Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Poslání (I.)
Autor: Godard (Občasný) - publikováno 21.1.2001 (14:08:24), v časopise 22.1.2001
Zápasím s nepřítelem
S půlnočním dravcem
Drogové apokalyptické dítě
Zírá skrze mé obrovité oči
Nerozumí, diví se

Cítím krev cizince
Rozdrceného ocelovým vlakem
zdobeným americkými hvězdami
Trhá koleje

Napětí a strach v lese
Vlhkost, chlad noci
Vlk okamžik před smrtí
rozsápá své osudové oběti
Zlatokop hledá zlatou žílu
jen proto, aby mohl odejít

I já bych rád zemřel až poté
co dokončím své poslání
Dozvím se vše o vizích
O skrytých koutech imaginace
mojí paměti

Toužím po kosmickém pohřbu
(nepocházím z této planety)


Poznámky k tomuto příspěvku
Thomas Hudson (Občasný) - 23.1.2001 > Jojda Godarde tak to se mi líbí - neboj budu kritizovat :)))
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 22.1.2001 > Mě se to docela líbí. Naštěstí tam nejsou rýmy a obrazy sou "krásně" morbidní.
Body: 3
<reagovat 
Lian (Občasný) - 22.1.2001 > .............a vlastně proč ne. Původně jsem sem nic psát nechtěla, protože když mě něco neosloví, nelíbí se mi to, radši nic nepíšu, ale pak jsem si vzpomněla, jak tu všechny drsně krituješ, nepamatuju si, že by se Ti někdy něco opravdu líbilo. Říkala jsem si, že když tak kritizuješ, tak asi umíš, mám dojem, že jsem se spletla. takže můj osobní názor je, že se mi to nelíbí, myšlenka mi unikla, verše taky žádný, obrazy taky nic moc.:-)
Body: 1
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 22.1.2001 > Zdá se mi to dost rozházený a zmatený.....
<reagovat 
Étienne (Občasný) - 22.1.2001 > Některé obrazy zajímavé, některé méně. Celkově spíše líbí.Ty, co neuměj a kritizujou musej držet při sobě:-).Lian asi nepochopila, že kritik sám nemusí tvořit dokonalá díla- myslím, že třeba Šalda nebyl lepší básník než Šrámek a také na něj psal kritiky, nebo sand ne? Jde tu hodně o otázku vkusu- ten zde asi dost chybí:-).K básni podrobně později- odcházím tančit.
Body: 3
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 22.1.2001 > Dle mého názoru by chtěly některé verše dodělat vzájemnou návaznost, zdají se mi být od sebe najednou strašně odtržené, básnička je pravděpodobně asi součástí nějakého delšího celku, koneckonců to možná napovídá sám název. Takto osamocená se přiznám, že mi moc neříká, ale některé obrazy se mi líbily.
<reagovat 
Godard (Občasný) - 22.1.2001 > Všem díky za reakce. Teď jednotlivě: Lian: podle mě to, jestli kritizuju druhé, není otázka toho, jestli já "umím" nebo ne, ale otázka vkusu. Jinak když se Ti to nelíbí, tak můžeš klidně dát ještě horší známky, jen se neboj :-)
Ad Thomas: Jo, je to rozházený a nemá to žádnej pravidelnej verš, takové básničky moc nemusím.
Ad Lucie: O tu morbidnost mi nešlo, přesto dík :-)
Ad Martin: Škoda, že Ti to moc neříká. Snad příště... :-)
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 22.1.2001 > trochu mi to zni jak od Morrisona (The Doors)¨viz i ta posledni zminka o skrytych koutech Tve imaginace ...
no ... to, ze neversujes mi neva ... jako celek mi to prijde jako nejaka halucinace, objevuji se tam obrazy, ktere ihned zanikaji a nejsou dotazeny, jsou jenom nastineny, to nerikam, ze je chyba ... treba s tim cizincem a vlakem ...

s tim lesem mi ty dva prvni verse prijdou kycovity, ty dalsi ... no ... ten vlk nic moc, zlatokop v noci? no proc ne ... ale dobre na to navazuje ta dalsi sloka s tim, ze tak jako oni bys chtel taky dokoncit sve poslani ...

ne, ze bych z toho byl vyplacanej, ale ... je to aspon k zamysleni ...


Body: 3
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 22.1.2001 > znám keramičku a ta dělá takový postavy z hlíny ... vyzařujou něco co tahle básnička ... nedá se tomu říct hezký, domu bych si to nedal, ale jsou dobrý, moc dobrý ... ty postavy ... ukazujou takový ty temný kouty naší duše, a tahla básnička zrovna tak ... mě to zaujalo, myslím že to hodně vyzařuje ... pod sko bych si to nedal, ale určitě je dobře popsaný něco co v sobě všichni máme akorátžeto neradi vidíme
Body: 5
<reagovat 
Godard (Občasný) - 22.1.2001 > Všem díky za reakce!
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 23.1.2001 > Étienne - vkus je něco uplně jiného - nemůžeš hodnotit někoho podle toho, že má rád jinej druh "muziky" než ty - to vůbec nezáleží na vkusu

Godard: Nejde mi o to aby to mělo pravidelnej verš, nebo jakýkoliv verš to jsem neřekl, ale když jsem to četl tak jsem se v tom prostě nevyznal - bylo to pro mě takový "skákání" z jedný věci na druhou aniž bych věděl kam jsi skočil....
Ke kritice toho už zde bylo řečeno hodně, ale stejně a hlavně tu na totemu půjde o jednu věc, a to o to, že když ti někdo napíše kritiku, tak už si pro příště řekneš : "tak tenhle nemá absolutně pravdu, s tím nesouhlasím - příště jeho názor neberu, protože je z jiného vejcete než já" .... čili jinak : asi jsem z jiného vejcete než ty - můj názor znáš a tak si můžeš vyvodit že pro příště, jestli ti budu psát kritiku tak na mě prostě můžeš kašlat - co ti jiného taky zbývá, že jo? Přece se nenecháš rozházet nějkým Hjůstnem :)
<reagovat 
Godard (Občasný) - 23.1.2001 > Ale Thomasi, proč si myslíš, že bych kašlal na Tvoji kritiku, i když máš třeba jiný vkus? Já myslím nepatřím k lidem předpojatým a pokud si to myslíš, tak skutečně nevím, z čeho tak usuzuješ? Na Tvoji (ani na jinou) kritiku nekašlu, naopak, jsem za ni moc rád, ať je pozitivní či ne (ta pozitivní potěší, ta negativní mě přiměje hledat chyby). Kritika mě nerozhází, neboj :-)
<reagovat 
Godard (Občasný) - 23.1.2001 > Ještě k Lian: Lian, prosímtě kritizuj, i když se Ti příspěvek líbit nebude... Tím, co jsi napsala, jsi bohužel potvrdila to, co si myslím obecně o kritice na Totemu - je málo kritická, protože lidi mají tendenci vyjádřit se pouze k tomu, co se jim líbí :-(
<reagovat 
Lian (Občasný) - 23.1.2001 > Gody: Když vidím něco, co má hlavu a patu, něco mi to říká a vidím, kde to mán chyby, nedokonalosti, řeknu to, u Tebe ale nemůžu, prostě mi to přijde celý špatný, jako u mnohých ostatních, a protože nemůžu napsat, "je to strašný, nic jinýho mě nenapadá", radši mlčím, třeba se najde někdo, kdo něco z toho pochopí a zkritizuje líp. A myslím, že tak to dělám správně. A souhlasím s Tomem ohledně vkusu.(vkus je dost subjektivní věc) To, že je něco psaný stylem Tobě nic neříkajícím neznamená, že je to špatný, proto leckde mlčím, címž se vracím na začátek a opakuji, takže, konec.
<reagovat 
Madman (Občasný) - 22.2.2001 > já hledám za každou básní myšlenku, to staré školní co tím chtěl básník říci. Zkus mě na vést. Zatím dávám :(
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter