Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Divadlo
Autor: Jimmmy. (Občasný) - publikováno 29.12.2003 (19:46:14)

   Stařeček se upřímně zasmál, když zjistil, že za městem otevřeli nové divadlo s přiléhavým názvem „Fénix“. Nikdo nevěděl, kde se vlastně vzalo. Ze všech úst se neustále ozývalo, že patří všem. Stařeček už nebyl zvyklý chodit mezi lidi, ale tu novou pýchu městečka si nemohl nechat ujít. Vzal si svůj nejlepší oblek a vyrazil. Ani se nedivil, když procházel prázdnými ulicemi – celé městečko bylo v divadle...

   U vchodu ho zastavila výstražná cedule - „Vstup pouze s maskou!“ Stařeček zakroutil hlavou nad svou roztržitostí, jak jen mohl zapomenout na takovou samozřejmost. Vrátil se domů a otevřel skříň. Byla plná masek. „Pro tuhle příležitost snad něco vážnějšího,“ pronesl stařeček nahlas a sáhl po šedém obličeji…

   Za pár minut už vcházel do divadla. Vůbec ho nepřekvapilo, že se neplatilo vstupné, kasa ve Fénixovi úplně chyběla. Uvelebil se ve své oblíbené poslední řadě a čekal. Necítil se dobře – vydýchaný vzduch a neutuchající hluk. Bylo plno. Ozvalo se zvonění a několik lidí ztichlo. Za pár chvil se zvedla opona a doprostřed jeviště přivezl muž v černém plášti mladíka v kolečkovém křesle. Několik masek zatleskalo a někdo si odkašlal. Najednou bylo ticho. Mladíkovi bylo asi tak dvacet, přesto byl jeho obličej posetý vráskami a chyběly mu obě nohy. Měl nepřítomný a neuvěřitelně unavený výraz…

   Za pár chvil se mladík v křesle začal podivně klepat. Vzápětí se začal svíjet v křečích a od úst mu šla pěna. Byl jako jeden velký nerv, do kterého je zapícháno tisíce malých jehliček. Každou vteřinu se ozvala bolest, pokaždé na jiném místě jeho podstaty a vyvolala další vlnu utrpení, o které neměl do té doby ani ponětí. Někdo zívnul a pár diváků (včetně stařečka) nuceně a slabě zatleskalo. Muž sebou však nepřestával v agóniích házet z jedné strany křesla na druhou. Navíc se divadlem nesl jeho nelidský řev. Po několika minutách utrpení se i s křeslem převrátil a spadl na zem. Rudý pramínek z jeho úst se smísil s prachem z jeviště - zemřel…

   A pak spadla temně rudá opona a sálem prolétl bouřlivý potlesk jako pleskot křídel vyplašených holubic. Diváci byli nadšeni…



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Manloth - 30.12.2003 > SUPER!!! Trochu Lynchovina :) Líbí se mi... MT. Pa zítra PS: Nevím jak se dávaj ty body, takže to napíšu: 5*
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 30.12.2003 > čtenář> Škoda... a já se tolik těšil na body! :))
<reagovat 
Abyss (Občasný) - 1.1.2004 > ja ti dam body! je to fakt super napsany.. takovy strhujici (jako ten potlesk :))
Body: 5
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 2.1.2004 > yed> No, konečně si to někdo přečetl :) Díky moc :)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 3.1.2004 >

Myslím, že jsem velmi příjemně překvapen, nevím přesně k čemu tohle dílko přirovnat, ale na každý pád v pár větách řečeno hodně, a to mám moc rád...

styl je adekvátní vyprávěnému, není příliš do absurdna a tím ta metaforka vyznívá o to líp. 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 3.1.2004 > stanislav> Tvé déčko přišlo právě včas, aby moje sebevědomí pozvedlo z prachu :))) Děkuju :)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.1.2004 > Jimmmy.> já ho tam dal ne z nějakejch psychologickejch důvodů,. ale proto, že se mi to opravdu setsakra zamlouvá...
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 3.1.2004 > stanislav> O to větší psychologickej účinek to má :))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.1.2004 > stanislav> sakra, že bych to vykompenzoval jedničkou??:o))))
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 4.1.2004 > quentinbubakoff> Tak teď ani nevim, zda-li pak se ti to líbí či ne... ;)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 4.1.2004 > Jimmmy.> jen lehce džoukuji se svým objevitelem, guru, rádcem a přítelem na telefonu panem Stanislavem...:o))))
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 4.1.2004 > quentinbubakoff> Tož já proti džoukování nic nemám, jen jsem čekal, že připojíš komentář o líbivosti a nelíbivosti :) To víš, mám málo čtenářů, tak si je musím nahánět :)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 4.1.2004 > Jimmmy.> naháněním to nevyřešíš:o))))
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 5.1.2004 >

tahá mě tam za oči za pár minut a kousek za tím 2 x po sobě za pár chvil

jinak líbí, dost


Body: 4
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 5.1.2004 > nin-ex> Jojo, já vím, už při psaní jsem tam s tím tak nějak zápolil... Ona se ta forma časem snad nějak vychytá :) Jinak moc dík za kritiku :))
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 5.1.2004 > divadlo Fénix...extra podívaná za šesták velevážení......myslím, že velmi dobré nakročení.....
Body: 5
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 5.1.2004 > quentinbubakoff> :)
<reagovat 
Manloth (Občasný) - 20.1.2004 > Moc, moc pěkný :)
Body: 5
<reagovat 
asi (Občasný) - 30.1.2004 > Vidím, že se specializuješ na temnou stranu naší skvělé existence. I když tomuhle až tak zcela nerorozumím, takže nemohu dost dobře hodnotit.
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 2.2.2004 > asi> Je to hodně o pocitech  PS: Jojo, temná strana... jsem realista  Díky moc za přečtení...
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 27.2.2004 > i tohle se mi líbí :o))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ms_ (Občasný) - 13.3.2004 > Ta posledni veta... neco s holubicema... to je fakt uplne strasny. Nehodi se to ke stylu celkovy povidky. Jinak je to zajimavy.
Body: 4
<reagovat 
ms_ (Občasný) - 13.3.2004 > Jo a jeste bych rek misto "kasa" "pokladna"...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter