Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce TAXIS z kolekce O životě...
Autor: VladkaS (Občasný) - publikováno 8.1.2004 (09:27:36)
další ve sbírce>

TAXIS

 

Tam v dáli neznámý osud stojí

koně se řítí

koně se bojí

pod kopyty smutné písně pějí

 

...ta koňská jatka

Transparenty z davu se šíří

a koně běží, běží dál

k příkopu míří

 

Přidej rychle Ryzáčku můj

jenom skok

rovinka a jsme v cíli

 

Skok a pád

Kde je ta ohnivá zář

kde ji máš?

Ve velkém prachu mizí

 

Tlukot srdce doznívá

krůpěje krve s prachem se smísí

A místo vůni vavřínu

nedýchá a leží teď ve stínu

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lei (Občasný) - 8.1.2004 >

Kdyby se to aspoň líp rýmovalo. Dalo by se to dát jak agitka do čítanek, ale takhle?


<reagovat 
Varial (Občasný) - 11.1.2004 > Líbí
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 8.1.2004 > Já myslím, že závodní koně si dostihy docela užívají, protože jsou k tomu vyšlechtění :o) takže o pění smutných písní pod kopyty by se dalo polemizovat...
A jinak celkem souhlasím s Lei - dílko celkem prvoplánově svým námětem útočí na naše city, ale literární kvality valné nemá...
<reagovat 
 VladkaS (Občasný) - 13.1.2004 > Kelly> Nemyslela jsem tím celé dostihy, jen ten TAXIS...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 13.1.2004 > nojo, ale ono to působí, jakože se ty koně bojí všeobecně, celýho turfu :o)
<reagovat 
 VladkaS (Občasný) - 13.1.2004 > Kelly> Název to má TAXIS a o ničem jiném nepíši...
<reagovat 
g morr (Občasný) - 8.1.2004 > ech... jatka věru smrdí a fungují jinak. taky na nich padne o něco víc kusů...

na konci ti ujela vazba "místo vůni vavřínu / nedýchá a teď leží ve stínu" a takovejch míst je tam víc, "transparenty z davu se šíří" – a kruci, jakže? "koně (?) pějí písně pod kopyty" – ať už pěje kdokoli, je to divný, ještě takpod fousy... ale pod kopytama? to tak chvíli hekáš, jak na tebe stoupaj a pak je z tebe kašička...

neznámej osud stojící v dáli to je taky pěkný... strašák nějakej? nebo čeká na bus?
ohnivá zář?

ale hlavně to téma... opravdu hrubý zjednodušování, jak podotkli předřečníci.
ech... jatka věru smrdí a fungují jinak. taky na nich padne o něco víc kusů... kolik koňů umřelo kvůlivá Pardubicím řekněme za posledních 50 let? kolik se jich díky dostihum narodilo (páč povozy už leta netahaj)?
a to je ještě prd proti formě.
a jsem dneska zlej, sorry.
Body: 2
<reagovat 
 VladkaS (Občasný) - 13.1.2004 > g morr> 

Nemusí se to líbit, ale tak hodnotit, když je někdo zlej u jiného příspěvku jak jsem četla jsi byl zas sketa...

No, ale jinak transparenty z davu se šíří...no, je to fakt  už dávno, ale jeden takový transparent z davu lidí se objevil proti TAXIS...nevěřila jsem co takový člověk na dostizích dělá, ale asi jen pro ten transparet...a nepsala, ale ani nenaznačovala jsem, že by měl kůň někoho podupat... Neznámý osud v dáli...a pak jsem asi tak o čem psala TAXIS...tak jo, třeba strašák ve tvaru...a je pravdou, že bez pádů a bohužel ani smrti to není a přiznejme si, má-li vstát kůň má to horší...Forma možná nic moc, ale tak proč to zas hned  hodnotit -naznačovat "vždyť jich bylo málo co jich umřelo tak proč o tom psát...?Mám na net zas málo času,ale snad jsem napsala vše co jsem chtěla. Přeji Ti hezký, úsměvný den.


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 13.1.2004 > Vlaďka> Myslím, že jsme si neporozuměli.
Já jsem taky neříkal že by kůň měl někoho podupat. Například. Ale kdo co tedy pod kopyty pějí? Sorry, já prostě vidím, že někdo zpívá pod kopytama. Možná kůň, možná jen tak někdo.
Bohužel i vté tvojí odpovědi jsou místa, kterým nerozumím. Např: ... a pak jsem asi tak o čem psala TAXIS. Sorry, nemůžu za to.
Nemyslím, že bys o tom neměla psát. Ale bohužel z toho děláš propošku.
Hezký den i tobě.



<reagovat 
Kelly (Občasný) - 13.1.2004 > Tak jsem to asi špatně pochopila... ale já fakt nemám pocit, že by se ty koně nějak obzvlášť báli, podle mě ja fakt baví skákat a závodit, od toho jsou na světě :o)
<reagovat 
 VladkaS (Občasný) - 14.1.2004 > Kelly> Skákat a závodit ano, volnost, ne jen stát ve stáji. To byl jen můj názor na TAXIS /myšlenka/-kůň, který spadne, přežije, že-by se tam rád vracel a co Ti ostatní, i když skočí, ale asi určitě vědí-vidí u ostatních pády...a já nevím. Víc by určitě řekl-napsal ten kdo na něm jezdí, stará se o dostihového koně...a ohledně formy, asi jsem to měla sem napsat nebo změnit některá slova...tento příspěvek je můj, ale starý asi tak 15let.Chtěla jsem to pozměnit,ale jednomu mému super kamarádovi se líbil a tak jsem to nechala tak. Ale i tak díky za názory-hodnocení.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 14.1.2004 > jo taaaak, tak jestli je to 15 let starý, tak tím se hodně vysvětluje :o) dík za diskusi :o)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
8 8 9 10 12 14 15 (16) 17 18 19
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter