Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Borůvka a Měsíc III
Autor: Black (Občasný) - publikováno 10.1.2001 (21:53:59), v časopise 11.1.2001
Další týden Měsíc nic neříkal. Jen se na sebe dívali. Blížil se Silvestr. Borůvka jej strávila se svými přáteli, smála se, ale věděla, že někde je Měsíc a že na ni možná taky myslí. O půlnoci viděla ohňostroj. Nádherné barvy, červení hadi se plazili po obloze a vedle toho modré fontány bez vody. Zároveň ale něco v ní skončilo. Uvědomila si, že je zbytečné se trápit pro něco, co je naprosto absurdní. Popřáli si pěkný nový rok a šli spát.
„Borůvko, ještě spíš?“ Byl to Měsíc.
„No, spala jsem. Tak co Silvestr?“
„Nic. Myslel jsem na tebe. Všechno se nějak vyjasnilo. Dala sis předsevzetí?“
„Ne. Dávám si předsevzetí pořád. A když jich je víc, je větší šance, že jedno dodržím. Ty sis dal předsevzetí?“
„Ale jistě.“
„A jaké?“
„Kdybych ti to řekl, už se to nesplní. Nebo to nedodržím…“
Podívala se na něj prosebnýma očima. Nesnesl ten pohled a ona to věděla.
„Tak dobrá, ale nebudeš se smát!“
„Já a smát se? Tobě? Nikdy.“
„Předsevzal jsem si, že…že se o tebe budu starat a nedopustím, aby ti někdo ublížil.“
„Já se o sebe umím postarat sama. Tvou pomoc nepotřebuji, ale dík.“
„Ty to nechápeš…….,“ a zmizel z noční oblohy. Byl opět den. Borůvka vyčerpáním usnula.
Uplynulo jaro, léto a borůvka začínala být obsypána tmavě modrými perlami.
„Dnes ti to obzvlášť sluší. Vypadáš jako princezna.“
„Ale Měsíci, nepřeháněj. Ještě se začnu červenat…“
„Pro mě za mě si klidně červenej, i tak se mi budeš líbit.“ Dívali se na sebe.
Ráno Borůvku probudily kroky. To ti dvounožci jdou sbírat moje plody, pomyslela si. Opravdu. Lidé začali sbírat její perly. Ucítila bolest. Někdo ji zašlápl. A znovu. Křičela bolestí, ale nikdo ji neslyšel. Ani Měsíc, ani Slunce. Ta bolest byla k nevydržení. Obrali ji o její perly a zašlápli ji. Pomalu otevírala oči. Nějaké malé stvoření se k ní shýbalo. Myslela si, že jí chce pomoci. Vyrvalo ji ze země i s kořeny….
Měsíc ji v noci marně hledal. Nebyla tam. Byla ve velké místnosti na nějakém dřevěném prkně v úzké skleněné vodě. Ráno ji našli zvadlou…
Kdo ví, s kým si Měsíc právě dnes v noci bude povídat. A jestli si dá ještě někdy předsevzetí.




Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 11.1.2001 > Ale to je škoda...........:-( Chudinka borůvka....
Body: 5
<reagovat 
Majka (Občasný) - 11.1.2001 > to je škoda... a skončilo to tak smutně, borůvky to mají těžké...
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 12.1.2001 > Takové povídky o maličkostech mám nejraději, dobré vyjadřování, atmosféra i pěkná na první pohled prostá myšlenka...napiš Black ještě určitě čtvrté pokračování...
Body: 5
<reagovat 
Black (Občasný) - 12.1.2001 > nemyslím si, že by všechno muselo končit dobře, no a Martine o tom čtvrtém pokračování ještě popřemýšlím :o)
<reagovat 
Abendstern (Občasný) - 16.1.2001 > Nesentimentálni, je to nebezpečný. Ale mně se to líbí.
Body: 5
<reagovat 
Vea (Občasný) - 18.1.2001 > Dost smutný konec :( Zdá se, že ač chtěl, tak jí Měsíc moc neuhlídal...
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 24.1.2001 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter