Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Ježíšek existuje!!!!
Autor: sadaf (Občasný) - publikováno 4.12.2000 (05:08:45), v časopise 5.12.2000
Před několika lety, pár dní před vánoci, jsem šel pro tehdy našeho jediného syna do školky.
Sníh nebyl, ostatně jak je dlouho v našich krajích zvykem, a cestou domů kolem mě Filip poskakoval, a že sníh není nám vůbec nevadilo a povídali jsme si a smáli, když tu najednou se mě Filip chytil za ruku a z upřímností svých pěti let, mi tajuplně povídá:
"Ty, táto, víš , že Ježíšek neexistuje???"
Vykuleně jsem se zastavil:
"Prosím tě, a kdopak ti to povídal"
"Přece paní učitelka"
"A kdo ti tedy nosí dárky pod stromeček, to neříkala?"
"No, že prý rodiče...." bojoval v sobě svůj nerovný boj.
Tak Ježíšek neexistuje. A tohle dětem vykládají ve školce. V tu chvíli jakoby ve mě něco umřelo.
Zamlkle jsme přišli domů, Filda do svého pokojíku a já zamračen za ženou do kuchyně.
"Co ti zase přelítlo" zeptala se mě ve dveřích.
"Ále, představ si, že jim ve školce říkají, že Ježíšek neexistuje"
"A existuje snad?" odpověděla žena otázkou.
"Ty to nechápeš???" sedl jsem si ke stolu "já nevím, proč by dárky Filipovi nemohl nosit Ježíšek, zrovna tak , jak je nosil mě nebo tobě. Kdo má právo těm děckám brát to kouzlo a iluze?"
"No jo no, jiná doba" dávala mi žena večeři na stůl.
"Prosím tě, jiná doba, vánoce byly,jsou a budou a reality si ty prckové užijou dost a dost"
Na jídlo jsem neměl ani pomyšlení a připadal jsem si prázdný jako vypuštěný rybník.
Pomalu jsem došel k Filipovi do pokoje a chvíli ho sledoval, jak si hraje.
"Filí" oslovil jsem ho " a víš ty o tom, že ten Ježíšek ale opravdu existuje?"
"Ale paní učitelka...."
"Paní učitelka, paní učitelka...asi paní učitelka zlobila když byla malá a tak k ní Ježíšek nechodil" stále jsem doufal.
Díval se na mě svýma velkýma kukadlama a bylo vidět jak v sobě hledá tu jedinou správnou odpověď na tisíc otázek, které mu pokládá jeho mladý mozek.
Nevím, na kterou misku vah se převažovaly jeho odpovědi, chvíli se sám pro sebe mračil, chvíli jakoby usmíval a najednou jako by ho něco napadlo. Vítězoslavně se na mě podíval, přistoupil až ke mě a dal mi ruce na moje kolena:
"Víš, táto" řekl ve své bezelstnosti " stejně tě mám radši než paní učitelku".
Objal jsem toho mého nejmilovanějšího tvorečka a rozezněly se ve mně všechny vánoční zvony světa.
A v tu chvíli jsme oba, každý po svém, oba věděli, že Ježíšek EXISTUJE!!!


Poznámky k tomuto příspěvku
Vyskocilova Jana (Občasný) - 5.12.2000 > Snad ve svých xxletech se stále snažím uvěřit těm pohádkám, až na to že mi je nikdy nikdo nevyprávěl a já si musela počkat a přečíst si je sama a stále hledám to kouzlo vánoc i když jej doma nenacházím, neztrácím naději. Díky že jsi mi kousek toho kouzla poskytl.
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 5.12.2000 > Sadafe, nádherné a od srdce...
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 5.12.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Majka (Občasný) - 5.12.2000 > :))pěkné. Ano, nejkrásnějsi vanoce byly, kdyz jsem verila, ze darky nosi Jezisek, ze zacinka u stromecku...A myslim si,ze male dite neutrpi zadnou ujmu,kdyz tomu bude verit.
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 5.12.2000 > Taky si myslím, že věc s jéžíškem je pro děti krásná a poetická a hlavně učitelky nemají právo dětem to brát.
k dílku:
Pěkné - nádherný konec - myslím že by neškodilo do kusu od začátku k těsně před koncem zamíchat více jemnosti a melancholie aby to mělo ten pravý "smrčkovský" nádech a ten nádherný konec aby tím byl ještě znásobený
Body: 3
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 8.12.2000 > No Sadafe dobry...zbytek s tebou proberu osobne
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 2.1.2001 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter