :-)


<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 31.10.2003 > ouvej> No vždyť jasně, mně někdy tyhle slova vaděj, někdy ne... přijde mi, že to leckde používaj lidi jako takovou berličku, že je snažší vyjádřit něco takhle než si lámat hlavu s jasnějším vyjádřením, ale pak to napíšu taky...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 31.10.2003 > ouvej> 

žádnej spor nikdy nebyl, kdo ho vidí, má přednatočenej film v lebce...

hlavně nevím jak ty, ale já dneska měl v hlavě, těle a kolem dokola lidi taky, multikino, ale veršiků se to nedotýkalo ani lehce.  


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 30.10.2003 > ale jo, tohle je poměrně jedlý.
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.10.2003 > stanislav> se jménem Nikdo víš že jsi Ten kdo ne-
tak "netváře" nám vadily a tohle nám nevadí??? mně se to zdá dost ze stejného soudku :o)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 30.10.2003 > Kelly> protože jsi osoba víceméně někdy moc vtipná, ale spíš pitomá... :o) 
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 31.10.2003 > Kelly> se mi zdá skoro nejlepší...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2003 > Kelly> Komu vám vadily jaký netváře??????????? To je Lyrykovština? Tyhle zápory mi nikdy nevadily - mě vadilo, že to ja jak cvičení, tady cítím, že to někdo myslí doopravdy. I když nezvykle komplikovaně. Ale prožitý a navíc spočtený trumfy. Vychází to. Je to uvěřitelný.
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 31.10.2003 > stanislav> 

Fajn, to se ti povedlo... Proč jsem pitomá? Protože mám vlastní názor, který se liší od tvého, a snažím se ti ho vysvětlit? Protože se ti snažím říct, že ne každý musí vidět poezii tvým - pro mě velmi zjednodušeným - pohledem? Protože se pokouším ukázat ti, že - aspoň tak, jak tě vnímám já - občas sám sobě odporuješ?

Jen tak dál, Stáníku...


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 31.10.2003 > g_morr> 

Aby bylo jasno: Mně se to taky líbí, a Standovi zdá se též... Jde o to, že v jiné básni u jiného autora Standovi podobný obrat vadil ;o))))


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 31.10.2003 > Kelly> já ti za to nemůžu, že mi neukazuješ lautr nic... :o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 31.10.2003 > stanislav> 

Já ti za to nemůžu, že jsi slepej...


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2003 > stanislav> Děti,  děti, hovoříme věcně, ne osobně...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2003 > Kelly> Děti, děti, hovořžíme věcně ne osobně.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 31.10.2003 > Luk Malér> Kuku Luku, mně to nevadí ani tam http://www.totem.cz/enda1.php?a=47797 ani tady  Ale mám pocit, že Standoj to vadí TAM, ale TADY ne... což mi připadá podivné...
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 31.10.2003 > Kelly> 

Já to myslim chápu - u jiný mý věci vadily Standovy nedoteky - ale tohle je něco jinýho, když někdo ne- , tak to znamená, že úplně všechny slovesa na světě, který popisujou nějakou činnost, prostě maj tuhle předponu (v souvislosti s tim, o kom tu mluvim)... trochu rozdíl od vyjádření nedoteky nebo netváře - protože ty podstatný jména se daj snad vyjádřit nějak jinak, ale tohle ne...

 

 


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 31.10.2003 > Luk Malér> bez osobního nasazení nuda vládne krajem a jen trapný teoretik plká školometský mrtvý poučky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter