Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Den Kerbera z kolekce Fantasy Pokusy
Autor: unseen (Občasný) - publikováno 22.1.2004 (07:00:54), v časopise 28.1.2004
další>

Den Kerbera

 

 Slunce kradlo barvy všemu, nač dopadly jeho vražedně sálající paprsky. Rozpálená krajina se očím oslepeným poledním žárem zdála být bílou. Povadlé větve stromů visely v k zalknutí horkém vzduchu bez pohnutí, na hladině řeky se neobjevila jediná vlnka. Gromek, jehož hlava přímo třeštila, se pokoušel najít alespoň kousek stínu v okolí přístavního mola a proklínal den, kdy se nechal    v rodných horách na severu naverbovat. Proklínal kapitána lodi, který z nějakého důvodu odložil odplutí a tak všechny donutil strávit další dva dny v tomhle pekle. Proklínal kovovou přilbu se znakem rohatého hada, jíž musel podle regulí stejně jako ostatní žoldnéři pod hrozbou trestu bičem neustále nosit. Proklínal trpasličí tradice nedovolující mu zbavit se mohutného až po pás sahajícího rezavého plnovousu, který ještě znásoboval okolní teplo. Měl vztek na předpis, kvůli kterému nemohli vojáci bez výjimečného důvodu zůstávat přes den na lodi a nenáviděl sám zebe za to, že svůj žold prohýřil v průběhu prvních dvou dnů strávených v Chanodu, takže nyní mu nezbýval ani měďák.

Za pivo by byl schopen snad i zabít, ale místní hospodští nebyli tupci a na dluh nenalévali. Nehledě na fakt, že strážní u brány nepustili do města nikoho, kdo neměl potvrzení o pobytu nebo alespoň minimální hotovost. Chanodská radnice nestála o příliv dalších žebráků a zlodějů.

 Gromek setřel pot řinoucí se zpod helmice a ještě jednou od plic zaklel. Po dlouhých minutách bezvýsledného bloumání se nakonec rozhodl využít alespoň chabého stínu vrhaného plaňkovým plotem oddělujícím řeku od pozemku náležícímu k přístavnímu skladišti, jediné budově mimo chanodské hradby, svalil se na zem a usnul. Téměř okamžitě však trpaslíka probudil zuřivý štěkot. Otevřel oči         a zjistil, že zírá přímo do otevřené tlamy za plotem běsnícího psa. Gromek zaúpěl. I ta směšná náhražka odpočinku, kterou se chystal vychutnat, byla pryč. Černobílé zvíře za plotem zuřilo, Gromekova třeštící hlava byla vystavena nemilosrdné vlně hluku. Trpaslík zatápal kolem sebe, sebral ze země kámen a mrštil jím po psovi. Jediné, čeho však dosáhl, byla zvýšená kadence štěkání. Zlostí supící Gromek se vydal pryč pomalým krokem tvora zničeného vedrem. Pes však pobíhal za plotem tam a zpátky, dva metry před Gromka, dva metry     za něj, přičemž ani na okamžik nezmlkl. Trpaslík ztrácel nervy, bolest hlavy     se překračovala hranici únosnosti. Zanedlouho se nad hladinou Jeetumu nesl štěkot smíchaný s nepříčetným řevem.

"Ty bestie! Ty hnusná zasraná bestie!" Gromek hulákal na psa tak silně, až   z toho začínal chraptět. "Drž hubu, ty vodpornej šmejde! Zavři držku a táhni pryč!" Trpaslíkova zuřivost stoupala zároveň s tou psí, hnaly se proti sobě jako dvě laviny řítící se z protilehlých úbočí a neodvratně se blížily okamžiku srážky. Pes se vrhl proti plotu a pokusil se protlačit mezi dvěma plaňkami. Gromek      ve stejné chvíli definitivně ztratil poslední zbytky sebeovládání, vytasil dýku          a skočil. Praskání dřeva bylo vzápětí přerušeno zvířecím zaskučením a vítězným pokřikem. Když přiběhl hlídač skladiště, Gromek, který pořád ještě nenabyl smyslů, tančil s hlavou zakloněnou k nebesům kolem mrtvoly svého soupeře.    Z transu trpaslíka vytrhla až hlídačova ruka třesoucí jeho ramenem.

"Cos to udělal?"

"Ten hajzl si vo to říkal!" odsekl Gromek.

Hlídač jen nevěřícně kroutil hlavou a do očí se mu draly slzy.

 

  

"Ne, to ne...."

Gromek nechápal, proč je z mužův hlas naplněn tak obrovskou bolestí. I kdyby měl to zvíře rád, byl to přece pořád jenom pes. Navíc pěkně odpornej, pomyslel si trpaslík a sklouzl pohledem k zemi. Navzdory kolem panujícímu vedru jej sevřel mráz.

Na místě, kde očekával černobíle flekatou zdechlinu, ležela mrtvola mladého muže s několika bodnými ranami v hrudníku. Gromek stál jako přimrazený. Několikrát zamrkal, protřel si oči, ale nic nepomáhalo. Obraz mrtvého mladíka nezmizel.

"Vraždáááá!" Hlídač se konečně vymanil ze spárů šoku

a rozkřičel se na celé kolo. "Vražda! Zabili mi syna! Zab..."

Poslední slovo nedokončil, protože jej Gromek zasáhl pěstí do žaludku. Muž se předklonil a začal zvracet. Trpaslík na nic nečekal a rozběhl se směrem k molu. Nechápal, jak se mohl mrtvý pes proměnit v hlídačova potomka, ale jednu věc věděl jistě. Nechtěl být u toho, až se celý případ začne vyšetřovat.

 Na palubě by měl být v bezpečí, podle práva jsou plovoucí lodě i s posádkou pro místní správní úřady nedotknutelné a Gromek věřil, že velitel žoldácké jednotky jej biřicům nevydá. Konec konců, jak se dozvěděl v průběhu plavby, byl jedním z mála, kdo na palubě Sokola dosud neměl vážnější konflikt             se zákonem. Důležité bylo jen tam doběhnout. Trpaslíkovy těžké boty dopadající ve zběsilém rytmu na rozpálenou zem zdvíhaly oblaka nažloutlého prachu. Žhavý vzduch pálil v plicích, ale molo se blížilo. Náhle se kolem Gromeka z pravé strany prohnal stín doprovázený dupotem kopyt. Městský strážný přitáhl koni uzdu, zastavil jej a rozehnal se po Gromekovi železem pobitým obuškem. Trpaslík uskočil, ale ráně, kterou mu zasadil druhý z přijíždějících strážných se už vyhnout nedokázal. Nenáviděná přilba s kovovým zaduněním kamsi odletěla a Gromekovi se zatmělo před očima.

 

 "...a shledává se tak vinným ze zločinu vraždy." Poslední soudcova slova dopadla na trpaslíka zdrcující silou. Až do poslední chvíle choval bláhovou naději, že soudní tribunál uzná jeho obhajobu. On přece útočil na psa, ne na člověka! Muž v tmavomodrém plášti však udeřil dřevěným kladívkem do gongu a ztvrdil tak rozsudek.

"Otec oběti má právo vybrat způsob potrestání."

Hlídač odtrhl krví podlité oči od svých třesoucích se rukou

a upřel pohled na Gromeka. Zračila se v něm nenávist. Odsouzený jen bezmocně zakroutil hlavou.

"On vzal život mému synovi, já si ten vezmu jeho." Slova vycházela z hlídačova hrdla pomalu, jako by o každé musel bojovat se svým žalem. "Ale nechci aby zemřel, to by bylo moc jednoduché."

Trpaslík si nedokázal představit, co jiného by mohl ten muž chtít, než dostat jej na šibenici. Zmateně těkal zrakem z tváře na tvář a hledal odpověď. Ve chvíli, kdy bylo na hlídačovu žádost posláno pro místního kouzelníka, pochopil.

 

 Zvedl se vítr a hladina Jeetumu se rozhýbala. Ráhnoví Sokola praskalo, nekonečné metry lan povrzávaly v rytmu vln.

S rozbřeskem vydal kapitán povel k vyplutí. Posádka se starala o chod lodi, pro žoldáky cestující do válkou zmítaných krajů u moře však začalo dlouhé období nudy. Někteří ještě vyspávali včerejší opici, jiní využívali volného času k čištění a úpravám výstroje. Několik jich sedělo v hloučku na palubě u karet. Vpíjeli se očima do svých listů a vyprávěli si nahlas vtipy. Nikdo z nich nechtěl vidět muže, který se u přístavního skladiště rozháněl holí, nikdo nechtěl slyšet nářek rezavého psa, na jehož hřbet rány dopadaly.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 22.1.2004 > výborná věcička.....jen jedna výtka...normálně si libuju ve sprostejch slovech...ale tedy mi nesedí..... zasraná bestie, drž hubu šmejde ....to bych určitě opravil, jinak vynikající věcička.....čtivý.....pěkně zvládnutá pointa.....pět.....bez těch rozptylujících slov by to bylo i dé a jednoznačný návrh na časopis.... 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 22.1.2004 > quentinbubakoff> 

člověče, já ty slova nemůžu vynechat - slyšel jsi už někdy nasranýho trpaslíka? :o))

a v jednom časopise už to je - letošní pevnost č. 1 :o)


<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 22.1.2004 > quentinbubakoff> 

Nóó, voni jsou i různý druhy trpaslíků:-) K některejm ta mluva sedí:-) A k těm nas... trpaslíkům teprve

Jinak..já se vrátím si to přečíst, až budu mít chvilku:-)

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 22.1.2004 > unseen> nejsem znalec trpaslíků:o))ale tohle mi nesedí ani k tomu nejnasranějšímu trpaslíkovi, krlež...:o)))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 22.1.2004 > BlueSky> tak to sem asi v zajetí nějakejch mýtů...stará škola...trpaslík u mě maximálně zasakruje.....a to je jen jednou za čas...:o))ale, koukám, že jde vývoj trpaslíku hodně rychle dopředu....:o))
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 22.1.2004 > quentinbubakoff> trpaslíci jsou děsný hulváti, obzvlášť ty ze severních hor - zeptej se kohokoli z chanodu .o)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 22.1.2004 > QUENTINOFFKA
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 22.1.2004 > quentinbubakoff> und was ist das so eine quentinoffka?
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 22.1.2004 > unseen> quentinoffka je pečeť drába tohodle města, že může být tvůj spisek vyvěšen veřejně 28 tohoto měsíce hned vedle popraviště.....:o))
<reagovat 
Lian (Občasný) - 22.1.2004 >

Mno, musím říct, že mi tam taky ty nadávky neseděj.......vyhodila bych zasraná, co třeba tupá? Místo zavři držku - zmlkni, zklapni, místo zavři hubu zavři tlamu nebo tak, tohle tam fakt nesedí. Nadávat se dá i slušnějc a přitom to zní líp.

Jináč líbilo.


Body: 5
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 22.1.2004 > Lian> sákryš, proč by si nemoh takovej vedrem zmoženej k nepříčetnosti dohnanej trpajzlik pěkně od plic zanadávat? nejde o to, že bych na lpěl na sprostejch slovech an sich  silou mocí, ale tak nějak mi k dané situaci přišel peprnější slovník příhodnej. holt nejsem asi tak jemná osoba, nebo co :o))
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 22.1.2004 > unseen> Protože to do tohoto příběhu, jak ho vyprávíš a do huby tohodle prcka, jak ho popisuješ, prostě NEPATŘÍ, je to jako pěst na voko a šlo by to i slušnějc, na tom trvám. Ale Ty si autor.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 22.1.2004 >
<reagovat 
noa (Občasný) - 22.1.2004 > ... jsem čekala, že kromě proměny psa v člověka dojde též na proměnu časoprostoru... např. chlápek v balóňáku na I.P.Pavlova vraždí neb si představuje, že je chanodský trpaslík napadený psem :-)
ale takhle taky příjemná věc
...jo, ty nadávky mě též zarazily

<reagovat 
noa (Občasný) - 22.1.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 22.1.2004 > pekna epizodka :) takovou "skromnou" fantasy mam rad...zadni nepremozitelni valecnici a kouzelnici, obrovsky armady vsemoznejch ras a potvor, zadna politika, narodopis, zemepis apod. :))...prijde mi to jak takovej vyhrez ze sezeni nad AD&D...a to ja moc uaaad...jen neni s kym huaaad :))...ma to atmosferu, celkove zvladnuta vec :)
Body: 5
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 22.1.2004 > peetea> 

pokud jde o obrovské armády všemožných ras - kam myslíš, že měl chudák gromek namířeno? smůla, že nedojel, mohla z toho být alespoň pentalogie :o))

 

s ad&d to nemá společného nic, anžto rpg nehraju - není čas...

 

a díky


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 22.1.2004 > unseen> a to ze nedojel je na tom to pekny...to AD&D to pripomina, aspon co si pamatuju...uz je to dost dlouho :) jen muj dojem...ehm
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 22.1.2004 > Co dodat. Líbí!
Body: 5
<reagovat 
jelen (Občasný) - 22.1.2004 > Mzslim si, ze trpaslici zoldak, ktery je schopny zabit psa, protoze na nej stekal by klidne mohl rict i : "DRZ PICU, KURVO CHLUPATA, SKAREDA, NEMYTA, POHLAVNI CHOROBOU NAKAZENA."
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 23.1.2004 > jelen> no vida, děkuji za inspiraci, příští žoldák bude drsnější :o)))
<reagovat 
čtenář Jabberwocky - 22.1.2004 > Herr Gott, teda voni po tý síti ale cestujou. Vědí, co mi to dalo za práci je najít? (Max)Schreck(lich)! Tak voni nejčko píšou po totemech? To tem teda nečekal :-) Že jich co nejsrdečněji zdravím i s celou jejich rodinou, paňmámě uctivé rukypolíbení, sinnátorovi sokolské "Tužme se!", kohoutovi česneku, hrachu jeho družce. A stavěj se někdy na Baračkovi. Nebo mi pošlou mail. Klaní se Žvahlav.
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 23.1.2004 > čtenář> 

pan karel, nevěřej, jak rád jich zasejc vidím :o) po totemech jsem psal už dřívějvác, čiliž se nemusej ničomu divit. ehm z toho mohutnýho dobropřání vynechali sinna číslo zwei, i když chápu, že kvůlivá informačnímu embargu o něm možná ani nevěděj - tak už věděj :o)

a zkontakotvat jich nějak zkusím, jenom musím najít kde...s ouctou unsinn :o)

 


<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 22.1.2004 >

*v k zalknutí horkém vzduchu -opravila bych na : v horkém vzduchu k zalknutí:-)

*Zlostí supící Gromek se vydal pryč pomalým krokem tvora zničeného vedrem. - nesedí mi supět zlostí a  k tomu kráčet pomalu:-))Nějak si to nedovedu představit.

*proč je z mužův hlas naplněn tak - vloudilo se písmenko z

 A ještě pár drobných chybek, ale mlčím, nerada bych QB pohlavek:-))

*Jinak, je fakt, že není třeba se neustále držet představy slušňoučkých a hodňoučkých trpaslíků ze "Sněhurky a...":-)) Tohle byl trpaslík drsňák, to je jasný, válečník:-))) A chlastal..tak co by i sprostě nemluvil. :-) Sice se mi to taky nelíbí, ale co nadělám:-) S trpaslíkem jedním, hrubým, sprostým:-))

Bééé, smutnej konec..a proč vůbec ten hlídač  syna začaroval do psa? Nebo kdo ho začaroval. Předpoikládám totiž, že musel umět čarovat, když trpaslík vrah se rovněž jako za trest změnil ve psa:-)Něco jsem přehlédla, přeskočila?! Hezky napsáno. *Kerberus-od Cerberus-hlídací pes-proč takový název? 3lo vlastně o konec starého Kerbera a začátek nového. Přiznávám, že okolnosti kolem Cerbera neznám, no ještě nastuduji abych pochopila:-)Že by ještě nějaká alegorie, co mi uniklo..sákryš:-)


Body: 5
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 22.1.2004 > BlueSky> to je právě na tom to skvělý zacyklení...synek asi něco proved, něco hroznýho a čarodějnický přísedící u soudu ho zaklel do psa, nicméně taťka ho stále měl rád.....nebyl ho, nechal štěkat na různý vandráky u plotu ležící:o))))no nemyslel jsem zrovna trpaslíky ze Sněhurky...ale ani takovej Gimli nebyl takhle vulgární:o))))
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 22.1.2004 > BlueSky> 

*v k zalknutí horkém vzduchu -opravila bych na : v horkém vzduchu k zalknutí:-)

otázka názoru a vkusu

 

nesedí mi supět zlostí a  k tomu kráčet pomalu:-))Nějak si to nedovedu představit.

já to vidím tak, že pokud jsem zároveň zmořen vedrem a k tomu značně nakrknut, budu sice třeba supět zlostí, ale nebudu kvůli tomu v tom vedru pobíhat. takový ten pomalý klidný vztek :o)) ale možná se pletu ...

 

 Sice se mi to taky nelíbí, ale co nadělám:-) S trpaslíkem jedním, hrubým, sprostým:-))

no já mu taky domouval, ať mluví líp, že se to nebude líbit, ale co nadělám :o)))

 

Bééé, smutnej konec..a proč vůbec ten hlídač  syna začaroval do psa? Nebo kdo ho začaroval.

netřeba vysvětlovat vše - ani v "reálném" světě nechápeme všechny souvislosti. pro tuto kratičkou epizodku je důležitý výchozí stav věci - jak k němu došlo je momentálně podružné.

 

a s tím kerberem si nedělej moc hlavu...ani nevím, co to alegorie znamená :o))))


<reagovat 
 unseen (Občasný) - 22.1.2004 > quentinbubakoff> gimli nebyl vlulgární, když si byl vědom toho, že se někdo dívá :o))))))
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 22.1.2004 > unseen> v k zalknutí horkém vzduchu -opravila bych na : v horkém vzduchu k zalknutí:-)

otázka názoru a vkusu

 

To se dá na všechno odpovědět, tak jak si mi odpověděl:-)) Na té "výtce" si ovšem trvám-zkus si to nahlas přečíst, zalkneš se též:-)..bezelstně ještě navrhuji:ve vzduchu horkém k zalknutí:-))))))

A zbytek- respektuji pojetí autora:-) Jen jsem nadhodila, co mi nesedí a co mě při čtení té povídky napadlo, vyrojila se spousta otázek...ale já si je zodpovím sama:-))

Jinak , to mě neznáš, to já si hlavu dělat budu, naivně totiž očekávám, že zvolí-li autor "profláknutý " výraz, skrývá se za tím hlubší smysl a souvislosti.....holt předpokládám špatně:-))

 

 


<reagovat 
 RadimP (Občasný) - 25.1.2004 > BlueSky> "ve vzduchu horkém k zalknutí" se mi zdá jako řešení nejpřijatelnější; "v horkém vzduchu k zalknutí" imho nejde, anžto to nevyjadřuje, že je ten vzduch k zalknutí horkem, alébrž nějakou jinou svojí kvalitou ;o)))
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 25.1.2004 > A ta mluva je just patřičná, páč takhle promlouvám k tý naší bestii i já, a to nejsem žádnej trpaslickej drsňák ;o))
Body: 5
<reagovat 
 unseen (Občasný) - 26.1.2004 > RadimP> mno ty sice možná drsňák nejsi, ale vaše forsáž zcela určitě....moje nebohá felicia se ještě pořád třese v garáži strachem :o))))))))
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 14.5.2004 > ty jo, tak tahle je jeste lepsi... jo,jo, jak moh chudak trpaslik vedet, ze se tam lidi menej ve psy, jak to moh chudak vedet...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 4
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter