Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bez odpovědi
Autor: Petrax (Občasný) - publikováno 15.1.2004 (21:19:07)

 

Nevím, kam mám jít.

*

Ptám se sama sebe a kohokoli, kdo mi dokáže odpovědět. Jít rovně, zvolit zatáčku, nechat se svést zkratkou?

*

Stojím uprostřed a nevím, co je správně.

*

Proč se nevěře říká zahnout? Proč při lži uhýbáme očima? Proč nedokážeme překonávat překážky a obcházíme je? Vyhýbáme se zodpovědnosti? Proč se otáčíme zády k problémům a mnohdy taky k těm, na kterých nám záleží?

*

Ptám se a chci, aby si každý odpověděl sám.

*

Já chci jít rovně, už to vím. Ale je nějaká cesta z prostředka rovná?

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Šariella (Občasný) - 16.1.2004 > Je to krásný !!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 16.1.2004 > přeju ti, abys tohle svý předsevzetí dodržela...ale....život je bohužel tak složitej a spletitej........za pár let se na tenhle text podíváš a......zjistíš, jak krásné by to bylo, ale jak nemožné.......pěkný den......
Body: 5
<reagovat 
 Petrax (Občasný) - 16.1.2004 > quentinbubakoff> Možná máš pravdu. Mamka říká, že ztratila iluze, ale ne ideály.. Já mám ještě oboje. Tobě taky pěkný den:)
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 18.1.2004 >

Tak to je výborný nápad. Já osobně si myslím, že představa přímé cesty za pravdou (svodidla brání svodům!) je produkt západní metafyziky. Neexistují rovné cesty, všechny jsou křivé - jde o to jak.

Nicméně pokud ti víra v rovnou cestu pomůže být dobrým člověkem, pak jenom dobře.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Petrax (Občasný) - 19.1.2004 > Bobr> Nemůžu jinak než poděkovat:)
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 20.1.2004 > Jen taková otázečka - nevíš, kam máš jít, nebo nevíš jak a kam máš jít? Máš to vyvedený, ten čtvrtý odtavec nemá chybu.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zmichaela (Občasný) - 20.1.2004 > Napadá mě jediná odpověď na tvé otázky, protože jsme lidé.Život není lehký a není lehké dodržet předsevzetí snad jednou nejdeš i ty v sobě samé ty správné odpovědi.Život je jeden velký otazník nemáme to hold lehké.Jinak se mi báseń líbí, protože si myslím, že lidí kteří se pídí po odpověďích už asi moc není.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 23.1.2004 >

klasika.

ale sem tam je taky dobrý se vrátit a jít trochu jinudy, než jsme původně chtěli, ta cesta se prostě pořád hledá, a zjistit, že se pleteme, můžeme jedině zkušeností se slepými odbočkami... si myslím.


Body: 5
<reagovat 
 Petrax (Občasný) - 23.1.2004 > stanislav> Hezky si myslíš-něco na tom bude (tím chci říct: "Ano, máš pravdu":). Dík za názor
<reagovat 
Helen (Občasný) - 26.1.2004 > Výborně! :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Sallome (Občasný) - 28.1.2004 > pěkné
Body: 5
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 19.2.2004 >

Kurnik já si to své déčičko vymazlené šetřím a dávám ho z ruky jen málokdy, ale tady?

Je to perfektní...

Hííí,hi,hááá...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 19.2.2004 >
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 29.2.2004 > Super!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MZF (Občasný) - 29.2.2004 >

Pěkné. Na zamyšlení, což je u textu to nejcenější (alespoň pro mě).

 

Myslím si, že žádná rovná cesta neexistuje. I ta sebepřímější musí mít nějakou tu malou zatáčku. Cesta se stává rovnou až na jejím konci, kdy si člověk uvědomí, jak pro něj byla dlouhá a zátáčkovitá.

 

Rovná cesta také může znamenat nudu. Představ si, že rovný život znamená život bez radostí, smutku, úspěchů, lásek, zlomených srdcí... Prázdá, smutně prázdá rovná cesta...

 

Naše cesta vede přímo ke smrti. Když si to vezmeme polopaticky, můžeme to takto říci. Ale záleží jen na každém z nás kolika zatáčkami (prožitky) si tuto rovnou cestu zpestříme. Ať už pozitivně nebo negativně.

 

Ale dle mě: Lepší smutná cesta, než rovná.

 

Upřímě: Ne že by byl tvůj nějakou revolucí, ale dal mi podnět uvažovat. Za což ti děkuju a mávám ze zatáčky...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Petrax (Občasný) - 1.3.2004 > MZF> Díky. Ale já tím nemyslela, že chci mít klidný život bez radostí, smutku, strachu... Ale spíš rovnou cestu v rozhodování. Proto tě vidím někde před sebou a ne v zatáčce:) Ale jsem ráda, že jsi v tom našel něco vlastního-to je moc důležitý...
<reagovat 
three mile smile (Občasný) - 17.4.2004 > rovně, co nejrovněji.. zatáčky jsou jen výlmuvy, bludičky podél cesty.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Petrax (Občasný) - 17.4.2004 > three mile smile> Já nemůžu jinak, než říct taky díky..
<reagovat 
čtenář Jajoch - 28.11.2004 > Iluze(někdo snad říká sny) i ideály si chraň...možná je to to nejcennější, co člověk má...;-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter