Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
tekuté písky
Autor: g morr (Občasný) - publikováno 21.2.2004 (00:41:08)

 

 

tekuté písky

 

tekutá žena tekutě píská,

taková tíže – tlaková, nízká:

mraky mřou, plivači plijí.

plivance pleskají. vzplanuly sliny:

v plamenech platany. v plavdě až k pláči...

zastavit stát! třebas to stačí...

tekutá žena tekutě píská,

 

ztřeštěnec ztřeštěnce střapečkem ztřískal;

 

 

vypni prostor, zapni prostor!

tvůj přístroj můj přístroj

v ničem nezahanbí.



Poznámky k tomuto příspěvku
Petr Vaněk (Občasný) - 20.2.2004 >
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 21.2.2004 > mňo, jsi velký autor malých velkých pitomin...
Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 21.2.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Malke (Občasný) - 22.2.2004 > (Šma, to je dlouuhýý... prepáčte!)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 23.2.2004 > koukám se jinam (odhlížím) od toho, oč se tu dohadujete, termínů neznajíc, píšu jen, že se mi líbí báseň, páč je zvukomalebná...
akorát - tekutá žena tekutě píská a to vše dál v první strofě si (možná myslně) interpretuju jako předbouří a následnou bouři, a nějak mi nesedne ten přechod k mlátácím se ztřeštěncům ve druhé strofě - jo ledaže bys psal o tom, jak se tu kucí masíte ;o)))

"vypni prostor, zapni prostor!
tvůj přístroj můj přístroj
v ničem nezahanbí" :o))) to je vtipný
Body: 5
<reagovat 
Malke (Občasný) - 22.2.2004 > Lyryk: Jak jsem si včera čítala v tom tvým zimníčku, říkala jsem si, že budu držet svá nectná ústa, páč modří už vědí, že kobra se nemá dráždit bosou nohou… Ale už holt iná nebudu (von g_morr by si taky určitě poradil sám, ale... ženská, no, mi to prostě nedá).

Metafora se tak dá použít, protože je to „nad-pojem“, když řekneš, že alegorie je druh metafory, specifikuješ: metafora je (velmi cca) přirovnání na základě podobnosti, tudíž alegorie se ti tam vejde – asi jako když pravíš, že tarantule je pavouk. (Synekdocha už metafora nejni, synekdocha je podtyp metonymie, páč na základě vnitřní souvislosti. Dalo by se diskutovat o metaforika = tropy = metafora, metonymie,… V tomto smyslu ano, ale to zas nejni metafora, i dyž voni ty vědci v tom maj taky asi hokej - možná enem v těch plurálech, to bych musela mít zdokladovaný, což nemám. Furt ale zvostáváme při tom, že je to bráno jako „nadtyp“.)
Voproti tymu aliterace je prostě NA ZAČÁTKU SLOVA, nikdy (troufalá, troufalá!) to jinak nikdo neužíval. Nelze to brát jako nadtyp
(to by bylo možný, možná (???), při hodně dobré vůli, u eufonie - ohlásit aliteraci jako typ eufonie / kakofonie, podobně asonanci...?),
protože je to na začátku, na začátku, na začátku, nikdy jinak. Trocha venkovské idylky: lze říct, že kráva je čtvernohé zvíře. Lze říct, že kůň je čtvernohé zvíře. Můžeš za krásného letního dne (upocen a uondán na cestách) ukázat na opodál se pokojně pasoucí stračenu a praviti Hle, půvabný čtvernožec!, ale není možná, abys zaostřil, svou dívku kol ramen pravicí objal, levici namířil na čtvernožce se slovy Hle, drahá, jaký bujný oř! Totiž, zkusit to pochopitelně můžeš. Těžko se ovšem divit, pokud ona neřekne „Jak pozoruhodné, že jsem nikdy neučinila takovou zkušenost s používáním pojmů, to jsem se dnes zase krásně poučila“, leč hláskem poněkud udiveným doporučí ti návštěvu u očního lékaře, dívka od přírody drsnějšího založení nebude váhat a sdělí ti do očí tvrdou pravdu, že hledíte na krávu.

To totiž vůbec nejni o netoleranci, ale o pletení pojmů s dojmy (Mein Gott, dyť i já se pamatuju, a že si toho pamatuju málo, že na stejnou chybu jsem tě upozorňovala a taky jsem ti tenkrát obšírně sdělovala, páč to jsem byla eště chytrá, PROČ je to chyba). Když se tváříš vědecky a šoupneš to do teorie poezie, tak se taky nemůžeš divit, že g_morr přisolil. A vo tom to tak ňák je… že se rozčiluješ kvůli vlastní chybě. (Ale já tomu tak nerozumim, já su enem takovej pivovarskej trouba.)

Con saludos cordiales, Tacoděládovčel.

<reagovat 
 g morr (Občasný) - 23.2.2004 > Malke> Ď. A už taky nebudu chytrej :))
<reagovat 
Malke (Občasný) - 23.2.2004 > ;)
(Ále, houbičky, já jak se rozvášnim... neznám meze:c)) A okrem toho jsem akurát narážela na to, že dyž sem byla mladá, krásná a všemu sem tak rozuměla... Eště dneska rudnu studem:)))) )
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.2.2004 > jako demonstrace móóóc pěkný.....:o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Newton (Občasný) - 24.2.2004 > Pěkná hra...
Body: 5
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 22.2.2004 > ach jo, g_morre... mohl bys mi vysvětlit, proč se slovo metafora používá ve významu, který zahrnuje různé druhy metafor, jako je alegorie, synekdocha apod.? běžne se hovoří o tom, že obecně jsou v nějakém textu použity metafory a myslí se tím velmi různorodé prostředky, jejichž označení za metaforu rozhodně není přesné; jenom proto, že ty jsi neučinil zkušenost s určitým způsobem použití pojmu, nebude tvůj sarkasmus nikdy taková švanda, ale jen příklad nevstřícné netolerance... pro můj budoucí vkus jsi příliš demaskovaný .-)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 23.2.2004 > Lyryk> 

Opravdu to chceš?

Ej, děkuju, Malke, ono už to tdy je – a přehledně... a já bych určitě vypotil něco na tři stránky, a nečitelné.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 12.3.2004 > Lyryk> Myslim Lyrdo, žes vedl jak ta jedl. Řekl bych sarkasm zdařil, velmi švandoidní, plyne do oka, čteš-li tiš, burací uchem, hřmíš-li vůkol.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 31.7.2004 >

tvůj přístroj můj přístroj

v ničem nezahanbí

 

?

 

bacha aby v tom nebyl náznak významu ! :o)


<reagovat 
anae (Občasný) - 1.11.2004 > tvůj přístroj můj přístroj v ničem nezahanbí   tekutá žena tekutě píská ??????
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 1.11.2004 >

Mně to silně připomíná středoškoslký hodiny hudební výchovy... Kryl, Po schodoch, Modrovousův hrad, Ravelovo Bolero, Trautenberkovy kotlety...

Nemůžu si pomoct, ale tak.

A je to tak samozřejmý, jako by to někdo vymslel za tebe.

Akorát barevný to je divně...


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 2.11.2004 > "Nemáme na těle jedinou vrásku, po kapsách slznej plyn, umíme žít..." zpívali kotletové, no fakt, to bych si nevymyslela:)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 2.11.2004 > dále tam byl papež, Fredy Krůgr a nějaký byliny - rulík či blín:)))
<reagovat 
atrej (Občasný) - 5.1.2005 > až se mi zamotal jazyk
<reagovat 
ariel (Občasný) - 18.8.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 17.8.2009 > co k tomu dodat. je to náhul. a vůbec ani náznak pitominy. byl sem načatej, zpracovanej, umlácenej, a třetí strofa mě dorovnala. takže sem zase symetrickej.
Doporučil 
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.8.2009 > whispermoonlite> Jézuskote. Já si vždycky myslel, že to pitomina je. Říkal jsem si, že by bylo krásné, kdyby to recitoval obecní blb.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 18.8.2009 > g morr> nevím,jak s obecním blbem, možná by to mohl recitovat a ještě by tomu něco přidal. ovšem mně je tahle básnička jedna z nejbližších mezi tvými. - což ovšem nevyvrací tvá slova o pepkovi vyskočovi.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.8.2009 > whispermoonlite> Popravdě jsem si často za obecního blba sám, viz zde: http://www.totem.cz/enda.php?a=45384
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 19.8.2009 > g morr> jo, tu básničku sem už čet, taky zaujala, ale až teď jsem ji pojal plněji. máš pravdu, tvůj styl je vzdor přírodnímu lyrismu, který ti je okovem i vozítkem.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 19.8.2009 > whispermoonlite> Vyčteno: "autor naplňuje kvaziexperimentální formu povýtce romantickým obsahem" :)))
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 19.8.2009 > g morr> sám bych to líp neformuloval. ty si ty obraty po večerech trénuješ.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 20.8.2009 > whispermoonlite> Ne, ten je fakt v uvozovkách, tedy vyčtený.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter