Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sebeshlížení
Autor: Pescatore (Občasný) - publikováno 19.1.2004 (11:17:38)

Probudil se a jediné co chtěl slyšet,

byla jemná slova některé z jeho milenek.

Chtěl, aby se mu znova dostávalo bezpočet laskání,

úsměvů a hlazení... Vždyť byl ještě tak mladý, plný síly a tělesné krásy.

 

Ležel na bíle potažených poduškách a polštářích, přemítal koho k sobě zavolat...

Náhle v jeho mysli vyvstal obraz tváře jeho otce.

Byl velmi přísný...

 

Ne, nebyl jsi ponížen, jak si myslíš, Diviem Sirnem,

bez důvodu. Nebyl jsi neprávem zbit na nádvoří pro svoji zpupnost... ne, synu! Nosíš v sobě nebývalou pýchu a rád by ses ukazoval nad druhými. Chtěl bys být sama ctnost, ale ublížil jsi ze chtivosti a slabé sebedůvěry už nejednomu člověku.

Tvá zranění byla jen vymyšlenou záminkou, kterou jsi chtěl zahladit nepříjemný pohled na své vlastní činy a myšlenky... I tvá žena Claudia odešla...

 

Vzpomínal, jak se tehdy vztyčil a vší silou uhodil otce do tváře. Pěst zasáhla pravý spánek a otec se, za slabého tlumeného vydechnutí, sesul k jeho nohám.

Položil vedle něj bronzovou vázu, zavolal svého sluhu, opatrně mu nastrčil zlatý šperk do kapsy... a zavolal stráže. Otec byl mrtev. Sluha vzápětí setnut.

 

Jsem hoden vyšších poct a krásnějších žen...

Ty předchozí mne nebyly hodny...zneužívaly mé dobroty... ech, kde je to víno, u všech Sentulionů ...

 

Nalil si plný pohár. Snažil se zaplašit zjevující se přísnou tvář otce...

Namáhavě se zvednul a vyvrávoral z domu.

Došel až ke studni za ním, ponořil do ní několikrát hlavu a čekal, až se hladina uklidní. 

Studna byla plná téměř až k obrubě.

 

Pak se dlouze díval na svoji tvář na hladině. 

Bylo v ní něco neživého.

Jakási nehybná pýcha dělala z tváře masku bez života. Náhle jakoby mu do zátylku nějaký ženský hlas zašeptal:

Mohl jsi býti synem hvězd... teď jsi jen otcovrahem...a tím, kdo odvrhnul svou ženu...

 

Zprudka se otočil... nezahlédl ale nikoho...

Před očima se mu zatmělo, zavrávoral a padl temenem hlavy na kamennou obrubu.

Sesul se nejdříve hlavou a pak až po pás do studny... jak později uvažovali přihlížející.

 

Odpoledne jej takto našla jeho bývalá žena Claudia. Neubránila se prudkému pláči...

Byla tou, která vždy věřila, že v člověku je dobro, pouze zatemělé...

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 19.1.2004 > Hmm... poučný příběh....
Body: 4
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 19.1.2004 >

stalo se a stane se ještě bezpočtukrát...

kdybys tam neměl všechno podané tak doslova, možná by se mi to líbilo víc, je lepší, když si tam čtenář ta slova některá dosadí sám....  prázdnota, pýcha...  


Body: 5
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 19.1.2004 > stanislav> 

Měl to být pokus o takový ten "římský výpravný a trošku i moralizující styl".

Tehdy bylo ve vyprávěních a epických podáních často používáno velkých slov a málo se pěstoval "náznak" a nedořečení. Úmyslně tam není filozofující rovina - snad jen trochu v řeči otce a Claudie - jinak jen příběh. Symbolismus a náznaky jsou až plodem mnohem pozdějším... se mi zdálo.

Jenom sen a příběh.


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 19.1.2004 > Pescatore> já tušil, že to nějak vysvětlíš, proč je to takhle a ne jinak, Římane s etruským kořenem...
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 19.1.2004 >
<reagovat 
Lucie Cermanová (Občasný) - 19.1.2004 > Tý jo. Moc pěkný. Nádherný výběr slov, myslím, že se záměr velice zdařil
Body: 5
<reagovat 
noa (Občasný) - 19.1.2004 > na mne asi až příliš moralizující... ale jazykově je to moc pěkné
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 19.1.2004 > Moc se mi to líbilo.
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 19.1.2004 > tydlety morytáty ze starověkýho Říma sou pro mě těžko stravitelný......souhlasím s noou...je to hodně moralizující......
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 19.1.2004 > Mně jsou pravopisný chyby šumák  líbí...
Body: 4
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 20.1.2004 >

Ohledně čárek je to také tím, že jsem chtěl původně takovou "jakoby básnickou epickou skladbu"- bez čárek a dodatečně jsem se je tam zkoušel namontovat...

Opravím.


<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 20.1.2004 > ...se musim priznat, ze takovy morytaty ze starovekyho Rima miluju :) tuhle jsem zhltnul Quo Vadis a i kdyz je to nechutne moralizujici, plny velkejch slov...jen ta filozoficka rovina to cely prostupuje a vlastne to bylo i s tim umyslem napsano...a asi i tezko stravitelny pro soucasnika...tohle se mi libi, gramatika negramatika, to neni to oc tu bezi...nebo by spis nemelo...i kdyz to nemusi byt zrovna pohledny...jen bych se v tom trochu vic pobabral :)...dal bych 4 bobky, ale ten jeden pridam jako prosbu o dalsi pokus v podobnem duchu :)
Body: 5
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 20.1.2004 >

Vypadá to, že haluszka sice nemá češtinářský problém. O to víc má ale problém

"s úsměvy"  ,mými dílky a reakcemi na ně. Jak to tak vypadá, díla druhých ji moc nezaujala.

A sama asi píše jedině červenou tužkou do diktátů.


<reagovat 
 haluz (Občasný) - 20.1.2004 > Pescatore> No tak nic, sorry, že sem se snažila ti pomoct, příště si svoje snahy vetknu rovnou do prdele.
To, že někdo cit pro jazyk má a někdo ne, to je naprosto jasný, ale co tu kritizuju je to, že se tím nikdo nezabývá před publikací věci, která si to zaslouží.
A tohle tvoje:
Rád se podívám, až taky něco napíšeš svojí "bezchybnou školní češtinou".
Vypadá to, že jsi jí doslova a do písmene odkojena
Novej nick "češtinářka" by ti slušel.
...je naprosto k ničemu.
Nechápu, že na kritiky reaguješ tímhle způsobem, způsobem - tak se ukaž ty, ty chytrej/á... A bohužel nejsi sám, reaguje tak sposta lidí, a přitom to nemá nic společnýho s kvalitou a kritikou díla tvýho.

Původně jsem ti to chtěla poslat v mailu, ale protože ses rozhodl pro řešení veřejné, ok.
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 20.1.2004 > Haluszka> 

Tohle už je docela jiná čeština...

Ale já si s tebou, haluszko, nemám vůbec chuť psát po mailu.

Pokud vím, tak jsi se ani nepředstavila a já nemám ve zvyku psát si s rejpalem, kterej celej funí, jak je nazlostěnej z osobních důvodů.

Myslím, že o kvalitu díla ti vůbec nejde...

 

Snahy si vetkni, kam je libo.

Pokud cituješ výrok či větu, dávej do úvozovek nebo kurzívou. Takto není moc zřejmé, kde tvá citace končí a kde začíná. Píše se "spousta" a ne "sposta"... Pokud tedy myslíš výraz pro množství.

 

Jinak to, že nechápeš, že na kritiku reaguju tímto způsobem, mne nijak neznepokojuje.


<reagovat 
haluz (Občasný) - 19.1.2004 > Římský styl ano, prima, až po Sentuliony super... Co mě ale hodně točí, to je "vzpupnost"!!! To totiž není nic. Zřejmě jsi měl na mysli zpupnost, že?? :)) A taky "se mu potemnělo" není česky... Pokud by bylo napsáno "se mu zatmělo", česky by to bylo... A čárky, to je kapitola sama pro sebe...
Od Sentulionů už je to krapet slabší.. Celkově, pokud by byly odstraněny pravopisné a jiné chyby, by to bylo dost pěkný... :)))
Body: 4
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 19.1.2004 > Haluszka> nechtěl jsem bodovat, ale vždycky po podobným nájezdu gramatizujících Rejžků musím soucítit s autorem, který něco stvořil.......proto pět....
Body: 5
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 20.1.2004 > Haluszka> Díky. Je to fakt. Když píšu rychleji a jdu "za obrazem" projevují se nedostatky v mé češtině. Hold to už si asi budu muset hlídat. S čárkama mám problém furt.
<reagovat 
 haluz (Občasný) - 20.1.2004 > Pescatore> ... holt... :)))))))) hold se používá ve spojení "vzdát hold" .... :))
nic ve zlým, fakt mě ale štve, když je text, který si klade za cíl takové nároky, psán nedokonalým jazykem... je to velká škoda... teď už technické zpracování vs. umělecký dojem.. 4 :))
eště čárky... :)
Doufám, že sis to nevzal jako osobní útok, narozdíl od potrefené husy QB... je zřejmé, že dobře ví, o čem mluví!!! :))
<reagovat 
 haluz (Občasný) - 20.1.2004 > quentinbubakoff> Aleale, najednou takový obrat o 540° ???? :))))
Vážený pane redaktore, nechtěl byste si napřed utvořit kompletní názor na dílo a toho se držet? Protože po takovýchhle piruetách těžko bude někdo brát vážně vaše hodnocení... Trochu škoda, ne?! :))))))

<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 20.1.2004 > Haluszka> 

Haluszko mě tvý problémy s mým jazykem neudivujou...

Rád se podívám, až taky něco napíšeš svojí "bezchybnou školní češtinou".

Vypadá to, že jsi jí doslova a do písmene odkojena

Novej nick "češtinářka" by ti slušel.  


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 20.1.2004 > Haluszka> 

:o)))já se netajím tím, že moje gramatika není světová.......od čeho by na světě byli korektoři a korektorky???tedy lidé, co psát neumí, ale gramatiku mají v malíčku....a neotáčím, nedělám piruety......to bych možná dělal, kdybych jedničku změnil na pětku.....kolikrát počkám a obobkuji až za několik dní....


<reagovat 
 haluz (Občasný) - 20.1.2004 > quentinbubakoff> Ano?? Neděláš piruety? :))) Asi jsi už zapomněl na svoje původní hodnocení... mám ti ho připomenout??? To bys asi nechtěl, že?? :))
Ano, a invektivy typu "lidé, co psát neumí" .. to je co?? :))) To je osobní útok... :))) A vzhledem k tomu, že ty rozhodně těžko posoudíš, jestli psát umím nebo neumím, poněkud unáhlenej... :)))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 20.1.2004 > Haluszka> připomenu se sám tydlety morytáty ze starověkýho Říma sou pro mě těžko stravitelný......souhlasím s noou...je to hodně moralizující..... :o)) ano přišlo mi to moralizující, uvažoval jsem původně o čtyřce, ale...pak jsem změnil názor na pětku....ano, svým amatérským názorem posoudím jestli umíš, dle mě, psát....ale až něco napíšeš...:o))teď mohu konstatovat, že jsi dobrá souška učitelka:o)))
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 19.1.2004 >

Nosíš v sobě nebývalou pýchu a rád by ses ukazoval nad druhými....ublížil jsi

z chtivosti a slabé sebedůvěry nejednomu člověku...to je v mnoha mužích!


Body: 5
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 20.1.2004 > HáDé!> Promiň HáDé, ale musím se trochu pousmát. Skoro to vypadá, že většina mužů jsou ve tvém podání pyšná, nadutá, ubližující a slabou sebedůvěru ukazující "zvířata"... to pak ale uznávám, že všechny ženy jsou na straně druhé bezchybné bohyně, které těmito zlými tvory jsou všemožně týrany.  Já psal jen o jednom Římanovi...
<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 20.1.2004 > Pescatore> 

ANO!!! (dle mé zkušenosti nejméně 50% mužů) ANO!!! My ženy jsme jemné,

citlivé a týrané oběti! Budeme se hádat!  A kdopak se to sebeshlížel? Aháá,

jeden Říman....


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 20.1.2004 > HáDé!> 

Fí ha, 50% mužů...to je síla! my ženy, oni muži - tomuhle moc nefandím. Sebeshlížel se jeden Říman... tak tak.

Já Římany dle dějinného projevu nikdy neměl rád, přiznávám... ale snad byli i někteří milí lidičkové římští... třeba ženy...


<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 21.1.2004 > Pescatore> 

Vidíš, jak si muži a ženy  = ĺidé rozumějí (když chtějí )! Vždyť po přečtení jsem

onomu sebeshlížení  Římana (a snad nejen jeho) přitakávala ... upřímného sebezpytování ubývá i v životě, nejen v literatuře... 


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 26.1.2004 > Zaim> To fakt nevím
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 20.1.2004 >

Mně se nejvíc líbí, jaký má haluszka citlivý a zaujatý styl a taky její samostatná péče o mé dílko. Před časem tu byla (taky asi dočasně) nějaká nicka Zaim, a ta taky psala jen mně. Psala prachbídnou češtinou, což si neumím vysvětlit. Normálně jí ve slovech chyběla písmenka.

Sakryš budu s tou svojí popularitou u nových nicků muset něco provézt.

Zaim pryč, teď zase haluszka...  A doma mně v dětství říkali, dávej si na ty pravopisný chyby pozor... no jo, teď abych se hlídal...  


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 20.1.2004 > Pescatore> ty pescatore, zkus s ní něco provéSt:o))))a hele, já sem už dost starej nick:o))))
<reagovat 
 haluz (Občasný) - 25.1.2004 > Pescatore> 

Chuuuuudinko pronásledovaná!!!

Stihomam je prý móóóc ošklivá choroba!!!


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 20.1.2004 > quentinbubakoff> 

No jo, no jo... ale ona je celá "spravedlivá" a chce mi pomoct...

Co nadělám. Já jsem z toho zase komi-nick, co máš z toho. Ale já vím, je to psaný v reakci na moje dílo. Tys to slíznul jen pro to, že ses tu nachomítnul...

Tak promiň, kámo


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 26.1.2004 > haluz> 

No ztráta identity taky... Ale jo, něco ze sebou určitě provedu, díky.

Líbí se mi, že jdeš svou kritikou přímo k podstatě díla.


<reagovat 
 haluz (Občasný) - 29.1.2004 > Pescatore> ... ze sebou?! :))))))) tak to jo! :)))
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 30.1.2004 > haluz> No jo. Pardon slečno. Chápu, že fakt asi nic jinýho než opravovat češtinu tu nebudeš  Díky. Jsi prostě "přesná".
<reagovat 
haluz (Občasný) - 1.2.2004 > Hmmmm... :))) Až budeš mít vpořádku nástroj (jazyk, v tomto případě), budu se moct věnovat i obsahu... :))))
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 2.2.2004 > haluz> Věnuj se čemu chceš, je mi to celkem jedno... Máš faj smailíky, dobrá tvorba...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter