Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 24.6.
Jan
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ODĚRKY Z KAMENNÝCH DLANÍ z kolekce oděrky
Autor: no-next (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 30.1.2004 > sakra, zase jedna jasná pětibobkovka.....mám jich už po kapsách...ale jdu je trousit jinam, tady vo ně nejni zájem.....:o)))
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 30.1.2004 > .......z pěstí vyrůstají provázky....... tohle je mi nějak povědomé. Je možný, že jsem to už u tebe někde viděl.
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 30.1.2004 > Bobísek> 

nevzpomínám si, že bych něco podobnýho napsal... z dlaně nevycházim moc často... spíš do ní vplejtám:o)


<reagovat 
Helen (Občasný) - 30.1.2004 > Jedna metafora za druhou, až je to pro mě nepřehledné...
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 30.1.2004 > Helen> v překladu a zkratce: držel ji pevně, přesto vyklouzla.
<reagovat 
 Helen (Občasný) - 30.1.2004 > no-next> Dík. :-))
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 30.1.2004 > mě se to líbí....
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 31.1.2004 > Dommi> i mně. mam z týhle věci nejlepší pocit za poslední půlrok. díky.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.1.2004 > je tam děsně přívlastků, proto je to nepřehledný...
zkusím se ještě vrátit
Cliffhanger? ;o)
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 31.1.2004 > Kelly> 

neni tam vůbec moc přívlastků. je jich tam tolik, kolik jich tam bejt má. za tim si stojim:o)

 

a jestli ti muj život připomíná klifhengra, asi bych měl poslat příběh do holyvůdu....

 

díky.


<reagovat 
noa (Občasný) - 30.1.2004 > je moc krásná...
akorát, co je to "vozba"?

a myslim, že ti ten pětibobek stejně dám.... příště :-)

Doporučil 
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 31.1.2004 > noa> vozba.... jak bych ti to vysvětlil... mno... vono to po těch pivech a paňďulácích nebude nikterak jednoduchý... každopádně to i teď vidim stejně... vidim to, zatměně sice, přesto jako skupinu, kerý se řiká jako vozba. mně šlo vo to, že je to prostě skupina, většinou hodně soudržná, proto vozba, která tvoří vazby, přesto byla rozpuštěná provázkem chutí a vůní.... láska je svině, jen ta to dokáže.... kurník, sem se rozkecal. stejně z toho víš asi velký kulový, ale tak to je... sakra... kdyby aspoň napsala, že se nějak má a zajímala se i o mě.... za chvíli se rozpadnu jako ten šutr. brou.
<reagovat 
 noa (Občasný) - 1.2.2004 > no-next> ja puvodne myslela na husity, ale ted... s prihlednutim k polocasu rozpadu... nevim... :-)
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 1.2.2004 > noa> mno hele, já vlastně taky:o) ale nějak jsem to zakecal na všechny strany... to dělá ten chlast. a teď jsem v háji ze zkoušky, která mě čeká zejtra a já nic neumim... ale to je jedno. co jsem to vlastně chtěl říct?
<reagovat 
barlach (Občasný) - 31.1.2004 >

Třeba je to spíš Ace Ventura :o))

 

Já jsem po dlouhé době s Tvou básní spokojen... To už jsme probírali, že Tvé novotiny jdou mimo nůj vkus, ale tohle se mi líbí. Tohle mi přijde spíš jako retro pš než to předtím!


Doporučil 
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 31.1.2004 > barlach> jestli to neni spíš motýl emanuel...
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 1.2.2004 > barlach> klifhengr kříženej s ejsem ventůrou...no to je nátěr...:o))))
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 1.2.2004 > quentinbubakoff> 

sakra. než si vůbec rozmyslim, co napíšu, už jseš tu ty s těma tvejma chytrejma kecama:o)

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 1.2.2004 > no-next> mý chytrý kecy si snad nezaslouží šestnáctinásobnou odpověď kojote!!!nebo snad ano??:o))
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 1.2.2004 > quentinbubakoff> ty toho naděláš... jsem holt výmluvný dítě, no:o) ale stejně je to emanuel jak vyšitej z makový panenky...
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 2.2.2004 > no-next> Motýl Emanuela z televize?
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 2.2.2004 > barlach> no je, ale má rád makovou panenku, ne rodriga...
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 3.2.2004 >

Taky mě napadla vozová hradba. Pro mě by to klidně mohlo končit u sil, ale ty jsi autor.

 

Aha, bez bobků. Takže líbí.

 

 

 

 

 


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 3.2.2004 > :o))) z tebe ještě jednou něco bude!!!
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 5.2.2004 >
Luk Malér - 4.2. > stanislav> Nejsi ty takové podšíffkov zlidlo?
 >>>
stanislav - 3.2. > Luk Malér> 

egil nikdy nikoho nenapadá, protože ale mele někdy tak jaksi z cesty a velevšeobecně, tak si to člověk na sebe v pohodě vztáhne... pakliže tedy neví, že egil je hodný hoch, tůze žeroucí různý sofistikovaný říkačky teoretický, ovšem jaksi neuměle, čiliž výsledek je celkem nahovnový...

je to znalec... ale čeho, to tedy nevím...

(já se naopak za žádný osobní útoky nestydím) - nevidím je nikterak tragicky ani jinak k nepřežití...  

 >>>
stanislav - 3.2. > egil> mně od tebe v životě žádný avízo nepřišlo...  takže asi něco je špatně na tomhle systému, který používáš, taky se dycky divím, že ke mně prohovořuješ a já se to dozvím, až když náhodou ze sadomasochismu na ty srágory, pod kterejma to zpravidla bejvá, znovu vlezu... :o)
 >>>
egil - 3.2. > Luk Malér> no... ono to odskočí, jen když je zapnutý větvení... ale mělo by se to odesílat i bez toho...
 >>>
Luk Malér - 3.2. > egil> No vida funguje to.

<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 5.2.2004 > nin-ex> A nebejt toho tamteho, nemrkla bych se na tuhle tvoji věc - a to by byla škoda, páč je podle mě výborná!!! Zkratky, naprosto přesný vyjádření, všeho tak akorát na hranici, aby to nebylo překombinovaný... prostě povedená mooooc.
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 5.2.2004 > nin-ex> jsem potěšen, skoro rud:o)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 3.2.2004 > Já mám pořád pocit, že zvlášť ta první sloka je hodně přívlastková. Hlavně pasáž
kroutí se mezi prsty
uštípnutými posunky
prosekávají kůži
zkamenělých dlaní
odštěpky se zatínají do grimas
necitných kloubů
kámen proudí do žil
roztržená chuť sjíždí po spirále
vláken zacuchaných v kostech
...

Ruší mě na tom to, že vlastně na těch přívlastcích stavíš význam toho, co říkáš. A ve chvíli, kdy jich je takhle moc pohromadě na malém prostoru, dost to zpomaluje čtení a brzdí spád básně, alespoň pro mě, protože se vždycky jaksi zaseknu na "vyhodnocování" toho přívlastku...

Příklad: "uštípnutými posunky
prosekávají kůži
zkamenělých dlaní"
Nejdřív se musíš zorientovat, že (provázky) prosekávají posunky kůži dlaní, už tohle není úplně jednoduchá konstrukce na imaginaci - takže když si vyloupneš tohle jádro, ještě si k tomu musíš "dopředstavit", že ty posunky jsou uštípnuté a ty dlaně zkamenělé.

Tohle bude asi ta nepřehlednost, o které mluví Helen - je tam strašně moc význam nesoucích slov a obratů na malém prostoru, což klade na čtenáře dost velké nároky :o)))
Druhá sloka už je odlehčenější, protože tam tolik přívlastkových konstrukcí nemáš. Tahle míra je podle mě ideální, možná by stálo za to zamyslet se nad tím, z hlediska "čtivosti" tvých básní :o)))
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 3.2.2004 > Kelly> asi jo. zamyslim se -> najdu viníka -> potrestám ho -> uvědomím si -> napříště vyhnu se. senks.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> Že ti to vadí zrovna tady? Někde to adoruješ...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Luk Malér> hochu, to se pleteš, po přívlastkách jdu s mečem plamenným, zeptej se Lei ;o)
OK, ukaž kde? :o)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> Mě se zdáže tu nastavovanou kaši hraje Egil.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Luk Malér> ukaž, najdi... egil takovýhle přívlastkový konstrukce nemá :o)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> 

Malilinký příkládek: Tady vlastně má několikavrstevnatý přívlastek: "Klecí pro sny holubů z oceli vystlaná zrcadly "

Nemám moc času - vím že ta vrstevnatost mě vždy okyselila


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Luk Malér> :o)))
Celé je to:
"Klecí pro sny holubů z oceli" to je jeden logický celek - kudy
"vystlaná zrcadly přišla" to je další celek - kdo přišel a jaký byl

Takže tu máme jednou "sny holubů z oceli" čili dvojnásobný genitivní přívlastek; pak "vystlaná zrcadly", což je regulérní předmět v 7.pádě .o))

A dál v básni už jsou jen normálka přívlastky, a ne hned několik přívlastkových konstrukcí za sebou, jako to má no-next - a wo to tady de. Kdyby to nextík zkusil jednou dvakrát a dost, tak to zkousnu, stejně jako u egila. Ale on na tom staví celou báseň, a proti tomu brojím ;o))) opět viz Lei :o)
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 20.2.2004 > Kelly> chicht:o) asi bych už pomalu měl napsat něco novýho, jinak se nudou postřílíte nad jednadvacet dní starym rohlíkem...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter