Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Symfonický Orchestr ZUŠ Na Popelce z kolekce ZUŠ Na Popelce
Autor: Petr (Občasný,Redaktor) - publikováno 10.12.1999 (14:34:20), v časopise 10.12.1999
 

Z historie symfonického orchestru ZUŠ Na Popelce :
 


                     Symfonický orchestr Základní umělecké školy Na Popelce v Praze 5 vznikl v září roku 1995. Ještě v témže roce se prezentoval na veřejnosti sérii vánočních koncertů (mj. u pražského Jezulátka, v Betlémské kapli, Hlaholu). Provedení slavné Rybovy mše “Hej, Mistře!” nastudoval (ve spolupráci s pěveckým sborem ČVUT) a provedení řídil dirigent Ladislav Cigler, pod jehož vedením pracuje orchestr dodnes.



 
Od roku 1995 nastudoval L. Cigler s orchestrem řadu opusů - skladeb barokních (J. S. Bach, G. F. Handel, H Purcell, P.Vejvanovský) a z období klasicismu (J. A. Benda, J. Haydn, W. A. Mozart, J. D. Škroup, L. v. Beethowen, aj.).



 
Ve své poměrně krátké historii měl orchestr příležitost vystoupit nejen v řadě pražských koncertních sálů (Dvořákova síň Rudolfina, velký sál Žofína, Hlahol, chrám sv. Šimona a Judy, Emauzy, Libeňský zámek), ale i mimo Prahu (zbraslavský zámek, Louňovice pod Blaníkem, Milevsko).


            S úspěchem se prezentoval také v zahraničí (v německém Furt im Wald).
            V současné době má orchestr 45 stálých členů - převážně žáků ZUŠ Na Popelce 1. Věkové složení se pohybuje od 10 do 24 let.


Sídlo ZUŠ Na Popelce :
Na Popelce 1/18,
Praha 5,
Košíře,
PSČ 150 00

Vedení školy :
ředitel Tomáš Kreibich
zástupce ředitele Karel Mahelka



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
 
1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter