Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Neznámé Maledivy
Autor: AlexandraT () - publikováno 11.1.2001 (15:37:20), v časopise 2.2.2001

Dámy a pánové, pokud se Vám líbí potápění, tak tohle je (nejenom) potápěčský ráj!

Při odletu jsem nadšeně telefonovala mé kamarádce Fabienne, která jako jediná osoba z mého okolí už na Maledivách byla, abych jí sdělila, kam se chystám. Pokazila mi celou cestu tam, protoze mi řekla, že jsou zrovna monsuny, a že bude pořád lít. Měli jsme ale štěstí, sprška sice byla každý den, ale trvala půl hodiny a jinak pořád svítilo sluníčko. (airport and capital.jpg)

Na jediné letiště na Maledivách jsme přiletěli v odpoledních hodinách, bylo pod mrakem, ale nepršelo. Při přistávání jsme měli zvláštní pocit, protože jediná runway skoro úplně zakrývá celý ostrov. Tak, jako jsme zvyklí vystoupit na Ruzyni a vzít si taxi do města, jsou místní zvyklí nasednout do lodi a malých letadel a odjet na svůj ostrov. (taxi.jpg)

Na letišti jsme čekali přes dvě hodiny na naše letecké taxi, což nám ale vůbec nevadilo, protože jsme je strávili sledováním pestrobarevných ryb, plovoucích v mělčinách kolem letiště a taxi stanoviště.

Když konečně naše taxi přistálo a my naložili sebe i svá zavazadla, pilotka a taxikářka v jedné osobě bez okolků vzlétla, aby nás po hodině a půl cesty vysadila v ráji. (paradise island.jpg, watercolors II.jpg, palma.jpg, bird.jpg, rainbow.jpg, pinkcloud.jpg)





Villu reef, tedy náš domov na příští dva týdny, se dá obejít pomalou chůzí za dvacet minut. Je na něm zhruba 50 chatek, recepce, restaurace a bar s kulečníkem, potápěčská škola a tenisové kurty. Nic víc, nic míň. Největším překvapením byly koupelny pod širým nebem.

 

Strávili jsme dva týdny plné potápění, slunění a plavání. Nic, co jsem předtím zažila, se nedá s touto dobou porovnat. Barvy moře hrály od světle zelené po tmavě modrou, stačilo si nasadit šnorch a brýle, a člověk se najednou nacházel v podmořském království, plném korálů, ryb, rejnoků a delfínů. (diver.jpg, surgeonfish.jpg, rayfish.jpg). Každé odpoledne jsem si z kuchyně vzala pár housek a šla krmit ryby.

 


Delfíni pravidelně každý den kolem páté obepluli ostrov, bylo jich snad sto, dalo se k nim připlavat až na pět metrů, jen bližšímu kontaktu se vyhýbali…- asi mají své zkušenosti.

Domorodci nám jednou vecer předvedli své národní tance, které spočívají v tom, že se jeden zamaskuje do kostýmu z vodních řas a další jej za zvuku bubnu honí po pódiu – podívaná, kterou si klidně můžete nechat ujít.

Návštěvu hlavního města jsme si nechali až na konec – zásadní chyba!! – zkazilo nám to dojem z celé dovolené - nikomu nemohu doporučit!!! Špinavé, úzké, zapáchající uličky ve městě, kde na stísněné ploše žije 70 000 obyvatel, byly v ostrém kontrastu s bílými plážemi a průzračným mořem na ostrovech.
 
Odvážejte si s sebou jen vzpominky na milé lidi, koupání a potápění, vynikající jídlo (hlavně ryby, ryby a zase ryby), a fotografie krásných ostrovů, východu a západu slunce, v žádném případě nekupujte suvenýry (mušle, vypreparované žraločí tlamy, korály apod.), na celnici Vám je zabaví a zaplatíte pokutu.

Určitě nepřijdete zkrátka, když necháte všechny suvenýry tam, kde jsou. Jsem si jista, že stejně jako já, budete moci prohlásit, že to byla nejlepší dovolená Vašeho života.



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Martina - 6.2.2002 > Sehr gut !
Body: 5
<reagovat 
čtenář Good friend - 2.6.2002 > Dear Alexandra, could you describe in more details your sponsor for the wonderful trip? Looks like Deryk is interested in sharing more details... Good friend of yours
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 16.10.2002 > zdary saso, if te zajima australie, mrkni na moje stranky, neco jsem tam napsal o ozinech a taky je tam par fotek. nebo se mi ozvi, if budes mit dalsi dotazy. marek: www.volny.cz/ousel
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 2.2.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Ospalka (Občasný,Redaktor) - 2.2.2001 > Tyjo, to musel být ráj !
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 2.2.2001 > já tak nemám rád zimu .... tam určitě není zima, co? ... Maledivy říkáš? ... není to moc snobácký? .. fakt bych letěl ... hned!
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 2.2.2001 > Taky by mě zajímalo, kolik takový "výlet" asi stojí...Fotky jsou skvělé, komentář bych možná proložil nějakými úvahami, postřehy...aby byl o něco zajímavější.
Jako celek se mi to líbí :)
<reagovat 
čtenář Dobrouch - 2.2.2001 > Faakt nadherny obrazky ! Nadherny more, cista priroda. Take by me zajimaly naklady. paradni prispevek.
Body: 5
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 2.2.2001 > furt musim koukat na ty palmy ... fakt bychsi to nechal líbit ... kdybyste někdo něco takovýho plánovali bez cestovky tak dejte vědět ... mě cestovky nebavěj
<reagovat 
čtenář AlexandraT - 2.2.2001 > Takze odpovedi: Raj to byl, ale je to po chvilce jen pro opravdovy Robinsony :) Ostrov se dalo dokolecka obejit za 15 minut, takze clovek za chvilku znal vsechny lidi, co na ostrove byli.
Snobacky to byt muze i nemusi, zalezi na ostrovu, ktery si vyberes. Muzes by v Hiltonu (za snoba :))) anebo na Vilu jako my. I tak je to nakladna sranda, ale s cestovni kancelari, all inclusive (zpatecni letenka, ubytovani, strava 3x denne, nejaky ten pronajem pot. zarizeni a snad i pouziti tenisoveho kurtu), to jde zvladnout na dva tydny za 50 000. Rozhodne to stoji za to!
<reagovat 
čtenář Michal - 3.2.2001 > Je to vyborny
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 3.2.2001 > To je teda nadhera
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 11.2.2001 > parada, ty jsi tam fakt byla, ty jooo!
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 15.2.2001 > Budeme se všichni těšit na dalši
<reagovat 
čtenář Helena - 20.3.2001 > Nezbyva mi rict nic vice nez toto: Zaaaaaaaaaaavist !!!!!!!Aneb ja chci taky, hledam sponzora, Alex, nevis o nejakem?
<reagovat 
čtenář AlexandraT - 27.4.2001 > Pratele, v lete se chystam na mesic do Australie, pojedu s baglem stopem ze Sydney do Brisbane, date nekdo dobrou radu kam urcite jit a co urcite nevynechat? Popr. nejake napady na clanek? :) Dik Alex
<reagovat 
Čtenář - 22.6.2001 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář Deryk - 6.8.2001 > Wish I could have been there with you. Your trip looks amazing!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi ()  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter