Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Divadlo.Co je divadlo?
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 29.10.2003 (05:20:11)
 

Michal Bärlach

 

Divadlo.Co je divadlo?

 

 

 

 

            Divadlo je většinou budova (ale může to být i park, maringotka, bazén, les či dálnice D1 atd.), kde se člověk na cosi (kohosi) dívá, popřípadě se komusi (čemusi) diví. Chodím tam rád, rád se dívám i divím, jsem rád, když je na mě díváno a nejsem nadšen, je-li ze mě někomu „divno“…

            Divadlo je organizmus. Bůh dal světu mnoho organizmů od prvoků přes nezmary až po hrochy. Dá se tedy říci, že celý svět je plný všemožně komplikovaných a složitých organizmů, ale nejkomplikovanější ze všech je právě ono divadlo. A proč? Protože podle mě ještě nikdo nerozluštil, co vlastně divadlo je. Já vím jen, že divadlo není ani prvok, ani nezmar natož pak hroch…

            Divadlo je fajn.

            Divadlo je opojné.

            Divadlo je ušlechtilý způsob zábavy.

            Divadlo je rodina.

            Divadlo je láska.

            Divadlo je nenávist.

            Divadlo je radost.

            Divadlo je smutek.

            Divadlo je sen.

            Divadlo je můj sen.

Divadlo je!

Divadlo mi dává řád a smysl.

Divadlo mi dává radost, sílu a uspokojení.

            Divadlo není jen jeviště a sál.

            Divadlo není pro komedianta, jak se stále ještě předpokládá.

            Divadlo není zadarmo (bráno finančně).

            Divadlo není zadarmo (bráno psychicky).

            Divadlo není zadarmo (bráno fyzicky).

            Divadlo je zdanitelné a bere si často víc než stát (avšak také víc dává).

           

            Bylo by snadné říct vše jednou větou, např. Člověk je savec; Vlaštovka            je tažný pták; Slepýš není had. A najednou – divadlo je…..; divadlo není……. Co je? a co není?  Věta nestačí, stránka nestačí, kniha nestačí, nestačí možná ani všechny stránky světa. A je to dobře. Je krásné umět věci pojmenovat, ale nemá smysl je pojmenovávat zjednodušeně jen proto, aby pojmenovány byly.

            Jednu definici mám, jen svoji a nikomu ji nevnucuji :

 

Divadlo je srdce a mozek - chci cítit srdcem a myslet mozkem… …chci žít divadlem.



Poznámky k tomuto příspěvku
Dommi (Občasný) - 29.10.2003 > divadlo je orgasmus
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 30.10.2003 > Dommi> Vidíš, to tam chybí:-)
<reagovat 
Pavel Šavel (Občasný) - 30.10.2003 > hmmmmm....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 3.11.2003 > Pavel Šavel> Ehm ehm. Co to hmmmm má pořád znamenat, hm? Ale stejně dík.
<reagovat 
čtenář Lucyjeee - 5.11.2003 > Diwadlo je tepajicí organismus (orgasmus:-)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 11.11.2003 > ech. divadlo! pěkněs to sestrojil.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 12.11.2003 > stanislav> 

Divadlo je stroj:-) Dík!


<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 18.11.2003 > povedeny fejetonek ))))diky
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
barlach (Občasný) - 20.11.2003 > Já děkuju. :)
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 28.11.2003 > Divadlo je řehole :) Ten seznam by mohl být ještě pěkně dlouhý a zaplaťpánbů že není. Koukám, že si úspěšně započal s oživováním této rubriky...
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 28.11.2003 > Sáša> Nechtěl jsem to přehnat... No, někdo to udělat musel a když se na to redaktorství nikdo nehlásil...
<reagovat 
J.R. (Občasný) - 4.2.2004 > Pěkný. Myslím, že ale existuje víc takových nepostižitelných věcí, každopádně tvoje výpověď jednoznačně ukazuje, jakým fenoménem divadlo je. Divadlo je střídání dne a noci...
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 6.2.2004 > J.R.> Jasně, já nechci tvrdit, že divadlo je jediný opravodvý asprávný fenomén. Chtěl jsem napsat věc, z které by bylo jasné, že divadlo je, neumírá, žije a dál se vyvíjí, že stále má ohromnou sílu a schopnost postihnout, vypovědět. A základní linkou textu je, jak moc znamená divadlo pro mě.... Díky za přečtení.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter