Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Amorek
Autor: nude (Občasný) - publikováno 4.11.2003 (12:34:02)

Živote, ty děvko.

Vnucující se jako smrad

táhnoucí z kanálů.

Nesmlouvavá,

dosahující jediného cíle.

 

Nedáš se odmítnout,

ale dáš se zabít!

 

Co na tom, jestli se

zalykáme štěstím nebo

utápíme v slzách a

ukájíme nenávist -

tu nenažranou černou díru.

 

A tak tu řveme, že

tyhle zkurvený řeči

jsou pravda, že vždy

platíme daň Satanovi.

 

Ten, kdo nám tohle připravil

určitě nebyl Bůh!

 

Jak hnusná je pravda,

jak hnusný jsou naše

posraný řečičky, že

čas léčí.

Jak hnusný je život.

 

Život je děvka,

jejímž pasákem je smrt.



Poznámky k tomuto příspěvku
Pescatore (Občasný) - 4.11.2003 >

...básnické slovo? To snad ne?! Spíš výlev, ne? 

A mimochodem abstrakta "život" a "smrt" častovat takovými siláckými přídomky??? No, asi pro tohle nemám to...jak se tomu říká...pochopení.


<reagovat 
 nude (Občasný) - 4.11.2003 > Pescatore> 

Zranila jsem tvou poetickou dušičku?

To je mi líto, ale vážně jsi nikdy neměl podobné nápinky?

Pochopit a pochopit jsou občas dvě dimenzionálně odlišné věci.

Mimo to, odkdy je život a smrt abstraktní? Až to s tebou sekne, to bude taky abstraktum?


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 4.11.2003 > nude> 

Pche... to si myslíš, žes tak důležitá, že tady nad tímhle siláckým psaním budu slzet, plný zranění? Slušný teda sebevědomí!

To, co tady dnes píšeš má dle mých měřítek kilometry daleko od poezie. Rytmus, obraz, náznak, symbol... je to slabý, (podle mě), neživotný.

Až to se mnou sekne, to bude fajné a pěkné - zpívá hezky někdo. Ten to ale uměl vyjádřit. 

"Život", "smrt", "dobro", "zlo" jsou abstrakta. Až přidáním nějakého určení se stávají konkrétnějšími pro představu.

A pokud bych měl to "tvé" - "až to se mnou sekne" brát vážně, tak fakt nevím, jestli až to se mnou sekne, mě bude ještě takovéto vyjádření výlevem zajímat. Možná spíš to, abych se v příštím životě necítil moc blbě...třeba jako podtínanej smrček v lese :-))


<reagovat 
Perchta (Občasný) - 4.11.2003 > Beruško, ty jsi chlap!
Ať žije MDŽ, dostanu květinu-
:P
Body: 5
<reagovat 
Silona (Občasný) - 4.11.2003 > Nelíbí se mi. :(
Body: 2
<reagovat 
 nude (Občasný) - 4.11.2003 > Silona> Hehe, jak vidno, nejsi sama
<reagovat 
nude (Občasný) - 4.11.2003 > Pescatore-S tebou je teda dneska pokec. Nějakej předrážděnej. Uvědom si, že útočíš naprosto bezdůvodně. Nechci a nikdy jsem neměla v úmyslu shazovat nebo popírat něčí názor. Pokud si myslíš, že je to slabé - PROSÍM posluž si. Zkritizuj. Pro mě to je jenom to nejlepší. Jenom se mi prosím, nesnaž kázat, co je to poesie. Podle mě je poesie vše, co se za poesii označí. Nějaké škatulování je jenom berlička pro orientaci. Když vezmu papír, napíšu na něj třeba "hfheojkdjhnroejfgvkxjchg" tak je to taky poesie. Škatule: abstraktní.  Co si takhle vytvořit škatuli: výblitky?  A máš poesii  
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 4.11.2003 > nude> 

No jsi-li chlap, jak píše Perchta, tak to by mi seděl ten drsnej tón od tebe víc. Nevím kdo tu káže, pro koho jeho dílo je a pro koho není...

A mimochodem, napsal jsem důrazně, že "pro mě" to je slabé a je to daleko od mého chápání poezie. Nikomu svůj názor nevnucuju a píšu ho tu v reakci na tvé dílo a následné věty v komentáři. Jinak nevím, odkud máš to miloučké tykání...

 

Pokud je poezie vše, co za ni označíš TY, tak to zas jo...

Např. " hfheojkdjhnroejfgvkxjchg" je skvělá báseň se strhujícími obrazy a úžasným volným veršem. Ovšemže. 

 


<reagovat 
 nude (Občasný) - 4.11.2003 > Pescatore> Asi tě VÁS drahocený příteli zklamu. Chlap teda rozhodně nejsem. Už máš PARDON MÁTE novou škatuli. Vřele doporučuji. Uvidíte kolik se do ní vleze... Navíc ty jsi muž a já žena - navrhuji tykání. 
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 4.11.2003 > nude> 

no, tak to jste mne opravdu zklamala...

Obyvkle se pouštím do kritiky vážnější jen u toho, kdo jinak dokáže napsat skvělý věci...ale tenhle nasazenej tón, zbytečné siláctví...podle mě. 

MY máme škatuli vytvořenou, VY máte báseň (ne)vydařenou...:-)))

Každej něco. 


<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 4.11.2003 > ...a jinak ti to, bohužel nesedí ani po logické stránce: pokud tohle (tenhle život) nepřipravil Bůh, jak píšeš, pak nevím proč bychom měli platit nějakýmu Satánkovi daň a za co tak asi. Že by nebyl ten první, (nebo byl úplně nečinnej) a ten druhej si vybíral daně ? :-)))
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 4.11.2003 >

Je to drsnej výkřik, upřímnej! Záznam okamžiku nejvyššího zhnusení a pohrdání životem!

My ženský (spíš jen pro sebe) takhle někdy drsně lamentujeme, "zvracíme",

taky jsem napsala onehdá cosi podobného! Já to beru, chápu, uprostřed emocí se

takhle člověk vyjadřuje! Je ale pravda, že v poezii je mnoho dalších prostředků, rafinovanějších, jak své zhnusení vyjádřit - spíše metaforicky, ale pak už se autentičnost,

drsnost a upřímnost vytrácí! Mně se ten výkřik líbí, svým způsobem má krevní skupina!


Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 4.11.2003 >

na mě to taky spíš působí jako poněkud otřelé "vykřiknutí si" nad životem než poezie, sorry  

a vůbec nejde o to, že je to vulgární, mně to přijde spíš - trochu banální...


<reagovat 
Catherine (Občasný) - 4.11.2003 > Co se týče básně, tak mě nenadchla,zato Tě obdivuju , že je ti jedno, co si o tobě ostatni budou myslet a nemaš potřebu dávat na totem jen libive věci. Snad se taky na všechny jednou vykašlu, bude mi jedno,jestli mi tam nikdo nenapíše odkaz nebo "to je hezky" a přidá pět bodů , a pak si možná taky jen tak dovolím takovýhle výkřik. P.S. Ale emoce jsi odventilovala dobře, co:-)?
<reagovat 
.......... (Občasný) - 4.11.2003 > nojo,no - pocity se dají sdílet, vždycky jsem dávala svý ocenění za schopnost vyvolat něco v člověku - ať jakkoliv, ne za obrazy nebo tak něco, tohle je teda styl, kterej je fakt děsnej, nicméně docela silný pocity ve mně vyvolal ... dávám tu pětky nebo nic .. tady teda ... poprvý ...  
Body: 4
<reagovat 
.......... (Občasný) - 4.11.2003 > a vlastně proč čtyřku, když mě to tak ... jsem měla dát pětku, asi ... ale nedám:))) chachá:)))
<reagovat 
.......... (Občasný) - 4.11.2003 > "Neznamená to, že je někdo skvělý a jiný ne." - no, to ne, jen třeba, že se někdo něco naučil a někdo ne, někdo dostal darem nadání a někdo ne ...

 


<reagovat 
E_na_X-tou (Občasný) - 4.11.2003 >

 a co jako?

 

všimla jsem si, že poslední dobou je, alespoň na  totemu "moderní" být vulgární, ale promiň nějak mi to připadá bezobsažný...

 

 P.S. život je děvka, jejíž pasákem je smrt... to už jsem asi někde slyšela, zavání to podobnými moudry jako "život je pes a my jeho patníky"

 

P.S.S. To, že nejsem nadšená, neznamená, že to není dobrý dílo - prostě nemám pochopení pro poezii


<reagovat 
 nude (Občasný) - 4.11.2003 > E_na_X-tou> 

Drahoušku, vůbec se nesnažím citovat něčí "moudrý řečičky". Prostě mám pocity, které chtějí ven. A tak to přeče u poezie chodí. Jsi v lyrice. Co od ní čekáš?

Nebo si snad myslíš, že autoři mají právo jen na pocity typu: je mi náramně skvěle...?!?

Ale jdi. Choď nohama po zemi. Dneska je tak, zítra bude onak. Naše díla nás odrážejí. Vulgarita je jen prostředkem, jak upozornit na to, že něco není v pořádku.

A ještě jedna dobrá rada na závěr. Tvé hodnocení je pro mě přínosem, ať je jakékoliv. Pochopení pro poesii má každý, kdo to pochopení chce mít a hledá. Neznamená to, že je někdo skvělý a jiný ne.

 


<reagovat 
 E_na_X-tou (Občasný) - 4.11.2003 > nude> 

tak za 1 nejsem Drahoušek, ale E_na_X-tou

2. Od poezie čekám, že bude mít buť nějaký obsah = děj, či náladu

3. Neočekávám básně o tom, jak se máme/máš báječně, neříkám jaké má mít kdo nálady, pocity...bla bla bla, Jde mi to jak to vyjádří - v tvém případě mne to neoslovilo

4. souhlas, "díla nás odrážejí"

5. Vulgarismy bych používala řekněme velmi opatrně. Je rozdíl, když napíšeš A4 nadávek, kde se jedna strácí mezi tisíci, či text, napsaný slušně (rozuměj spisovně) a završit to zvoláním KURVA!!! Efekt je naprosto odlišný. Někde jsem už psala, že vulgarismy (aby opravdu působily vulgárně) bych uvítala používat asi jako koření - když je ho moc, už si jídlo nevychutnáš

6. Díky, že můj názor může být přínosem 

7. Poezii hodnotím pouze svým "okem prozaika", který nejspíš nikdy neocení konstrukci rýmů, drtivou většinu haiku považuje za zbytečně krátké větičky ... bla bla bla a tak dál....

 


<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 4.11.2003 > pardon za zdvojení, zas tak útočnej nejsem...
<reagovat 
 nude (Občasný) - 5.11.2003 > Pescatore> Jsi jeden z mála, který umí opepřit svý komentáře. Popravdě jsi mě v jedné chvíli skoro dostal, ale pamatuj si, že jenom skoro. Dík za přemýšleníčko.:) těším se na další rozmluvy
<reagovat 
nude (Občasný) - 5.11.2003 > Milí lidičkové. Díky Vám všem, že váš zájem a komentáře. Dovoluji si vám sdělit, že máte u mě všichni velké plus, protože konečně jste všichni napsali víc, než jedno slovo - jesli líbí nebo nelíbí.
<reagovat 
Catherine (Občasný) - 4.11.2003 > Co se týče básně, tak mě nenadchla,zato Tě obdivuju , že je ti jedno, co si o tobě ostatni budou myslet a nemaš potřebu dávat na totem jen libive věci. Snad se taky na všechny jednou vykašlu, bude mi jedno,jestli mi tam nikdo nenapíše odkaz nebo "to je hezky" a přidá pět bodů , a pak si možná taky jen tak dovolím takovýhle výkřik. P.S. Ale emoce jsi odventilovala dobře, co:-)?
<reagovat 
 nude (Občasný) - 5.11.2003 > Catherine> Mi řekni čeho se bojíš, že si výkřik nemůžeš dovolit. Je to jen na tobě.
Jinak - ventilace byla fajn.
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 5.11.2003 > nude> 

...no jo,... mi připomenulo, že mi tu v práci nemáme ventilaci. No, že by ten výkřik byl až tak spontánní...tak bezprostřední...to sem já teda nepocítil. Zkrátka malá cítivost u mne, zdá se...

A dostat jsem, nude, nikoho nijak nechtěl, většinou spíš když už, tak dostanu sám sebe do úzkých...

...a navíc ty máš přece sebevědomí, že by se dalo učit v osnovách, se mi zdá dle toho didaktického tónu...nic ve zlém.


<reagovat 
.......... (Občasný) - 5.11.2003 >

no já teda za zapůsobení body dávám - protože mi přijde, že PRO MĚ teda to asi o tom je - umění vůbec - aby se ve mně něco otřáslo a odehrálo a já si třeba uvědomila nové souvislosti atak, které mi v běžném životě unikají

 

tak mám udělat BUBUBU na Skafloca? :)


<reagovat 
 nude (Občasný) - 5.11.2003 > vever> Díky za hodnocení. Docela jsem počítala s tím,že k podobné debatě dojde. Bylo by škody, kdyby ne. Každý jsme jiný a to je to úžasné, ne?
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 5.11.2003 > nude> 

no, to jsi nemohla nepočítat:)

a chtěla bych Ti teda pro úplnost říct, že Tvůj způsob, jakým se tady vyjadřuješ k lidem, mi teda hodně vadí ... hezký den


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 6.11.2003 > líbí nelíbí,podstatné je,že je to docela dost řídká sračka.....
Body: 1
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.11.2003 > Emmet_RAY> 

tomu říkám kritika  

nač ty vulgarity, v básni je jich dost  


<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 4.11.2003 > No... uf. Precetl jsem vsechny komentare a .. nevim. Jo, svym zpusobem se mi to libilo... myslim si ze znam pocity ktery dovedou cloveka t tomuto druhu poezie. Jsem rad ze alespon nekdo tady ma taky cernou dusi ale narozdil od ostatnich takovych to nemaskuje... a pak... proste me to oslovilo, nemuzu si pomoct.
Tak a ted me kamenujte... ;o)
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.11.2003 > Skafloc> Nikdo tě přece nebude kamenovat, máš svůj názor stejně jako ostatní. Já osobně ale odmítám dávat body pouze za to, že má někdo "černou duši" a že tím na mě zapůsobil...  
<reagovat 
 nude (Občasný) - 5.11.2003 > Skafloc> No, černá duše...spíš černý myšlenky. Díky
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 5.11.2003 > Kelly> že má někdo černou duši??? nerozumím?? tenhle text vypovídá o něčí černé duši??? nevnímám to tak ... a někdy si připomenout, že někdo jiný prožívá peklo, i když já jsem zrovna v poho - to není vůbec na škodu - a tohle teda je peklo prožívání a černota - ale rozhodně si nemyslím, že černá duše ...
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 5.11.2003 > Kelly> Jo jasne... Ja taky nedal ty body jen za dusi a za pusobeni i kdyz podle me kvalitni poezie (a nejen poezie ale umeni vubec) je to co na cloveka zapusobi... ze se zamysli, zastavi... ohledne. Treba Naty to umi tak psat (muj nazor) a proto boduju tady tak jak boduju. Tak to citim... vis?
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.11.2003 > vever> 

Odpovídám Skaflocovi, přečti si jeho poznámku; hezký den


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.11.2003 > Skafloc> Jasnačka  Ale zrovna Naty má teda FORMU dooost dobře zmáknutou a navíc píše o NĚČEM - a to jsou pak ty věci, co na člověka zapůsobí  protože to ten dotyčný má nejen prožité, ale taky to UMÍ napsat  Víš?
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 5.11.2003 > Kelly> :) jé, promiň, já to nějak teď podruhý nepřečetla - omlouvám se:) taky fajn den:)
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 6.11.2003 > Kelly> Tak to je bez debaty jasna vec... jenze Naty, pokud se nemylim je clovek nad jine zkuseny, ona to UMI, a krasne, ale protoze se to naucila... nebo to ma od Boha. Proto ma podpora nude... chci aby to umela jeste lepe... aspon nekdo kdyz ja to tak nesvedu ;o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.11.2003 > vever> v pohodě
<reagovat 
imjn (Občasný) - 10.11.2003 >

Závidím Ti a obdivuju, že dokážeš hodit na papír co cítíš a prožíváš. To já bohužel neumím... Ale zase vím, že:  


<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 12.11.2003 > Vidím, že z překlepu může vzniknout i velmi divný výrok: "rekce ne mne"- Mělo býti "reakce na mne". Další písmena mi doplňovati netřeba...
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 12.11.2003 > sakra...sloveso "reagovat" mi dnes viditelně nesedí...druhej překlep...asi bych se měl dáti vyšetřit...
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 4.11.2003 > ...a jinak ti to, bohužel nesedí ani po logické stránce: pokud tohle (tenhle život) nepřipravil Bůh, jak píšeš, pak nevím proč bychom měli platit nějakýmu Satánkovi daň a za co tak asi. Že by nebyl ten první, (nebo byl úplně nečinnej) a ten druhej si vybíral daně ? :-)))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 12.11.2003 > Pescatore> 

Ajaj, zas někoho z muzeální sekce totemu zasáhla druhá půle 20. století.

Mě se to docela líbí, je to upřímnej výlev (a neni blbej) - tohle znam.

Jasně to s tim Bohem a ďáblem mohlo bejt vyřešený chytřejc. Např. kartelová dohoda, jsou jen jeden, je to schizofrenik apod.

Ten poslední dvojverš mám pocit sem někde slyšel, ale nevim, Nude je-li tvůj, super, je-li převzat, mělas na to ňák upozornit. Jen tak dál, rozpohybovat ten muzeální rybnik...(teď vím, že přeháním)

Ale dávám ti Déčko - běž neohroženě do dalších kontroverzních věcí. Jen ty maj ve velkejch číslech smysl. Mnoho sil a nedej se.


Body: 5
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 12.11.2003 > Luk Malér> 

Dobře Luku Malére a proč je tohle rekce ne mne, když píšeš nude?

Muzeální sekci vemeť ten rohatej, k básni týhle sem si už vykopávek dal dosti...


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 12.11.2003 > Pescatore> Je to obé - reakce na tvé názory + zhodnocení. Co je na tom špatně?
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 12.11.2003 > Luk Malér> Reakce na rekaci je v pohodě, ale:

"...Nude je-li tvůj, super, je-li převzat, mělas na to ňák upozornit. Jen tak dál, rozpohybovat ten muzeální rybnik...(teď vím, že přeháním)

Ale dávám ti Déčko - běž neohroženě do dalších kontroverzních věcí. Jen ty maj ve velkejch číslech smysl. Mnoho sil a nedej se. "

 

No proč ne, je-li tohle zhodnocení...koho? čeho?

Mě to připadalo, že v závěru mluvíš s nude, ne se mnou. Zaškrtl jsi reagovat na mne, tedy jsem myslel, že tenhle dovětek byl směrován už k nude přímo a ne ke mně...ale to víš, jsem jen vykopaným členem tvé muzeální sekce...  tak se můžu mejlit. 


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 13.11.2003 > Pescatore> Jaxe to má provést, chce-li našinec oslovit dva, autora a jednoho. Přišlo mi, že chci-li promluvit k oběma, že to musím napsat tobě, páč ona jako autorka to dostane taky. Nebo jak bys to provedl ty?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter