Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Co vám chybí ke štěstí?
Autor: centaur (Občasný) - publikováno 25.1.2001 (10:20:08), v časopise 25.1.2001
- prispevek smazan autorem (teda jeho obsah, kdyz to je jedina moznost mazani) -


Poznámky k tomuto příspěvku
wopi (Občasný) - 3.2.2001 > Je to přesně tak.
Jen malý doplněk: právě na tom principu touhy je založen celý vývoj lidstva - už od pračlověka, který chtěl ulovit více masa, takže byl nucen vymyslet oštěpy, pasti atd.
Kdo po ničem netouží, nemá důvod cokoliv podnikat. Platí to pro jednotlivce i společnost jako celek.
Touha po platu mě nutí jít do práce a ne zůstat v posteli a číst si. Touha nepáchnout a zároveň touha vyhnout se zubaři mě nutí vyčistit si zuby, třebaže je to otrava.
Prostě - touhy jsou nerozlučně spojeny s lidskou civilizací.
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 27.2.2001 > No ja nevím, jestli je to touha nebo prostě potřeba z rozumu :))). Touha je spíš něco více abstraktnějšího, ne? Touha po lásce, po spokojenosti.
<reagovat 
Majka (Občasný) - 28.2.2001 > :)Pěkná úvaha. No, vcelku souhlasím, když se to vezme tak obecně- každý člověk je individualita, každý to vidí trošinku jinak.
Je asi pravda, že málo prožíváme přítomnost-to jsme uměli jen když jsme byli děti.
Možná by jsme se měli naučit být alespoň trošku štastní, ikdyž nám dá holka/kluk košem, ikdyž nás vyhodí ze školy, ikdyž nevlastníme tu limuzínu:)- radovat se z toho,že jsme zdraví, že máme co jíst...ale asi je to těžké-ikdyž nám ke štestí stačí "tak málo"
Body: 5
<reagovat 
Dharmo_dhej (Občasný) - 2.4.2001 > Si piš, máš v něčem pravdu v něčem ne podle mě teda. Hlavně se mi moc nelíbí jak na konci píšeš, že nemůžeš být absurdně šťastný nebo tak něco - zase si myslím, že to záleží na té individualitě, ale jinak ti dávám za pravdu - a třeba s tím budhismem já kupříkladu cvičím jógu a ta učí brát věi trochu jinak než jsou takže není to zas až tak těžké žít přítomností, nejhorší je ta cesta k cíli nebo nejhezčí ta vášeň s ní máš pravdu človvěče ave keba zdravím.....
Body: 5
<reagovat 
 centaur (Občasný) - 7.4.2001 > Jakub Mořkovský> Jo, jóga je dobrá věc. Já dělám meditace (budd.) a také to učí žít v přítomnosti. Ale jinak tím moc nežiju, to spíš filosofií, etikou. Ten konec byl trochu vyhrocený, abych lidi vyprovokoval k reakcím. Mluvil jsem ale o absolutním štěstí (ne absurdním) a toho dosáhnout podle mě nemůžeme. Vždy by mohlo být ještě líp. A hlavně, je dobře, že nikdy nedosáhneme absolutního štěstí (dokud nezemřeme), protože pak bychom už vůbec nic nedělali a byli bychom líní až běda :-)))
<reagovat 
čtenář tyby - 20.4.2001 > Co je to štestí, muška jenom malá(alebo tak nejak to bolo). O šťastie je treba sa usilovať. Sme spokojný s tým čo sme urobili,robíme a s tým kam smerujeme? Žiť v prítomnosti znamená, žiť tu a teraz s minulosťou a budúcnosťou v jednote. Pochopiť veľkosť a zmysel života.Vo východných filozofiách sa hovorí o tom, že my nemôžeme ovplyvniť niečo tak veľké, ako je náš vesmír, jeho chod(aspoň takto to ja vnímam, aj keď nerobím jógu ani meditácie). My sme len jeho nepatrnou súčasťou. Európan naopak chce a verí, že môže ovplyvňovať budúcnosť, ženie sa za niečím čo mu predložili a pomenovali ako šťastie.Výsledok? Zhon a zmätok.
Pocit, že nedosiahneme na Zemi absolútne šťastie je naopak veľmi dôležitý a dobrý. Veď, kto by už chcel a mohol žiť v absolútnom šťastí, keď je okolo neho toľko nešťastie,biedy a zla. Absolútne šťastie do tohto sveta nepatrí. Dajme mu pokoj a hľadajme to obyčajné šťastie. Ja prajem všetkým nech ho nachádzajú znova a znova.
<reagovat 
ddeisy (Občasný) - 28.5.2001 > je mi to podobné!!! :o)))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter