Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
TÁTA
Autor: Simonka (Občasný) - publikováno 27.2.2004 (00:28:55)

Dnes je mi strašně smutno.
Po tátovi.

Vzpomínám, jak jsem u něj začala bydlet. Bylo mi 15 let.
Co chci? 
Chtěla všechno, když to konečně měla - nuda.
Máma mi sbalila kufr. Za to, že jsem si k němu zašla pro kytaru (chtěla jsem se na ni naučit hrát). „Když mu tak lezeš do prdele, tak si za ním vypadni!“ křičela.
„Chceš zůstat u mě, nebo se vrátit k matce?“ ptal se táta a podával mi cigaretu.
Nechtěla jsem cigáro, nechtěla jsem být s tím špatným (podle matky), chtěla jsem být hodná (maminčina holčička), která nekouří a tátu NENAVŠTĚVUJE!
Druhý den ve škole za mnou přišla sestra: „máma vzkazuje, když se omluvíš, můžeš se vrátit domu!“
Omluvit se.. za to, že mám tátu, že jsem si k němu přišla pro starej křáp kytaru.
Přijela máma. Seděla s nevlastním tátou v autě. Vepředu. Mě nechali nastoupit vzadu na sedačku, táta stál opodál a kouřil.
„Tak co, omluvíš se?“ Máma, ani se neotočila. Koukali na mě ve zpětným zrcátku, jako na vůz, který právě nechali za sebou.
„No dobře, tady máš učebnice a můžeš si vystoupit!“
„Ty HISky tady nech!“ „Ať ti tatínek koupí nový, když je tak skvělej!“
Měla jsem další tři sourozence. Máma na mateřský, prachy domů nosil jen nevlastní otec. Nikdy dost.
Svlíkla jsem si džíny, sebrala hromadu učebnic, co ležela vedle mě, a vystoupila.
Byl únor. Šla jsem v kalhotkách po ulici s těžkou hromadou učebnic k tátovi a na tvářích mě pálily horký slzy.
******

Táta na mě nekřičel.
Jako máma.
Vlastně jsem ho viděla málo. Střízlivého občas.
Bydleli jsme společně u jeho matky v jednom pokoji.
Budilo mě, když táta šukal vedle mě na posteli ženský.
Jednou holku mého věku, 15-16, jindy starou rašpli. Snad sám nevěděl, vedle koho se ráno probudí.
Narostly mi prsa.
Vzbudilo mě, když nade mnou masturboval. Opile – a já dělala, že spím, ve mně malá dušička.
Musela jsem. Jít.
U kamaráda v dílně na zemi. Moje postel. Brigáda v baru, škola.
Cigára, nebo něco k jídlu?
V dílně vyráběl kamarád ručně opasky z kůže, pouzdra a jiné věci, kouzlil na kůži krásné vzory.
Nechal i mě. V kazeťáku Jára Cimrman, ťukala jsem raznicemi do kůže, bylo fajn.
Pak přišly Vánoce.
A táta na mě čekal před dílnou.
“Mám byt.” Řekl.
“Můžeme mít každý svůj pokoj. Jestli chceš.”
Chtěla jsem.
*********


Rozešel se se mnou Tomáš.
Po třech letech.
Byl první.
Láska jak z telenovely.
Horká vana. Plná krve.
Táta mi ovinul zápěstí, umyl mě a uložil.
Šel do školy omluvit mou absenci. A já si vážila toho, co udělal.
A pak mě znova tahal z bryndy. To když jsem onemocněla bulimií.
Chtěla jsem mu poděkovat.
Koupila jsem byt. Tátovi.
Svlíkala se za prachy. Platila za lásku. Penězi.
Pracovala po světě. Poznala sebe, lidi- skvělý časy.
“Už nikam nejezdi!”
Prosil.
“Dávaj mi... snad rok.”
Objal mě. Plakal.
Plakali jsme oba.

***

“Táto!”
Mobil mi vypadl z ruky. Rozletěl se na kachličkách v koupelně.
“Libčo, zavolej ty,” prosím brášku. “Já nemůžu.” Škytám mezi vzlyky.
“Tatínku, hned tu bude pomoc. Vydrž! Prosím.”
Objímám tátu a tisknu k sobě, abych ho zahřála.
Koukám na krev v umyvadle.
Pořád kašlal (rakovina plic). Asi už kašle i krev.
Hmatám puls.
Cítím slabounce, jen tak potichu tepe pod mojí rukou. Hluboko, cítím ho.
“Tatínku, vydrž, už tu budou. Zase bude dobře.”
Už jsou tady. Oranžová žlutá mezi dveřmi.
“To je konec!” hlásí.
Kouká ode dveří (oko profesionála).
“To není konec! Má puls! Zkuste to!” řvu na něj. (Ta lhostejnost) Mám chuť ho zabít.
Bere ho za ruku.
Zopakuje:
“To je konec!”

 

***

 

Přijela máma.

 Koukala mi do očí a "omlouvám se", řekla. 

Nevím co cítit najednou?  

Objala jsem ji.

 "Holčičko."

 "Váš táta, byl dobrej chlap."  

Po tváři se ji kutálely slzy.

Je toho tolik.

 Ještě máme čas, povídat si.

Chtěla bych.

Je mi 25 let.

Dnes je mi strašně smutno.
Po tátovi.



Poznámky k tomuto příspěvku
Mr. Hyde/Dr. Jackyl (Občasný) - 27.2.2004 > Mr. Hyde - Táta byl sympaťák (5D)
Dr. Jackyl - Klasický hrůzný příběh dívky z rozvráceného manželství! Plné citů! Krása! (5D)
5D+5D /2 = 5D
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 27.2.2004 > Je to tim práškem na spaní nebo je tu opravdu rozdvojená osobnost?  Hele, Simonko, to je opravdu tvé dětství?
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 27.2.2004 > výborně naléhavej text, pěkně nasázený, nevybíravý a nemilosrdně milosrdný...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 27.2.2004 > Je ťažké písať tak ... popravde.
Body: 5
<reagovat 
Newton (Občasný) - 27.2.2004 > jak říká Stanislav...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 27.2.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 27.2.2004 > ač se mi to běžně nestává, vhrkly mi slzy do očí.... a je fuk, jestli je to fikce nebo ne.... je to sakra ze života.....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 27.2.2004 > pokud se da ohodnotit takhle pohnuty (je to debilni slovo, ale nejak to na to sedi) zivotni pribeh...tedy ten pribeh, pak dam 5D...protoze ti ho verim...at uz se opravdu stal nebo ne :)...budu dneska milejsi a zapomenu na pitomosti typu stylisticky nedostatky a vubec nedostatky formy, do ktery si nam tenhle zucovej kolac napekla...vlastne se mi ta forma i libi svoji strohosti, tak nejak k tomu sedi...a vubec...nebudu proste dneska zlej madrfakr :)...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 27.2.2004 > peetea> ty seš teda extrémista...vod jednušky po pět b a dé....madrfakře.....jo...Brutální Simonka......nějak tak to chutná trošku po bessonovsku....syrovina, tvrdá holka.......snad jen Tcheky Karyo mi tam chybí......:o)
Body: 5
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 27.2.2004 > quentinbubakoff> i madrfakri maji sve dny...a napsal sem i za co...:)
<reagovat 
noa (Občasný) - 27.2.2004 > klidne jeste vic tech detailu :-)

a takhle pohromade to funguje moc dobre!
Body: 5
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 27.2.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 27.2.2004 > Vrátila som sa ... pridávam D
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 27.2.2004 >

Já už se vyjádřil u té verze předtím a na tom si stále stojím.

Je to zasraně dobrý a krásný. SAIMONOFFKA, můj styl poezie a vyjádření.

Simi, krásné!! A ty to víš...

 

Your Sai


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 27.2.2004 >

Nevesele pravdivé....


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 28.2.2004 > fungus2> když už i fungus doporučuje.....to máš našlápnuto na Nobelovu cenu za literaturu:o))
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 28.2.2004 > Jen takový obrazy poskládaný, ale hrozně působivý! Jestli si to všechno zažila, tak je to síla, ale tohle asi nemůže být všechno vymyšlený ai kdyby tak je to dobrá story zralá na zfilmování :o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 28.2.2004 >

DĚKUJU VÁM VŠEM :o)


<reagovat 
bbiwy (Občasný) - 28.2.2004 > jinak to nejde dostalo to i mne
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
probably (Občasný) - 29.2.2004 >

Děkuji


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Muřky (Občasný) - 29.2.2004 >

Son of bitch, oh got!! Jdu blejt!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 29.2.2004 > Muřky> miluju tvý kritiky muřkoune, jsou tak neotřelé:o))))
<reagovat 
 Muřky (Občasný) - 29.2.2004 > quentinbubakoff> 

Dík a lot kventebublákove, jsem rád, že si fšímáte jejich jímavosti a zanícenosti v autorově díle. Bubli omluf mě, chytlo mě sraní....POZÓOOOR....jede jede mašinka, koulí se z ní hovínka, jede jede do dály, veze samý posraný...POZÓOOOR


<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 1.3.2004 > Hm tak jo
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Strážce_majáku (Občasný) - 2.3.2004 > I já se přidávám, body za literaturu a palce do budoucna ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 2.3.2004 > Silný příběh, ke zpracování bych měl trošku výhrady (místy bych asi upravoval), ale celkově velmi dobré.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 2.3.2004 > S doporučením trošku váhám, připadá mi to trošku spíchnuté horkou jehlou, ale nakonec ho dám, když mi slíbíš, že si příště dáš trošku víc záležet.
<reagovat 
afro (Občasný) - 2.3.2004 > Vcuclo mě to.
<reagovat 
fb612 (Občasný) - 2.3.2004 >
Body: 5
<reagovat 
wynton (Občasný) - 2.3.2004 > ...tohle budu muset vstřebávat trošku dýl...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 4.3.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 5.3.2004 >

Víš, žes mě rozbrečela? (a to brečím málokdy - jsem jinak statečná holka!)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
canny (Občasný) - 8.3.2004 > dobrý...hustý.,...to je teda masakr
vynikající skvěle napsaný,... hustý...jsem zcela nekriticky nadšenej
Body: 5
<reagovat 
Lucie Cermanová (Občasný) - 10.3.2004 > Au, bolí to a svírá krk. Nemám slov
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 10.3.2004 > Nebylo to původně kratší? Nekončilo to těma kalhotama? Takhle je to lepší.Aha, koukám, že tohle je druhej, rozšířenej díl :-)
Body: 5
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 10.3.2004 > Perfis - slupl jsem to jako jednohubku - skoro by se nektere psaze dali i roztahnout, ale asi proc...
Body: 5
<reagovat 
Karel ŠTĚRBA (Občasný) - 11.3.2004 >
Body: 5
<reagovat 
vomi (Občasný) - 20.3.2004 > Napsaný je to tak, že nemůžu polknout. Snad je to jen fikce
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 20.3.2004 >

Připomínka!! tohle patří do časáku, je hloupí vidět, že si toho žádnej z redaktorů nefšiml!!

Vaše škoda...já bych to udělal


<reagovat 
Plopez (Občasný) - 23.3.2004 > Hustý. Hlavně první a druhej paragraf. A celkově? Hustý. Nemám slov, kromě hustý. Hustě hustý.

(Pasáž s HIS kama a s otcovou masturbací mě zasáhly naplno)
Body: 5
<reagovat 
Chliv (Občasný) - 14.4.2004 > to je šílené simonko. Ale máš talent, je to napsané výborně, ale na rady nedávej, dej na sebe. Máš tu na to daleko víc, než kdo jiný!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
medii (Občasný) - 9.3.2005 > Pěkně děkuju za depresi :)
Body: 3
<reagovat 
A.x.e.l (Občasný) - 29.4.2010 > tak to máme podobné osudy :) hodně zdaru
<reagovat 
IAN HEROICKY (Občasný) - 8.6.2010 > tato vec je tak silne napisana ze oslovi aj kamen a vytriskne z neho prud vody velmi silne
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 15.6.2010 >

"... -jj, každej máme něco

 

 

 za sebou. -A kdo ne, toho to teprve čeká...; ...a napsané opravdu dost dobře, čte se "jedním" dechem...; ... .

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter