Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Otázky
Autor: brouk (Občasný) - publikováno 3.12.2003 (10:02:31)
Každý z Vás se zajisté, milí moji čtenářové, zamýšlel nad smyslem lidské existence a dospěli jste jistě k pozoruhodným závěrům. Tak i já po vzoru slavných filosofů rozhodl jsem se spolu s Vámi ke zralé úvaze na toto téma a ta nyní tryská z mého pera hnána parou myšlenek přes velké množství převodů končících pravou paží.
V průběhu našeho žití nás napadá spousta zásadních otázek : Kde je máma ? Má táta vždycky pravdu ? Má Dvořáková opravdu trojky nebo jen kvalitní prádlo ? Existuje Bůh ? Co je život? Stojí ho za to žít ? Jsem po láhvi vína opravdu tak milý společník, jak si připadám ? Odpovědi na mnohé z nich zjistíme velice jednoznačně, například když Dvořákovou zmáčkneme s pomocí kamarádů v rohu třídy, a také s nateklým okem velice brzy poznáme, že odpověď na poslední otázku je jednoznačné ne.
Bohužel na některé stále odpovědi hledáme. Jednou z nich je tzv. božská otázka, neboli otázka existence Boha. Při průzkumu veřejného mínění jsem se postupně dozvěděl, že Bůh je: Michael Jackson, Dominik Hašek, Daniel Hůlka a vodprejskni buzerante, takže, jak vidíme, stanovisko veřejnosti je značně rozkolísané. Neuspěl jsem ani u papežského stolce ve Vatikánu. Po zaslání dopisu s dotazem na přesnou adresu a telefonní číslo Nejvyššího Nadřízeného odpověď nepřišla. Za sebe mohu říct, že jsem kdysi večer ve společnosti jisté osoby měl pocit, že Bůh skutečně existuje, ale později se ukázalo, že nešlo o mystický zážitek, nýbrž o celkem běžný úkaz s latinským názvem a lze jej zažít i s jinými děvčaty. Já však v Boha věřím, jelikož zrovna včera jsem viděl neskutečně božský zadeček.
A přesouváme se dál. Doporučuji pěšky, protože s vlastním vozidlem bychom vzhledem ke stálým dopravním zácpám uvízli na místě a při použití letecké dopravy příliš ulétli od tématu. Pro přílišnou vratkost argumentů se nedá doporučit ani přesun lodí, nehledě na myšlenkové ztroskotání .
Co je tedy život ? Život je to jediné, co máme doživotně, jak řekl Jan Werich. Od této věty se můžeme odrazit. Neodrážíme se příliš zprudka, mohli bychom se ošklivě zranit na hlavě, zvláště v mělkých vodách laciného rádobyfilozofování našich odpůrců.
Jak jistě víte, na cestě životem nás čeká mnoho důležitých křižovatek. Někdo je projíždí divoce s nohou na plynu, přičemž v nejbližší zatáčce končí čelně na stromě. Jiný zase dává vždy přednost zprava i zleva a do cíle dojíždí nepoškozen, ale jako poslední. Jsou i tací, kteří se před každou křižovatkou zastaví, aby se rozmysleli a nasvačili a většinou dojet nestihnou. Asi nejoptimálnější je po mých zkušenostech kombinace všech tří způsobů a při používání prvního se rozhlédnout.
Existují také lidé, kteří se pokoušejí najít odpověď na výše uvedenou otázku pomocí matematiky. I já jsem se jí pokusil vyřešit rovnicí o jedné neznámé a došel k závěru, že dvě neznámé přinášejí o hodně víc vzrušení a toto řešení mohu doporučit.
A nyní se dostáváme k otázce, zda život stojí za to, abychom ho žili. Čili nabízí se klasická věta, kterou pronáší již po staletí melancholicky rozervaná postava Shakespearova dramatu, a to Být, či nebýt ? Staré přísloví nám odpovídá, že kdo chce být, hůl si vždycky najde. Kdo chce tedy být, najde si hůl, opře se o ní a koná dlouhé procházky do přírody, nejlépe do hor. Kdo chce nebýt, nehledá obvykle hůl, nýbrž větev. Tito lidé většinou celý život na něčem, nebo někom visí, takže z tohoto světa odcházejí způsobem, který je jim vlastní a blízký.
Tímto jsme tedy našli odpovědi na základní otázky lidstva a dostáváme se k závěru. Co tedy říci na závěr . Život žijme tak, aby nám slušel, nenechme se příliš rozptylovat něčím jiným a nebojme se myšlenkových pochodů, jsou zajímavější, než vojenské. Přeji Vám i sobě mnoho zdraví a těším se na další shledání.



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 3.12.2003 >

škoda toho závěru

... kdo chce psa bít, tak si hůl najde.... samozřejmě, když to budeš předčítat někomu, tak je to jedno, ale takhle napsané to nutí člověka přemýšlet nad tím, jestli to je chyba, nebo jestli je to záměrně (čeština je skvělý jazyk :-))

... a ten poslední odstavec krapet nesedí k tomu předchozímu

 

... nicméně zbytek je fajn

4*


<reagovat 
Lian (Občasný) - 3.12.2003 >

Taky mi ten poslední odstavec úplně nesedl (a taky dvakrát za sebou "závěr") a myslím, že to být/bít tam je fakt schválně.

Jináč se to četlo moc hezky. Líbilo. Klidně bych to dala i jako fejeton.


Body: 5
<reagovat 
jarin (Občasný) - 3.12.2003 >

Kdysi ve škole nás učili, že fejeton se vyznačuje vtipností, lehkostí a nadhledem. Což docela vystihuje charakter tohole díla. Četlo se to opravdu dobře. Ačkoliv to nic neřešilo. Což asi nebyl cíl, že?


<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 3.12.2003 >

Celkem dost povedená úvaha.


Body: 4
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 3.12.2003 >

Tak fakt nevím, o čem jsi uvažoval. A moc jsem se nebavil, tenhle hospodsko-novácký humor mě moc nebere. Viděl bych to na trojku - jenom mě to obralo o čas, nebezpečný žvást to není a napsané to je průměrně.

 

Zdravím a přeji nápady.


<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 4.12.2003 > Místama trochu laciný (hlavně ten konec), místama skutečně přirozeně vtipný. Škoda (pro mě) těch vět typu "jak jistě víte" a "nyní se dostáváme", nemám tyhle fráze v oblibě. Mohlo to být ucelenější, připadá mi, že po třetím odstavci se to trošku rozsejpá. Celkovej dojem ovšem velmi kladnej. :o).
Body: 5
<reagovat 
brouk (Občasný) - 5.12.2003 > Původně to bylo určeno ke čtení mým přátelům a ty fráze mi přišli fajn, trošku jako parodie na "vážné" úvahy. Jestli to někomu zbytečně sebralo čas, tak se omlouvám. Bavil jsem se při psaní, tak doufám, že pár lidí se pobavilo také. Ale chce to trošku víc hloubky, jedu asi moc na laciný efekt.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 9.12.2003 > poezie ti jde líp.....tohle nebudu hodnotit bodově......věnuj se veršům
<reagovat 
Ychtil (Občasný) - 15.12.2003 > Pobavilo. :-)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter