Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zločin v Jetelové 15
Autor: brouk (Občasný) - publikováno 21.1.2004 (10:40:14)

I. část: 

 

Valerián Lodyha, takto majitel velkokapacitního závodu Pružiny Lodyha company, jejž zdědil po svém otci Valeriánu Lodyhovi st., se právě probouzel do nového dne. Protřel si zrakový orgán tmavě hnědé barvy vstříc jarnímu slunci a na tváři mu zahrál spokojený úsměv v jásavé durové tónině. Po chvíli se jeho výraz ustálil zpět na základním akordu a Valerián spustil dolní končetiny č. 46 s vůdcovsky hrdě vztyčenými palci na předložku ze vzácné kůže Zakarpatského kozorožce, kterého skolil neomylnou ranou své pověstné secesní zadovky upravené pro sportovní účely na jedné z dobrodružných výprav tak svědčících jeho neklidné duši.

A nyní se na krátkou chvíli zastavme u Valeriánova zjevu. Celková tělesná schránka Valeriánova se blížila dokonalosti antické sochy jen mírně poničené neopatrným převozem kopcovitým terénem. Ve výšce 1,85 m se z pod čepice vyrobené specielně na zakázku kšiltem dozadu drala na světlo kštice vlnitých hnědých vlasů lehce upravená melírem, což jejímu majiteli dodávalo cosi barbarského. Jemnost chlapecké tváře podtrhovaly ostře řezané rysy korunované bradou vždy bojovně vysunutou kupředu. Výsledný příznivý dojem byl vynásoben pěstěným rudým knírem klenoucím se v odvážném oblouku pod mohutným chřípím, jenž se rozšiřovalo jen v nervy drásajících okamžicích a chvílích vzrušení.  Ze všech pórů Valeriánova těla sálalo neopakovatelné charisma s afrodiziakálními účinky, takže není divu, že jeho šarmu podléhaly ženy všech tříd. Na jeho obhajobu nutno dodat, že nižší třídy základních škol ho nechávaly chladným, svému kladnému vztahu k mužům a domácímu zvířectvu dával průchod pouze zřídkakdy, a proto ho nemůžeme nazvat prasákem, ale spíše kancem, svým významem přesahujícím hranice okresu. A nyní si již obléká svou sportovní vestu se žlutohnědými pruhy, jejíž nenápadná elegance je ozvlášťněna  pouze stříbrnými třásněmi  a svižným krokem překonává bariéru domovních dveří dělící ho od ruchu velkoměsta.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 21.1.2004 > Broučku, co ten dvojitej nadpis?
<reagovat 
 brouk (Občasný) - 21.1.2004 > Lian> Kurňa, teď se to zrovna pokouším editovat a ňák to nejde
<reagovat 
Lian (Občasný) - 21.1.2004 > V poslední větě...bariéru dělící ho nebo dveří dělících ho, ne dělícími. Spíš to tipuju na tu bariéru.....Jináč moc hezky popsaný, jen nechápu, jak může hnědovlasej chlap mít červenýho kníra...si ho barví? Moc krátký na pořádný hodnocení......ale líbí, dobrej začátek, uvidíme, co z toho vyleze...:-) klidně vlož další díl
Body: 3
<reagovat 
Lian (Občasný) - 21.1.2004 > Už je to O.K.
<reagovat 
 brouk (Občasný) - 21.1.2004 > Lian> Dělící opravuju.
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 21.1.2004 >

Šmarjá, jsem trochu (dost) zmatena:-)

*První odstavec víceméně už popisuje zjev muže prazvláštního jména (mimochodem , má jít snad o detektivku z 30.let min. století? a psanou též kapku archaickým stylem?) a druhý odstavec začíná hned větou: A nyní se na krátkou chvíli zastavme u Valeriánova vzhledu....

*Melír že dodává barbarského vzhledu? To slyším poprvé.

*Mám to chápat tak, že spal v čepici?

*Jemnost chlapecké tváře (pak to beru jako konstatování o celém obličeji) podtrhovaly ostře řezané rysy?!

*cituji:....proto ho nemůžeme nazvat prasákem, ale spíše kancem, svým významem přesahujícím hranice okresu.

Toto členění, oddělení prasáka od kance u člověka, který, jak bylo naznačeno má "vztah" k vyšším třídám zákl. škol u žen, a OBČAS dá průchod KLADNÉMU vztahu k mužům a zvířectvu-konstatováno v souvislosti s jeho afrodiziakálním charizmatem-chápu tak, že je bisexuál a  taky trpí zoofilií?-mě rovněž zaráží:-)))

 


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 21.1.2004 > Valerián Lodyha bude asi pěknej kousek...:o))no, opravdu to evokuje příběh psanej mezi dvěma velkými válkami......ano bluesky i mě zarazil ten občasný vřelý vztah k zvířectvu a mužům....:o)))s hodnocením si počkám až na konec příběhu.....jako parodie???by to mohlo bejt dobrý...:o))
<reagovat 
brouk (Občasný) - 21.1.2004 > Dočkejte času...
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 21.1.2004 > brouk> 

Parodie..plná absurdit?


<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 21.1.2004 > chtelo by si to precist a zbavit se tech rozporu, ktery jmenovala BlueSky...v podstate bych se opakoval po ni...jen ne tak udivene :)...dockame casu...a klidne to do nas husti po vetsich porcich...
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 21.1.2004 > peetea> 

Prostě jsi už ostřílený hoch a jen tak tě něco neudiví, to mě ještě jo

 


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 21.1.2004 > BlueSky> nerek bych, ze je to ostrilenosti, ale otupelosti :)...jeste, ze to beres takhle s humorem, bal sem se, ze te vytocim :)))))
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 21.1.2004 >

"...chřípím, jež se rozšiřovalo..."

jináč je mi to zatím sympatické (ač to občas zavání po slovní exhibici), počkáme si na další...


<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 21.1.2004 > RadimP> 

Chichi, na pravopis se při hodnocení kohokoliv radši nesoustřeďuji neboť by vzápětí přiletěl záhlavec od Kventýna:-)))))

Faktem je, že někteří (i velmi dobří) spisovatelé  v tomto tápou a nač by jinak byli korektoři:-))


<reagovat 
 RadimP (Občasný) - 21.1.2004 > BlueSky> 

jo, při Quentinovejch fyzickejch dispozicích nemusí bejt záhlavec nic příjemnýho :o)))

jasně, su hnidopich, ale přece jen myslim, že když už nějakej tvar používám, měl bych to umět...

 


<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 21.1.2004 > RadimP> 

 Já měla na mysli záhlavec POZNÁMKOVEJ.

 

Ale díkes za varování..já doposud myslela, že Kventýn je křehký hoch, se souchotinářským vzezřením, jen drsně píšící:-) Nebudu ho dráždit poznámkama:-))


<reagovat 
 RadimP (Občasný) - 21.1.2004 > BlueSky> 

 Ne že bysem to teda zkoušel, ale myslim, že bysem vod něj po držce dostat nechtěl

Mno jo, tak to já už příště taky račejc budu zticha...


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter