Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Anamnéza jedné písničky a o tom, co se stává Zítra ráno v pět
Autor: ouvej (Občasný) - publikováno 13.1.2004 (09:04:04)

Spadla jsem do nedodělaného krbu, ze kterého trčely dráty. Holt, jsou na tom světě lidi, kteří padají všelijak podivně i za mlada. Kupodivu, až ráno, kdy jsem byla užitečná a rozhodla jsem se smývat nádobí. A byl den po Silvestru, Nový rok nevím kolikátý. Toho objímání. Nevím, jestli jsem o tom už nepsala. Jak jsem si uprostřed obecné nevážnosti závažně zjednala klid, abych proslovila, že je, ty mé souputníky po vandrech, českých řekách, horách, mám ráda. Podle stupně láskyplného výsměchu jsem ze své lásky udělovala výjimky. Až jsem skončila u: „Vy volové, mám ráda jen sebe.“ A těch písniček. Moji milovaní kamarádi. Ale, ale, jeden donesl basičku pitíčka, a protože se nestihla dopít, přestože zcela veselý a obumbičkovaný, jak říká moje maminka dědečkovi, když to přetáhne na nějakých mysliveckých rejích, tu plnou basičku si naložili do luxusního autíčka a odvezli. Inu, i to se stává. Možná je to lepší alternativa, než ta, aby se to zkazilo jako háble mých naložených utopenců. A protože tuhle písničku jsem zpívali opravdu překrásně, zpívali jsme ji tenkrát nejmíň pětkrát. Ale na kazetě, kterou jsem tenkrát natáčela, je slyšet jenom smích a šum a hlahol neurčitelných hlasů. Přesto ji zkusím najít. Můj milý tam hodně opilý huláká: „Žeňulko moje drahá.“ S takovým trapným důrazem na slově drahá. Ještě teď, po letech se ježím studem.  Ale opravdu jsme byli byli neuvěřitelný amatérský sbor zpěváčků a chórů nebeských.

 

Jdu se svým milým vandrákem krajinou, vandrák ve žlutých pletených ponožkách, ženuška sama štrikovala, náš syn, zcela běžný typ chlapečka, já, neortodoxní vandračka v pohorkách a černé krajkové sukni. Klóbrc ze slámy, koník by pojedl, kravička by se napásla, kos by uzobl umělé třešně. Před chvílí jsme v trutnovské nádražce zažili, jak se mě místní dementní sběrač s velkým voletem pokouší koupit. Slibuje mému muži, že když mě dostane, bude se mu o dcerušku dobře starat. Můj muž je přesně o dvanáct dní mladší než já. V Trutnově je špatná voda. Způsobuje volata a demenci. Možná to bylo v Turnově, když nad tím tak přemýšlím. Dlouhá, dlouhá cesta. Krajková sukně je celá ucouraná. Po pravé straně les, po levé louky. Zpívám si, že zítra ráno v pět, a to všechno, co k tomu patří. Obzvlášť procítěně se obouvám do slov: „A co jsem si natropil, to si i vypiju.“ Za zmínku stojí to, že můj synek se poprvé k mému hlasu připojil tím svým křehkým.

 

S mladší dcerkou a synem na vandru. Někde u České Lípy. Myslím, že to bylo v Jestřebí, kde kamaráda, upracovaného architekta, který se dvakrát do roka stává zcela nekontrolovanou střelou, nadchly dvě hospody hned vedle sebe. Rozvíjí zcela neromantické sny o tom, jak do rána mezi těmi skvělostmi úžasnými budeme přecházet, chvilku v té hospodě, chvilku v druhé. Zvítězí romantici, zcela zavlhlí si v dešti ustýláme někde pod převisem. Ten největší romantik hraje na kytaru a zpívá, že zítra ráno... Opravdu, zítra ráno v pět se probouzíme do krásného dne, jak se to občas stávalo. Nedávno moje dcerka, čerstvá maminka, vzpomínala na to, jak jsme skotačili: „Hoja hoj, hoja hoj, v králi máme zastání...,“ před majitelem láhve s rumem, protože bez toho skotačení byl tak nějak hrozně lakomý. Ale ten stav zítra ráno v pět...

 

S básníky u jedné z nejúžasnějších bab, které jsem poznala. Ajajaj. Ve veselých řeznických kalhotách přeskakuji v repertoáru toho, co piji, od milců bílého vína k milcům červeného. Hlásek mi taky přeskakuje, jak se snažím zvládnout všechny ty tóniny, ve kterých se zpívá. Najednou tlapka na mých ramenou. Synek mě objímá a zpívá tu našu. „Tak přilož na oheň, a smutek v sobě skryj, prosím, nezapomeň, nezapomeň a žij...“

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
hajka (Občasný) - 13.1.2004 > Moc milé...a rubriku už máme slíbenou
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 13.1.2004 > Super!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 13.1.2004 > Čéče, umíš i prózu!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 13.1.2004 >

rejditi  je třeba!

 


Body: 5
<reagovat 
noa (Občasný) - 13.1.2004 > já kdysi strašně ráda tyhle trampský... a nevím, jak se to stalo, nejednou to bylo pryč a zbyla taková skeptická pachuť... a přitom si pamatuju, že to bylo skvělý "až mě zejtra ráno v pět ke zdi postaví, ještě si naposled..."
...jsem zaujatá...
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.1.2004 > noa> Ale no tak, to trampský je tam návdavkem. A vůbec, tohle je když tak o vandrácích. Co si jen tak táhnou krajinou. Ale víc o kamarádství, o lásce a o písničce.
<reagovat 
 noa (Občasný) - 13.1.2004 > ouvej> tak jo :-)
Body: 5
<reagovat 
Helen (Občasný) - 13.1.2004 > Příjemné čtení. :-))
Body: 5
<reagovat 
 Flegmatik (Občasný) - 13.1.2004 > Helen> Souhlasím.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 13.1.2004 > jo, zlaté časy, kdy jsme táhli nad ránem přes paseky a zakopávali o pařezy a znavené kamarády .-)
Body: 5
<reagovat 
jarin (Občasný) - 13.1.2004 > no, opravdu zajímavý. Myslím, že ta rubrika úlety je vic než nutná.
Body: 5
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 13.1.2004 > Fajn.
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 13.1.2004 > Jo, tohle je docela hezkej úlet
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 14.1.2004 > Mě to bavilo číst :o)))
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 29.3.2004 > Tak jo, tuhle jsem si ráda našla. I když v rubrice seznam ribrik je k nalezení jen těžko.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter