Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rychlost
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 21.11.2003 (00:07:20)

     Pokud bychom postavili na startovní čáru člověka, geparda a myš, vítěz v běhu na sto metrů by se mohl jevit předem jasný. Avšak první pokus byl šokující. Po následném vypuštěním všech tří exemplářů z klecí, nastal unikátní zvrat. Gepard roztrhal člověka. Následně se tato rychlá šelma natolik nasytila, že spokojeně usnula. Vítězem se nestal nikdo, protože myš se schovala do děr v zemi. Výsledky byly anulovány. K novému závodu se však nepřihlásil ani jeden zástupce lidské rasy, byť dobrovolníků na straně gepardů byl nespočet.

     Nicméně pokud bychom chtěli hovořit o opravdové rychlosti, stačí zamířit do parlamentu. Někteří poslanci dokáží na trase Praha – Brno vyvinout rychlost až 212 km/h. Samozřejmě, že s použitím svých automobilů, které si zakoupili za celoživotní úspory.

     Proti mému osobnímu zážitku je však poslanecká rychlost ničím. Když jsem nakupoval v jednom pražském supermarketu, ozvalo se, že v sekci lahůdek probíhá padesátiprocentní sleva. Následná rychlost přesouvajícího se davu ve směru slevy mi nejenže odvála nákupní vozík, ale také zcizila peněženku. Když jsem byl krádež nahlásit řediteli podniku, zažil jsem rychlost stokrát větší. Ani jsem pana ředitele neviděl, a už jsem byl informován, že si tento problém musím vyřešit sám.

     Asi nejmasovějším příkladem, kdy se lidé dožadují daleko větší rychlosti, je posledních deset minut strávených v zaměstnání. Zde můžeme vidět konfrontaci dvou stupňů rychlostí. Do kýženého konce pracovní doby se čas vleče jako nikdy předtím, po překlenutí této hranice nabírá rychlost tryskového letadla.

     I ve sportu je rychlost důležitá. Ale po jednom incidentu v hokeji jsem pochopil, že není rozhodující. Jeden ze subtilních útočníků pronikal velkou rychlostí do soupeřova pásma.  Proti němu vyrazil dvoumetrový obránce. Když došlo ke srážce a sečetly se obě rychlosti, výsledkem byl otřes mozku a krev na ledě.

     Nejdůležitější je rychlost při přecházení přechodu. Maminka na jedné straně, děti na druhé. Děti se rozběhnou za maminkou přes silnici. Ta, poté co spatří rychle se blížící auto, křičí: „Rychle, děti, ať se vám nic nestane!“

     Otázkou zůstává, jestli spolujezdec sedící v autě, které se přibližuje k přechodu, neříká řidiči: „Rychle, ještě je stihnem …“


Poznámky k tomuto příspěvku
ArctosWolf (Občasný) - 21.11.2003 > tak jako tak to stihnou všichni,bez vyjímky,pomalu nebo rychle
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 21.11.2003 > Jo to se mi líbilo.
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 22.11.2003 > je to taková sinusoida se mi zdá, chvíli dobré, pak o něco horší,...pak to zase nabere a zase ztratí......mno......nebudu bobkovat, máš tu lepší absurdní fejetony...
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 22.11.2003 >
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 21.11.2003 >

Čím rychleji se pohybujeme, tím dřív umřeme, se mi zdá. A proto se oddávám pohodové rychlosti v celém mém životě...

 

Lepší. Mám pár výhrad, ale ty jsou jen rýpalské...:-)


Body: 5
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 21.11.2003 > barlach> 

Rýpal... Ty moc v oblibě nemám :) Díky za přečtení.

Ale chtěl jsem se zeptat, kde jsi přišel k obrázku, pod kterým tady vystupuješ. Je vážně super.


<reagovat 
 barlach (Občasný) - 23.11.2003 > MZF> Kdysi, když jsem začínal u divadla, chtěl jsem být klaunem - je to ohromné, nádherné a strašně těžké umění, které nikdo nedoceňuje. A když jsem tu ikonku objevil v galerii ikonek, bylo jasno...
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 21.11.2003 > hodně suchý. čím dál lepší jsou tvé zápisky.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 24.11.2003 > stanislav> 

To si děláš srandu Stando, ne?

Za něco sstojí jediná úvaha na začátku o těch zvířatech, jinak plytkost nad plytkost. Relativní rychlost času si všimnou bystřejší žáci v 1., hloupější ve druhé, patupové nejpozději ve čtvrté třídě.

To v tom supermarketu - sorry, co na tom bylo vtipnýho?


Body: 2
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 24.11.2003 > Luk Malér> nejsi ještě dostatečně dorostlý k tomuto druhu humoru, nedělej ze sebe odborníka, suchořípo...
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 24.11.2003 > Luk Malér> 

Díky za přečtení.

Snažím se té plytkosti vyvarovat, ale jde to pomalu...


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 24.11.2003 > stanislav> 

To doufám, že nedorostu, je to duchamor - Megaduchamor.

 

 


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 24.11.2003 > Luk Malér> denně poslouchej Lustvisiháka, trochu Holcmana Ferdy, bez pauzy, tak dvouhodinovky v kuse, a pak si sem přijdeš odpočinout od úmorného humorného...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 24.11.2003 > stanislav> Jo proto se ti to tak líbí , a já myslel, že děláš ve Festivalu spisovatelů...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 24.11.2003 > Luk Malér> 

ani tak moc nedělám, jen se tam občas motám... :o)


<reagovat 
Unge (Občasný) - 23.11.2003 > "Proboha, rychle, snad to ještě stihnu !" říkal si, běžíc na veřejné WC. Stihl to, jenže všechny kabinky byly obsazeny. Takže to svým způsobem nestihl... -:))
Body: 5
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 23.11.2003 > Unge> 

Díky za zhodnocení.

 

Technická: Běžíc je přechodník přítomný pro rod ženský, v tomto případě bych doporučil použít běže.

 

Stačí najet na www.sezna.cz a do vyhledávání napsat Přechodníky.

A díky tomu, co mi pak vyjelo, jsem se je naučil


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2003 > Unge> jinak Unge 5 B a D :o))))))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2003 > MZF> hihihi, ty seš fakt Mirek Spáčil:o))vopravovat pochvalný kritiky:o))hihihi, nebo si z jiné planety........
<reagovat 
 Unge (Občasný) - 24.11.2003 > MZF> 

Já jsem tam ten ženský přechodník napsal úmyslně, protože běžíc mi připadalo srozumitelnější, než správné běže ! Přechodníky si ještě pamatuji ze školy a už tenkrát nám říkali, že se jedná o archaický tvar. Použití těch gramaticky spávných přechodníků občas vede k nesrozumitelným patvarům, na což existují i anekdoty, dokonce velmi staré:

„Může člověk polykat meče ?“

„To nemůže, ale může polykat mlaskaje.“

 

Na www.seznam.cz se samozřejmě podívat můžu...


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 24.11.2003 > quentinbubakoff> MZF je vysloveně veselá kopa, to se nedá svítit.
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 24.11.2003 > Unge> 

Chápu, že přechodníky jsou v dnešní době tak trochu zazenitem, takže si tu mojí poznámku neber nijak tragicky.

 

Ta hříčka je dobrá!


<reagovat 
 MZF (Občasný) - 24.11.2003 > stanislav> Beze mě by tu byla hrozná nuda...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter