Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Jsme tu sami?
Autor: MARTENS de Adaleans (Občasný) - publikováno 27.11.2000 (06:19:28), v časopise 28.11.2000
Jsme tu sami?

Po shlédnutí nesčetného množství sci-fi filmů, počínaje E.T. mimozemšťanem, přes Hvězdné války až po Vetřelce se snad každý propracuje k otázce, zda doopravdy nemůže někde ve vesmíru existovat nějaká taková civilizace, nebo živočišný druh.
Dav vycházející ze sálu, nasycen prožitým dobrodružstvím má několik minut na vstřebání základních informací, které se většinou ve filmech zabývajících se tímto žánrem nemění nebo pouze obměňují. Než projdou kolem pokladny a dostanou se ke dveřím, prolétne jim nespočet různých myšlenek hlavami. Právě mezi nimi se může vyskytovat i otázka o existenci a bytí.
Studený vánek přicházející z ulice jim zchladí hlavy a dav se rozdělí na dvě velké skupiny obyvatel.
Jedna si řekne; vždyť to byl jen film. Fikce, fantazie, pohádka pro pobavení dospělých a druhá připustí onu možnost s tím, že na každém šprotu – pravdy trochu. Zeptáte se někoho z nich na jeho názor a tak vám s klidem gentlemana odpoví, že je to relativně možné, když opomeneme přímo neúměrnou fantazii scénáristů.
Až strávíme tuto odpověď, napadne nás další – určitě důležitá otázka.
„Může nás – pozemšťany některá z oněch civilizací kontaktovat?“ Jestli tak bude činit vědomě nebo ne, tím bych se v tomto okamžiku blíže nezabýval – jen jestli může.
Opět se skupina, co připustila existenci musí rozhodnout. Opět se najdou dva tábory – jeden toto zamítající a druhý připouštějící.
Alternativ komunikace je mnoho. Od rádiových vln přes obrazce v polích až k setkání třetího druhu.

Asi nemá smysl v této úvaze rozebírat nikdy nekončící výzkum rádiových vln přicházejících z okolního vesmíru, nemá smysl přemýšlet, zda kruhy v obilí jsou pravé, či ne. Stejně se vždy najdou ti, kteří budou tvrdit, že jsou zaručeně pravé, ale také ti, kteří je označí jako falzum.

Co ale setkání třetího druhu?
„Je ochoten ten díl lidí, kteří uvěřili všemu výše popsanému připustit, že nejsme na planetě Zemi sami?“ „Je ochoten se postavit za názor, že modrá planeta již dávno nepatří pouze lidem?“
A k tomu ještě pár otázek pro všechny – bez rozdílu, zda uvěřili či ne.
„Jste si naprosto jisti, že ty, které denně zdravíte na ulici, potkáváte v obchodech, možná na chodbách v práci nebo dokonce i doma, jsou (čistokrevní) pozemšťané?“
„Víte určitě, koho zdravíte?“
„Koho trpíte ve své blízkosti?“
„S kým spíte?“

MARTENS de Adaleans 11/2000


Poznámky k tomuto příspěvku
Thomas Hudson (Občasný) - 28.11.2000 > A víš, že ty sám jsi člověk?? co když jsi jen dokonalej stroj (umělá inteligence) a vůbec to o sobě nevíš?? to je možné, nebo co když jsi jen myšlenka ať už taková jak byla nastíněna v Matrixu, nebo můžeš bejt prostě sen a proč ne?? sny jsou přece někdy tak skutečné...co je skutečné???jsou to věci kolem nás??? Co když jsme něco jako počítačová hra?? proč ne??
A když už bysme byli skuteční - myslíš že v tak velkém prostoru jakým je vesmír je jen jedna civilizace?? proč ne?? ale proč jo?? a když nejsme jediná tak proč y nás ostatní nemohli kontaktovat?? proč ne?? třeba jsou všichni zaosatlejší než my - proč by nemohli?? jedna civilizace musí být přeci nejdál tak proč ne naše???

a teď se tě zeptám doopravdy - mají tyto otázky smysl???
Body: 1
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 28.11.2000 > K Thomasi Hudsonovi: pro každého z nás mají smysl různé otázky a hledáme různé odpovědi. Někdo se prostě zeptá, proč nemají v krámě čerstvý chleba, jiný hledá smysl života... Každý člověk je individualita.

A proč by zrovna v tuto chvíli nemohly být pro někoho smysluplné zrovna tyto?
Autor svůj příspěvek zařadil mezi uvahy, a ty jak víme, jsou na otázkách založené. Jedná se o téma, které patrně nikdy nebude pro jakoukoliv lidskou generaci dost nezajímavé a všední. Dnes se pro hledání odpovědí na tyto otázky zkoumá opravdu vše, včetně rituálních nástěnných maleb v jeskyních. Já osobně na UFO nevěřím, nebo se bojím věřit? Nevím... Nicméně toto zamyšlení a snad možná tak trochu fejeton nepostrádá podle mě nápad i pointu závěrem...

Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter