Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Vetřelci
Autor: TheNeverhood () - publikováno 1.1.2001 (22:59:23), v časopise 2.1.2001
...Ash a kapitán Dallas jsou mrtví. Tak takhle nějak skončil kultovní film Ridleyho Scotta Vetřelec (Alien). Po dlouhých dohadách natočil režisér James Cameron (Terminátor, Terminátor2: Den zúčtování, Titanic) v roce 1986 další kultovní film s názvem Vetřelci (Aliens). Tento skvělý akční film slavil úspěch po celém světě, zvláště pak v Japonsku, Severní Americe a v západní Evropě. U nás se film vysílat nemohl, protože se nelíbil tehdejšímu režimu. Ale to není podstatné... Do hlavní role byla opět obsazena skvělá Sigourney Weaver (Ripleyová), kterou doplňují herci jako Lance Henriksen (Bishop), Michael Biehn (Hicks), Bill Paxton (Hudson) nebo Janette Goldstein (Vasquézová). Tyto herce skvěle doplňují druhořadí herci nebo kaskadéři. Děj se motá 57 let po výbuchu Nostroma, kdy záchranný modul nalezne bezejmenný vesmírný komplex. Zpočátku Ripleyová nechce věřit, že byla v hibernaci 57 let a trápí ji noční můry. Posléze obtížně vysvětluje ignorantním šéfům proč nechala vybuchnout Nostromo. Za dobu její hibernace byla planeta LV 426 obsazena planetovými inženýry a jejich rodinami, což však Ripleyová neví. Po ztracení kontaktu s LV 426 je vyslána loď Sulaco se speciálním komandem mariňáků, aby zjistila co se stalo. Ripleyová se nechá přemluvit a letí taky. Abych neprozradil příběh nebudu vypisovat celý film, ale budu se věnovat technické stránce filmu. Film má perfektní střih, hudbu, zvuky, kameru, rychlou akci, často se měnící děj a výpravu. Sice kopíruje pár scén z prvního filmu (narození vetřelce, zničení androida...), ale nevypadá to blbě. Jsou to scény které prostě nemohou chybět v žádném filmu s vetřelovskou tématikou. Zbraně. To je kapitola sama o sobě. Jak se podařilo Jamesi Cameronovi vytvořit tak realistické zbraně, jako jsou pulzní puška nebo Smartgun je prostě neuvěřitelné. Trochu archaicky vypadá snad jen Hicksova brokovnice (podle scénaře je od pradědy jeho pradědy) nebo taková obyčejná pistolka. Divák si prostě musí myslet, že ty zbraně doopravdy existují, tak skutečně vypadají a chovají se. Dále technické vybavení Sulaca. Nakladač nebo transportér APC vypadají futuristicky. Jinak tento film byl natočen ve dvou verzích. Jedna sestříhaná a druhá nesestříhaná. Sestříhanou vysílala TV N@VA před pár lety, ale nesestříhaná obsahuje plno důležitých scén (Ripleyová se dozvídá, že její dcerka Amy už nežije, dozvíme se o životě kolonistů atp.), celkem asi 30 minut filmu. Speciální edice vyšla v roce 1989 v nákladu 10.000 kusů a obsahovala opravdu všechny scény, v tomto roce vyšla edice ve které už pár scén chybí. To je asi tak všechno co bych chtěl k tomuto filmu napsat.


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi ()  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter