Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Babí léto z kolekce Fejetony
Autor: brouk (Občasný) - publikováno 1.12.2003 (13:10:05)
Je začátek září a já se z různých tiskovin a jiných médií dozvídám jako každý rok, že k nám přichází Babí léto. Stále mi ještě nikdo neobjasnil, co tento pojem vlastně znamená. Moje představa o vzniku tohoto sousloví je asi následující. : Končí období veder a vystavených vnad v plavkách i bez, nicméně rtuť teploměru se pohybuje ve snesitelných oblastech okolo dvaceti stupňů celsiových. Starší dámy pookřejí, neboť leckterý nedostatek postavy se již dá dovedně zamaskovat kvalitním pružným prádlem, vytvořit tak iluzi mladistvého vzhledu a s větší sebejistotou tímto způsobem navázat kontakt s muži, kteří tohoto léta neměli úspěch u mladších ročníků. Proto navrhuji přejmenovat tento úsek roku na Léto zralých dam, což bude znít jejich uchu jistě lahodněji, zmizí hanlivý přídech a všichni budou stejně vědět, o co se jedná.
Je tu prostě konec prázdnin a začíná opět nával školních, pracovních a jiných povinností. Rodičům se vrátili děti z letních táborů, většinou ve stejném tričku a šortkách ve kterých odjížděli, a jež teď mají poněkud jinou barvu. Zato ale přiváží zpět plný kufr čistých pečlivě složených věcí, na kterých trůní tři neděle stará svačina. Dítkám to vůbec nevadí, líčí velmi nahlas své zážitky, a to všechny najednou, takže rodičům připadá, že jejich děti se zabývaly čímsi velice nebezpečným, jako jsou skoky z desetimetrové skály, opékání se vzájemně nad ohněm, lámání končetin apod. a řeknou si, že příští rok zvolí pro své dítě nějakou bezpečnější rekreaci. Třeba poznávací zájezd mezi lidojedy na Borneo.
Slečny vyprávějí spolupracovnicím z kanceláře o vášnivé zahraniční dovolené prožité v náruči naprosto úžasného osmahlého movitého Itala a rádi zapomínají, že z Itala se vyklubal Slovák rómského původu, přivydělávající si v Neapolské restauraci mytím nádobí. Pánové se zase v zaměstnání chlubí lechtivými příhodami s krásnou recepční, jejímž svodům se nedokázali ubránit a neuvádějí, že recepční se na ně pouze párkrát zářivě usmála, což není nic divného, jelikož to má v popisu práce. Samostatnou kapitolou jsou manželské páry, jenž se vzájemně předhánějí, co se jim letos podařilo "udělat". Megalomanští manželé tvrdí, že letos udělali Kanadu, skromnější pouze Španělsko nebo Chorvatsko, což je stejně za čtrnáct dní slušný výkon, ale já se nemohu zbavit dojmu, že všechny tyto země už byly hotové před příjezdem výše uvedených rekreantů.
Jsou mezi námi ale i tací, kteří nepotřebují o svých prázdninových zážitcích nic nalhávat sobě ani ostatním a vrací se spokojeni, plni dojmů a exotických jídel, obohaceni novými přátelstvími, případně nějakou letní láskou.
A u tohoto pojmu bych se opět zastavil. Mnohokrátt jsem slyšel řeči typu: "To byla jenom taková letní láska", přičemž dotyčný za svůj život zažil spoustu krátkodobých vztahů a to i na jaře,v zimě a na podzim. Nikdy však nemluvil o zimní, případně podzimní lásce. Tak proč má výraz letní láska nádech prchavosti až povrchnosti? Láska je láska, je vždycky krásná, jaká bude záleží jen na lidech, kteří ji prožívají a ostatní jsou výmysly uvzdychaných spisovatelů a autorů televizních seriálů, kteří se snaží vytvořit laciný romantický odér.
Jsem přátelé rád, že jsme společně odhalili pravé viníky, kteří mohou za naše nevydařené dovolené a nekvalitní sexuální život, přes to nám všem přeji nádherné babí léto a letní lásku, která přežije všechna roční období. Možná stačí jenom věřit. Nashledanou.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 1.12.2003 > Mno, o babím létu to moc není......ten začátek ano, líbil moc, ale zbytek je o prázdninách.....nevím no, nějak to ujelo někam jinam, možná s jiným názvem, a ten konec mi to celé shodil. Ale jinak svižně a vtipně napsáno.
Body: 4
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 1.12.2003 > Tak to je celkem povedené.
Body: 4
<reagovat 
MZF (Občasný) - 1.12.2003 >

Je to docela pěkné. Konec působí příjmně a nenuceně a navíc se neloučíš navždy, což je pozitivní.

Ale co si budeme povídat, fejeton je pěkně zapeklitá věc. Tvůj text mi někdy připadá příliš okatý. Myslím to tak, že některé další věty jsou předpovídatelné. Také se podle mě zabýváš příliš moc tématem sex a náznaky mezi muži a ženami. Nikde to nerozvádíš, což je dobře, ale když se ve fejetonu objeví toto téma, je s tím většinou problém. Protože na něj může být mnoho náhledů, které jsou ovlivněny věkem, vyznáním, zkušenostmi apd.

 

V druhém odstavci si dej pozor na ty děti - nějak ti tam zpřeházeli i/y...

 

Zdravím!


Body: 3
<reagovat 
brouk (Občasný) - 2.12.2003 > Díky moc za ohlasy. Sám docházím k názoru, že je to trošku šité horkou jehlou a roztříštěné. Uvidíme příště.
<reagovat 
brouk (Občasný) - 2.12.2003 > Děti odjížděli. Kurňa, já tý češtině dávám.
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 4.12.2003 > Děti jsem ti chtěla vytknout, ale vidím, že se kaješ, tak do toho nebudu šťourat. :o) Jistá roztěkanost tu bezpochyby je. Četla jsem dřív tvoje "Otázky", i tam je znát, ale ne tolik jako tady. Taky se mi zdá, že tady víc přehráváš, chybí mi tu ten dojem vtipu jen tak mimochodem, kterej se mi u "Otázek" tak líbil (třeba to Borneo mi připadá vyloženě přeťápnutý)...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter