Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Manifest naivismu
Autor: aj vaj (Občasný) - publikováno 10.3.2004 (03:18:30)

Manifest naivismu

 

  1. Naivka dává přednost všem před sebou samým
  2. Naivka odmítá demoralizující kýč všeho druhu
  3. Naivka bohužel vždycky ozřejmí svůj názor jako první
  4. Naivka tají svou pokoru, takže vypadá jako blbec bez srdce
  5. Naivka si stále myslí, že si ho někdo všimne a ocení jeho nenápadné úsilí vymanit se z naivity

**************************************************************************

 

Stojíš mi na noze! Au!! To bolí!!!

Ale ale… Je to tvá noha? A bolí tě skutečně??

No jasně! To cítím! Au! Drtíš mi prsty… sss… a palec už necejtím!!

Poslechni citlivko, to bych to musel cítit taky. Moje noha ze spoda by byla stejně otlačená, jako tvoje, taky bych řval bolestí. Já myslím, že je to tvůj problém. S tím já nic nemám.

Máš šíleně tvrdou a ostrou podrážku a tlačíš celou vahou na můj nárt! Sakra!

Ale já nic necítím )))

No jasně! Když ta podrážka tlumí tlak, který by jinak způsoboval bolest. Navíc chodidlo je méně citlivé, než nárt. Dej tu nohu dolů!! Nebo…

Co nebo!? Chceš mi vyhrožovat? Nedejbůh mi omezovat těžce nabitou osobní svobodu?!!

Nebo zavolám strážníka…

Tak „strážníka“? Inu volej, zesměšňuješ tím sám sebe ty paňáco. Pche…

Pomóc!!! Policijéé!!!

Stejně si myslím, že to není tvoje noha. Jak chceš dokázat, že jsem ti stál údajně na noze?

Tak pomóc! Policie!

Sem stejně nikdo nepřijde. Kdo by v tomhle tvým špinavým krámě něco nakupoval? Kdo by tě sem chodil poslouchat?

Ihned sundejte tu nohu nebo do vás strčím.

Jó násilí! Násilí na zákazníkovi, kterej objevil nešvar, že jsi nestál za pultem a neměl jinou možnost jak tě zadržet, aby všichni viděli, že neplníš svoje povinnosti?!

Já jsem vám jen chtěl podat a ukázat ten zlevněnej rejč na zahrádku pro vaši manželku.

Dobrý den, my sháníme rýč na zahrádku pro maminku? Jsme tady správně?

Správně!

Správně…

Tak my přijdeme jindy.

Nechoďte proboha nikam. Pomozte mi! Ten pán mi tady stojí na noze. Já už to nevydržím!! Můžete zavolat…

Na shledanou.

…policii?!!

Tak vidíš. Ty seš tu pro mě. Ne já pro tebe. Už nekňuč nebo si tu nic nekoupím.

Tak si to kupte a jděte. Prosím.

Kolik to stojí?

Osmdesát korun…

Cože? Tolik!

Au! Mně už snad teče krev…

A kolik stojí zlevněnej rejč?!

To už je, auúúú, po slevě…

Kolik že stojí!!!

Dám vám ho za padesát, ale už mě pusťte…

Třicet! Za víc nestojí!

Dobře… Tak třicet, ale sundáte okamžitě tu nohu!

Tady to máte a dejte sem ten zasranej rejč.

Áááh… Můžete si ho vzít? Nemůžu se nějak hnout…

Ta za dvacet, když je to samoobsluha…

Dobrý den. Tak co se tady děje?

Tady ten pán mě napadl rýčem, když jsem si dovolil se zmínit, že je dost předražený. Tak jsem se bránil a zadržel ho do vašeho příchodu.

A kdo volal policii?

Já!

Já!

Tak kdo??

No já! To by bylo absurdní, aby mě někdo napadl a ještě na mě volal údajně policii.

Ukažte. Co se vám stalo?

Mám nohu na padrť!

Kdybych někoho napadl, tak bych snad utekl, no ne?

No dobře, dobře… Vždyť to nic není…

Ještě jsem nesundal ponožku…

Ani ji nesundavejte. A jak to tedy bylo podle vás?

Ten pán mě, pane strážmistře, požádal, abych mu ukázal, který rýč je zlevněný. Šel jsem mu to ukázat a on mi přišlápl nohu a nechtěl toho nechat.

Podporučík.

Pane podporučíku, to je naprosto postavený na hlavu. Proč bych to dělal. Vždyť by to nemělo žádný smysl. Ten člověk je podivín. Vážně jsem se bál, hned jak jsem ho uviděl.

A ještě chtěl slevu! Chtěl si ji vynutit!

Já žádnou slevu nechtěl. Koupím rýč pro manželku nebo dva. Peněz mám dost, podívejte se pane podporučíku.

Tady občan má opravdu dostatek peněz. Je to opravdu nějak podezřelé. Chcete pane podat žalobu? To bychom museli k nám na stanici.

Ježiši ne. Jakou žalobu? Stačí, když mi chvilku počkáte, než zaplatím ty dva rýče. Jen o to mi šlo.

Tak honem. Dejte mu ty rýče! A buďte mu vděčný, že vás nežaluje. Tak čekám…

Ať si vezme ty rýče a vypadne. Žádný peníze od něj nechci.

Dobře, dobře… Beru na vědomí, že jste dobrovolně pro jistou formu odškodného.

No to snad ne!

Heleďte. Chcete to tu zavřít a jít se mnou na stanici?

No to nemůžu. Přišel bych o práci a já to tu už začal mít rád.

Tak mu dejte ty dva rýče a my půjdeme. Ať je klid.

Ach jo… Tak jo…

Tak děkuju a na shledanou, pane podporučíku.

A vy. Poslechněte. Vemte si dovolenou. Chováte se značně nelogicky. Podruhé by to tak nemuselo projít. Nashle…

Ale já potřeboval ochranu!!

Cože??

Ále nic. Nashle…

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 10.3.2004 > nemám rád manifesty.....:o) od jisté doby....:o)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 10.3.2004 > smutné
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 10.3.2004 > ale jo, libi se mi, jak sis poradil s odlisnymi charaktery postav...naivka, vochcalpadlo a priblblo...aspon tak na me postavy pusobily...jen mi trochu vadilo to zbytecne protahly horekovani prislapnutyho a trochu neporadek v tom, kdo co rika...chapu, forma si to vyzaduje, ale i tak je moznost to v konfliktnich mistech vyrazneji odlisit...celkove povedena groteska na (da se rict) nevesele tema :)...tak to aspon vnimam ja
Body: 4
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 10.3.2004 > mi to něco připomíná... já bych to moderovala ;o)))
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 10.3.2004 >
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter