Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Labyrint dne
Autor: Lei (Občasný) - publikováno 18.11.2003 (12:35:41)

Cementová barva dne

na oběd padá kouř svící

při čekání na pohyb ručičky

až opadá listí z dubu

Rok přivane oblaka sněhu

těhotná mrazem a nostalgií

po dlouhém bílém úvozu

v němž skřípou Ladovy saně

a přesýpají se vločky

jako jiskry v sešeřelých očích

 

A zatím jen se ulice zlámaly

v slepé odbočky Labyrinthu

v nichž unaveně šustí kroky

bezhlavých Mínotaurů

tázajících se k ránu zrcadla

proč? sakra proč?!

Vzdychne nápor větru za oknem



Poznámky k tomuto příspěvku
Sallome (Občasný) - 18.11.2003 > tohle se mi líbí!
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 18.11.2003 > nostalgická...
Body: 4
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 19.11.2003 > ...jiskry v sešeřelých očích mě tahaj za uši, až to bolí, ale jsou tam moc pěkné momenty a celková atmosféra se mi líbí.
Body: 4
<reagovat 
Ripper (Občasný) - 18.11.2003 > Pokud by bylo cílem této básně, aby se čtenář v labirintu ztatil, tak to tato báseň splnila. Radost mi však kazí tušení, že to cílem nebylo. "Cementová barva dne" je krásný verš, ale co následuje po něm, je už překonbinovaná textová hmota. Cítím v tom "obraznost" za každou cenu, na úkor myšlenky. Je v tom moc křečí, vyumělkovanosti a téměř ani náznak uvolnéné, spontánní poesie, přitom některé metafory nejsou zlé.
Body: 2
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 18.11.2003 > Ripper> 

a) labyrint se píše s "y" po b

b) každej může mít hodnocení básně jako takový, jaký chce, to je mi jedno, ale se svým hodnocením povahy jseš úplně mimo, o žádný vyumělkovanosti jsem se nesnažil a psal jsem to právě jako spontánní poezii, i když si myslím, že poezie nemůže bejt úplně spontánní, když má mít nějakou formu, zvláště pak poezie vázaná, již preferuju.

c) já se taky ztrácím v některých básních, ale nemyslím si, že by to bylo proto, že jsou vyumělkovaný, ale spíš proto, že jsem to prostě nepochopil, nebyl jsem stejně nastavenej apod., a to taky přiznám. Takže jestli tě samozřejmě lituju, že ses v tom ztratil, ale je to tvůj problém.


<reagovat 
 Ripper (Občasný) - 18.11.2003 > Lei> a) Bylo mi jasný hned od začátku, že Ti nešlo o vyumělkovanost, ačkoliv výsledek tomu neodpovídá.
b) Nedomnívám se, že vždy, když se v básni ztrácím, je to proto, že "jsem to prostě nepochopil, nebyl nastavenej apod." Jsou přece básně dobré i špatné.
c) Měl by sis zvyknout na kritiku, jinak to nikam nedotáhneš. A když si za něčím stojíš, měl bys to umět obhájit. Nenapsal si nic, co by mě přesvědčilo, nebo mi osvětlilo některé věci, které jsem si nevšiml. Pokud tohle nepochopíš, zůsatneš vždy amatérem.
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 19.11.2003 > Ripper> Tvou kritiku jsem přijal, jak jsem psal už v první reakci, báseň klidně můžeš považovat za špatnou. Na druhou stranu vím líp než ty, jestli je tam obraznost za každou cenu, protože jsem to psal. Umím si obhájit všechno, co napíšu, toho bych se nebál. Nicméně amatérem klidně zůstanu, stejně jako asi většina lidí tady na totem, protože vydělávat si tím prachy není lehký a myslím, že to postrádá i na zábavnosti. Nakonec jsem rád, že některý lidi tuhle báseň za úplně blbou nepovažujou. Jo jo, kritika je vždycky relativní, ale dík za ní.
<reagovat 
podiwýnskáreegea (Občasný) - 21.11.2003 >

nebodovala jsem ani neznámkovala ale 3 "body" za tohle krásné vykreslení probíhajících chvil a pěkných metafor je fakticky šeredně málo...pobouřilo mě to a tak ti sem píšu svou "kritiku" (mám k ní výhrady, protože když přichází "po" je vlastně na prd a dostatečně ji prostě nevyužiješ)

začátek a hrátky s popisem šedi a jiných zimopodzimů je hezký v tom že se snad nesnaží o vědomé prokreslení a tím je to uvoněnější

druhý odstavec  nechápu, vlastně tam ani nepatří(jestli jsi ho napsal první měl sis poetiku přečíst ještě jednou:)

a ta poslední věta?..ach ouvej:))

 

a teďka normálka, jsem úplná žába( jako všichni tady okolo co si hrajeme na literární znalce, je to fraška)

takže mé písmácké rady ber jako doporučení a subjektivně podbarvený(a to to tu jde, nikdo nepíše čistě profesionálně)

a piš pořád svou formou a s pocitem jaký chceš ty...


Body: 5
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 24.11.2003 > podiwýnskáreegea> Díky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter