Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Soutěže na Totemu
 > Soutěže na Totemu
 > Prázdninová fotka
 > Podzimní listí
 > Dým bramborové nati
 > Česká zima (poezie)
 > Česká zima (próza)
 > Česká zima (fotografie)
 > Česká zima (ostatní výtvarno)
 > Podzimní depky (poezie)
 > Podzimní depky (próza)
 > Podzimní depky (fotografie)
 > Podzimní depky (ostatní výtvarno)
 > MULTIdepky
 > Mé nejlepší dílo (poezie)
 > Mé nejlepší dílo (próza)
 > Mé nejlepší dílo (fotografie)
 > Mé nejlepší dílo (výtvarno)
 > Mé nejlepší dílo (grafika)
 > Mé nejlepší dílo (multimédia)
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - próza
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - poezie
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - foto
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - výtvarno
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - multimédia
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - úlety
 > Podzimní depky 2 (poezie)
 > Podzimní depky 2 (próza)
 > Podzimní depky 2 (fotografie)
 > Podzimní depky 2 (ostatní)
 > Pod povrchem (poezie)
 > Pod povrchem (próza)
 > Pod povrchem (fotografie)
 > Pod povrchem (ostatní)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (poezie)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (próza)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (fotografie)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (ostatní)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (poezie)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (próza)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (foto)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (ostatní)
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bude pršet
Autor: Rawen (Občasný) - publikováno 7.11.2003 (22:06:45)

 

“Víš, že dlaně jsou nádobky na dívčí ňadra?” zahihňala se. “Jen nesmíš moc hltat, i když máš hlad a při ruce dvě naběračky! I s obyčejnou polívkou si musíš pohrát – mohl by ses spálit. Ale zas pozor, aby ti nevystydla, chichi!”

Brouzdavými kroky chutnala trávník a mezi broukáním se pokoušela najít svůj první letošní čtyřlístek. Komické, přišlo mi. Tohle “moje dítě” mi tu cituje mě samého - s cukajícími koutky si schovává tvář do dlaní a přitom je uvnitř tak neuvěřitelně horké. Vždy, když jej políbím, rozlije se mi po ústech jako čerstvě rozkrojený chleba. Vůně domoviny – každý by měl mít při ruce někoho podobného, třeba jen na chvíli – co to jenom jde. Tuhle chvilku si musím prožít naplno, nebude moc podobných. Bohužel. Mám v těchto věcech docela jasno. Asi před třemi roky jsem se začal bavit psaním. No, bavit, občas to moc zábava nebyla, pravda – okouzlující na tom ovšem bylo to, že kdykoliv jsem se zpětně vrátil ke svým starším dílkům, zjistil jsem, že se “vyplnily”. Prostě jsem pochopil, že jsem schopný si svou budoucnost napsat dopředu. Věříte mi? Nesmím samozřejmě přestřelit, abych moc nestrhal své bohy – ale i tak, víte co všechno to obnáší? Jen je škoda, že jsem před těmi třemi léty začal zrovna dekadentními epickými tragédiemi. Ale co, Ann už dávno doklepala na nebeskou bránu a od té doby bylo všechno jenom na mně…

 

Příjemně poblouzněný, jsem se protáhnul a zavrátil hlavu zpět na lavičku. Dneska se nic nechtělo. Ne, že by se “mi” nic nechtělo. Prostě se nic nechtělo ničemu – všechno lelkovalo, i já jsem lelkoval, jak se to v létě dělává, dlaně ve škvírách po nožících milenců - jsme tady, všechno bude dobrý, v tomhle prošuměném ránu. Klidném ránu. Nepotřebuju řvát odpovědi na slavíky, takhle je mi akorát. Co bych si ještě přimyslel, než otevřu oči? Je ještě něco příjemnějšího? Co takhle nějaké pěkné sny? Jak to bylo?

 

Slunce ten den zrovna na nosech nešimralo, na sobotu zavřelo, přesto vonělo všude kolem, asi na chvilku kouskem proklouzlo škvírou v mracích. Odněkud z hůry mi ten klid přerušila ona svými rameny. Odpočíval jsem právě v říši utahaných, když mi strčila do úst stéblo šťovíku. Šťovík jsem neměl v zubech už aspoň deset let.

“Tak co, už jsi ho našla?” zakašlal jsem v rychlosti splácanou omluvu za svou línou ospalost.

“Čtyřlístek? Ne…”

“Mám tebe, to mi přece musí stačit…” dala mi ruce kolem krku. Zašimrala mě svým stéblem na uchu a já ji objal.

“Dneska bude pěkně hnusně.” zamumlala mi do šíje.

“Nebude hnusně, dneska bude pršet.” hlesnul jsem naše tajné vyznání a přitisknul si ji co nejblíž k sobě.

“Bude pršet,” zajela mi prsty na záda a schovala si hlavu pod mé tričko. Tohle jsem vždycky miloval – ovšem, nikdy jsem neměl psa. Nejsem na takové roztomilé něžnosti zvyklý a proto mě asi tolik lákají. To její “bude pršet.” Taky.

S pohledem na mraky - slunce ten den nevystrčilo ze své skrýšky ani prst. Ovšem. Nebylo ho třeba, vystačili jsme si sami. Nechám se dál jen překvapovat. Mám to všechno tak dobře promyšlené…

 

Lebedili jsme si moc hezky, a i když po té velké průtrži nespadla na zem dlouho ani kapka, věděl jsem potají, že bude pršet ještě dobré dva měsíce… A pak zase za rok. A za rok. A dál…

 

(28.7.2004)

 



Poznámky k tomuto příspěvku
maxicka (Občasný) - 7.11.2003 > ..ty.. jo.... budou prset ctyrlistky..
Body: 5
<reagovat 
Ika (Občasný) - 8.11.2003 > Psáno s citem ... něžné, milé, takové pohlazení čtenářovým očím :-)
Body: 5
<reagovat 
Daen (Občasný) - 8.11.2003 > "brouzdavými kroky chutnala trávník...." :-)) vlastně bych to musela opsat celý :-)) hodně vydařené :-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 8.11.2003 > Daen> Děkuju, dlouho jsem nepsal prózu, snad jsem "nazamrznul" :-))
<reagovat 
 Daen (Občasný) - 8.11.2003 > Rawen> to určitě ne...já už jsem dlouho takovouhle prózu nečetla, možná je to tím, že tady prózy moc nečtu, ale spíš - přijde mi, že ty nepíšeš nějaký konkrétní krátký "příběh s dějem" spíše se jen "dotýkáš" a nenásilně maluješ obraz jednoho odpoledne s pocity, myšlenkami....atd., což je moc hezké:-)) a svým způsobem mi to připomíná i poezii...
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 8.11.2003 > Daen> aha, no to jo, mám to takhle radši - mám rád, když čtu něco, co mi poskytuje velký prostor pro mou vlastní interpretaci - a taky se tak snažím psát. Mám dojem, že pak je ten celý proces zajímavější a čtenář si z toho vezme víc... Tahle "věcička" má taky víc významů - dokonce i pro mě jako autora... Nejhezčí na tom je, že až si to po sobě za půl roku přečtu, budu překvapený a budu přemýšlet nad tím, jak jsem to myslel a budu nad tím hloubat a hloubat... :-)))
<reagovat 
 Daen (Občasný) - 8.11.2003 > Rawen> jo s tím souhlasím :-))
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 9.11.2003 > nemaj tu čtyřlístek....tak aspoň  
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
podiwýnskáreegea (Občasný) - 10.11.2003 >

Nerada se po někom opakuji, ale copak to jde říct jinak:) /Daen/ maluješ obrazy, a já Tě obdivuji, dokážeš (zhruba,no:) vystihnout ten pocit a udělat z toho potěšení pro tisíce lidiček probouzející se do šeda bez špetky něžností...slyšíš? kape - za chvíli se rozprší zkapalněný štěstí:) Tvých slov

Nemůžu si pomoct, ale jsem děsně zvědavá jak se na to budeš dalšího "28" dívat:))

Pak nějak dej vědět  recenzi po roku:)


<reagovat 
Lian (Občasný) - 10.11.2003 > Super. Do časopisu.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 10.11.2003 >

Není co dodat... Snad jen - mám intenzivní dojem, že přesně vím, o čem mluvíš (píšeš), a že bych tyhle pocity nedokázala vyjádřit líp.

"Nepotřebuju řvát odpovědi na slavíky, takhle je mi akorát."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 10.11.2003 > Kapucín> Od tebe mě to těší dvojnásobně :-))) Děkuju!!!!
<reagovat 
nude (Občasný) - 11.11.2003 > no comment.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Jarda - 11.11.2003 > Misty moc dobre, misty slabe. Je to dost nevyrovnane. A co znamena to "zavrátil" - to snad ma byt zvratil.


"Slunce ten den zrovna na nosech nešimralo, na sobotu zavřelo, přesto vonělo všude kolem, asi na chvilku kouskem proklouzlo škvírou v mracích. - S pohledem na mraky - slunce ten den nevystrčilo ze své skrýšky ani prst." - Je to v jednom odstavci, kapku si to odporuje, nemyslis? Jarda
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 12.11.2003 > krááásné! jsem se z toho celá rozklížila... :)
doporučenky dávám vyjímečně, páč si vždycky říkám, že bude dnes ještě možná něco lepšího a pak... tohle je tutoffka napoprvé! :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
rabako (Občasný) - 13.11.2003 > moooooooc líbí!!!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
yossarian (Občasný) - 14.11.2003 > líbí
Body: 5
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 12.11.2003 >

Teď se dáváš všanc... připlést se ti do cesty na osmadvacátýho a celý ti to zpřeházet... ;)

připomnělo mi to "podivný svět Amélíe Poulaín", když připravuje koláč a potřebuje ostružiny...

 


Body: 5
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 15.11.2003 > Alggiz> Hezky ses trefila, Amélie je můj oblíbený film :-)) Toho osmadvacátýho si to zkazit nenechám, to teda prrr!!!!!
<reagovat 
 alggiz (Občasný) - 15.11.2003 > Rawen> 

na osmadvacátýho si napíšu  vlastní osud, ale trochu´s mi to zkazil... kvůli tobě asi bude pršet... ;)

 

...to můj taky


<reagovat 
Yfča (Občasný) - 5.12.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 1.5.2006 > Mám trochu rozporuplnej dojem. Mimochodem, dílka se vyplnilA.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter